Stránka 1 z 4
Napsal: sob 13.06.2015 00:36
od zidators
Zdravíčko , něco mi začalo nehorázně klepat v motoru , podle Inpa to vypadalo na vstřik . Dal jsem tam nový nakodoval a žádná změna . Napadá mě že by byl v háji hydroštel .. Ale jestli je možný aby to takhle mlátilo . Video níže .. A co to obnáší výměna hydroštelů, jestli je potřeba shodit hlavu nebo jak se postupuje při výměně . Když je auto nastartované na volnoběh tak to vypadá jako kdyby to šlo jen na pět válců , vyměněn vstřik na druhém válci .. za běhu když ho odpojím tak žádná změna,jako kdyby byl připojený, stále to jde jak na pět válců . Už jsem z toho auta na prášky, každou chvíli něco.. Děkuji za rady.
e60 530d 160kw
https://youtu.be/MB0xx3iOu8M
Napsal: sob 13.06.2015 03:23
od bibikuba
já řeším podobný zvuk u E39 530d-chvilku v nízkých otáčkách divné cvakání,popř.jako mlaskání

U mě to myslím neni tak slyšet a korekce mám OK.Nejvíc to je slyšet u příruby převodovky,popř.6 válec.Kouknu jestli nemám fouklej vstřik,popř.těsnění pod výfukem..Někde jsem tu četl,že tohle klepání dokáže snímač tlaku paliva na liště,v mém případě ale Inpa tuhle závadu nepíše.Jestli to téma najdu,vložím ho sem,bylo tam i video..
Napsal: sob 13.06.2015 06:25
od zidators
to já už vidím že se bude rozdělávat cekej motor
Tohle mi ukázala Inpa.

Napsal: sob 13.06.2015 10:09
od MattyX
Kdyby jsi měl manuál, tak bych řekl, že to je setrvák....
Ale jde to s otáčkama klikovky, takže něco na spodku. Rozhodně s tím nikam nejezdi a dál nestartuje bez rozborky, aby nebyla díra v bloku.
Napsal: sob 13.06.2015 13:41
od starML
Tak to je už je druhý propálený píst od ukapávajícího vstřiku u M57 za jeden měsíc. Stejný případ zde
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... c&t=145792 . Stačí porovnat ty dvě videa.
https://youtu.be/MB0xx3iOu8M
https://youtu.be/zhgRkzKKQHM
Napsal: sob 13.06.2015 17:39
od bibikuba
mě to teda taky klepe ale o dost méně

,je to hodně slyšet na volnoběh

korekce mám OK,motor běží pravidelně-se zdá..Výkon mám normální a kouř žádný.Tak mě teda nestrašte

Jediné co se mi nezdá,je divné mlaskavé klepání hlavně na volnoběh,divnej smrad z vejfuku-mám ještě 135kw,teda Euro 2 a stejně otřesnej zvuk při zhasínání,jako na videu.Přece,kyž je propálenej píst,motor bude na volnoběh běžet nepravidelně,korekce mimo,motor nebude mít výkon a bude kouřit,nebo se pletu??U mě je ten hnusnej zvuk slyšet jako u příruby převodovky,popř.u šestého válce..Nemůže podobnej klepavej zvuk vydávat ta dvouhmota??
Napsal: ned 14.06.2015 20:28
od Butchi
Když sešlápneš spojku, reaguje na to nějak ten zvuk?
Napsal: ned 14.06.2015 22:47
od bibikuba
moc právě nee,hnusnej zvuk zůstává..Nevím jestli to může dvouhmota způsobovat,určitě ale už v pořádku neni.Soudím dle otřesného zvuku při zhasnutí motoru,při rozjíždění musím přidat malinko plyn aby to necukalo a vůbec,při řazení to neni ono..Dneska jsem ještě vyzkoušel,při přidání plynu na místě,když otáčky padají do volnoběhu,zřejmě dvouhmota pěkně zarachotí,pokud vyšlápnu spojku tak to neudělá..Spojka mě nemine,jen ale doufám,že se ještě neodporoučí motor-ten zvuk a názory v tomhle tématu na klepání mě doslova děsí!Nesetkal se náhodou někdo s tím,že dvouhmota na odchodu může vydávat klepavej zvuk,má na dvoumotě co takhle rachotit??Už mám video,co nejdříve vložím,za názory a rady moc díky..
Napsal: pon 15.06.2015 08:17
od zidators
V týdnů dam vědět co to teda tak klepe, ale asi to bude opravdu propaleny píst jak jste psali, stejný zvuk jak na tom druhém videu a příspěvků u 3er .. Mám z toho opravdu radost , před necelyma dvěma rokama menene dva písty, dělána hlava atd atd .. A teď to budu podstupovat znovu. Ach jo, já už o naftovým autě nebudu chtít nikdy slyšet

. Už sem začal koukat po nějaké slušné 550i .. Když benzín tak pořádně.
Napsal: pon 15.06.2015 11:17
od Snejk
Letos uz jsem resil asi 8x auto s propalenym pistem, jojo nafticky to jsou darecky.. Momentalne tam mam e60 a proste pan jel a asi po 4km jizdy rachot.. A je hotovo. A do te doby se nic neozyvalo ani nedelo..
Napsal: pon 15.06.2015 14:10
od sedyvlk6
U toho druhého videa to na propálený píst nevypadá spíš špatnej vstřik
Napsal: úte 16.06.2015 00:11
od TANN3R
sedyvlk6: Nemáš pravdu, byl propálený píst, i když to tak podle videa úplně nevypadá. Tady máš vlákno přímo od autora videa:
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... sc&start=0
Napsal: úte 16.06.2015 08:44
od sedyvlk6
Hm četl jsem to. Ale nepřišlo mi to tak hrozné podle zvuku.
MOD Francis: Odstraněna nadbytečná citace na bezprostředně předcházející příspěvek.
Napsal: úte 16.06.2015 13:23
od zidators
Může mi někdo napsat co to bude stát ta oprava když by byl propálený jen ten píst ??' auto už mám v servise a příští pondělí to budou teprve rozdělávat protože mají na tento týden už plno.. Cena celkové opravy i s práci od oka .. Ať vím. Já to budu vědět až za týden presne

Napsal: stř 17.06.2015 19:25
od mira333
takhle dokaze klepat i spatne zapsana korekce
Napsal: čtv 02.07.2015 18:52
od Paty
Tak do bigu to dáš dohromady ne?
Napsal: pát 03.07.2015 07:50
od Filozof
Může mi někdo popsat co se to děje v těch 3litrovejch naftách že tam dochází k této fatální závadě ?
Co to zpusobuje ? Je to vada čeho ? Případně je možnost nějak předem udělat udržbu aby k tomu nedošlo ?

Napsal: pát 03.07.2015 11:56
od starML
Problém je již zde na fóru v několika vláknech popsán, je ve vstřikovačích, které nevydrží celý život, jako zapalovací svíčka nebo žhavič. Jejich reálná životnost je 120-150tkm, podle výrobce BOSCH cca 80-90tkm. Kdyby tohle někdo napsal v době vzniku systému commonrail, nikdo by si takové auto nekoupil. Současně se na problému podílí dost suchá východní nafta, na západě Evropy je kvalita lepší. Přesto se na západě tyto vozy provozují cca do stavu 150-170tkm a potom je auto dovezeno východním směrem. Dříve stál nový vstřikovač v síti BMW skoro 10tKč x 6 válců + práce = 70tKč. Takovou částku se nechtělo dát ani původnímu a nechce ani majiteli současnému. Tak se jezdí, dokud to jde a zcela mylně se stav vstřikovačů hodnotí podle práce jednotlivých válců a korekčních hodnot vstřikovačů, co umí vyplivnout třeba INPA při volnoběhu do 1200rpm. Dalším vodítkem je tzv. flaštičkový test viz příběh Kubito:
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... sc&start=0 , který umí zhodnotit množství do přepadu i při vyšších otáčkách.
Ale ani jeden z předchozích testů není schopen zjistit, jak vstřikovač rozprašuje palivo, jestli paprsek nešilhá a
hlavně neukapává. Pokud není palivo rozprášeno, ale je třeba stříknuto na stranu válce nebo kape na čelo pístu, nedojde k hoření v celém prostoru válce, ale pouze v okolí dopadu paliva. Zde způsobí lokální přehřátí propálení čela pístu, okraje pístu okolo kroužků a poškození stěny válce.
Níže je několik případů z testování vstřikovačů, jako být má a jak je to už špatně. Z důvodu názornosti jsem vybral i video z benzínu, kde je více příkladů chybných vstřikovačů, než se mi podařilo najít pro commonrail - jsem prostě línej. Potom několik obrázků propáleného pístu.
Test vstřikovačů:
https://www.youtube.com/watch?v=U7DD77qooe8 => diesel správně
https://www.youtube.com/watch?v=NIz5c9MLCls => benzín srovnání dobře a špatně
https://www.youtube.com/watch?v=fDFgiLrEX1o => benzín
Propálený píst:
http://www.agat.sk/domain/agat/files/cl ... 110013.jpg => ucpaná tryska
http://dieselpower.cz/forum/userpix/9_DSC00070_2.jpg
http://dieselpower.cz/forum/userpix/9_DSC00071_1.jpg
http://dieselpower.cz/forum/userpix/9_DSC00072_1.jpg
http://www.disco3.co.uk/gallery/albums/ ... iston.jpeg
Možností prevence moc není, částečně pomůže přidání aditiva do paliva. Já jsem do M57 používal český VIF a přidávám ho i do současného N53. Které aditivum je nejlepší nechám na diskusi.
Jediným správným řešením je vymontovat vstřikovače a odnést k otestování na stolici. Zde jsou vstřikovače vyčištěny, seřízeny, otestovány a zpravidla jich polovina až 3/4 stejně nevyhoví. Proto je nejlepší koupit v diesel servisu tzv. repasované vstřikovače i s protokolem a korekčními hodnotami a původní dát jako protihodnotu. To znamená, že zaplatíte plnou cenu za repasovaný vstřikovač a servis vám za několik dní vrátí část peněz za vstřikovače původní, podle toho kolik se jich povedlo navrátit k životu.
Základem je vydolovat vstřikovače z motoru. Pokud tam nejsou od narození a je k dispozici vhodný přípravek, jde to celkem dobře. V opačném případě je třeba radikálních řešení a úsilí:
Vyndat injektory:
http://www.youtube.com/watch?v=NZZAQD0IxL8 svářečka, když už je stržený závit a vstřikovač musí ven
http://www.youtube.com/watch?v=QnpzWZyHURI vytloukání činka
http://www.youtube.com/watch?v=nK8MqxEeMJY vytloukání fošna
http://www.youtube.com/watch?v=CUsgJiqOZY0 vytloukání stojan
https://www.youtube.com/watch?v=Ww4BB7G8abc hydraulický lis kapalina
https://www.youtube.com/watch?v=qX2jXmuRja4 hydraulický lis kapalina ruční pumpa
https://www.youtube.com/watch?v=3pXEO4McY14 šroubovací přípavek + vzduch do válce přes svíčku
https://www.youtube.com/watch?v=zR25vn5KpOU hydraulický lis Polska
https://www.youtube.com/watch?v=nyMgVlf5590 Hungary pneumatikuš
https://www.youtube.com/watch?v=oxfAIzIHXoo hydraulický lis asi vzduch
https://www.youtube.com/watch?v=U7GaLtbwCr8 Daimler šroubový vytahovák jednoduchý
https://www.youtube.com/watch?v=Htgz-AMmZMo Daimler šroubový vytahovák
http://www.youtube.com/watch?v=EEJxuJr5RkE Daimler
https://www.youtube.com/watch?v=PDDb0w1SXYU KS Tools
http://www.youtube.com/watch?v=Q-caj2Bk4gI flaštičkový test, kolik jde do přepadu

Napsal: pát 03.07.2015 14:45
od MadButcher
kudos StarML, dal jsi si s tim hodne prace chlape, a vysvetlil nam to tak ze to snad jasneji uz ani nejde.
Jenom ted vubec nevim jestli mam z toho myho auta mit jeste radost. Sakra. 145tis km aktualne. No nic, zacnu setrit na repasi vstrikovacu.
Napsal: pát 03.07.2015 15:17
od JaraX
přesně jak napsal StarML,kdyby lidi věděli jak je to s životností dieselu tak si to nikdy nekoupí, 100tkm doporučený výměna vstřiků a EGRu, 150tkm turbo a vstřikovací čerpadlo, 200tis DPF,
no né každej si muže dovolit naftový auto, ja bych na ten servis třeba neměl.