Stránka 1 z 1
Napsal: stř 03.06.2015 22:34
od Danek55
Zdravím
čím vyčistím vnitřní prostor motoru myslím tím např. blok motoru, písty atd. Je na to speciální přípravek co by jste mi doporučili.. Díky
Napsal: čtv 04.06.2015 09:55
od JaraX
a proč to chceš čistit?
sou ruzne vyplachy které dáš do oleje před jeho výměnou, jenže uvolněním karbonu mužeš ucpat někde kanálek a můžeš si zadělat na větší problémy.
Napsal: čtv 04.06.2015 19:09
od Danek55
No to právě nechci.. proto ho chci vyčistit aby dobře dloužil a měl tichý chod. Určitě tím nic nezkazím.
Napsal: pát 05.06.2015 18:42
od Totic
Vyčisti ho tak jak píšeš, nebo že zkrátíš výměnu oleje. Častější výplach třeba po 5, 8, 10tis km tomu může pomoct podobně. Ale je to na dlouho.
Napsal: stř 10.06.2015 10:43
od basspatrick
chystám se taky na výplach od firmy BG (sada na dekarbonizaci... obsahuje to aditivum do paliva na vyčistění vetilů apod. a výplach do oleje), popravdě tomu moc nevěřím ale za zkoušku nic nedám, trápí mě totiž velká spotřeba oleje u mé M54 a to i 1litr/500km, už jsem to zde řešil, motor mám po výměně oleje z 5w-30 na 5w-40, nově zrepasovaný vanos, nový separátor včetně trubek, novou disu, nové svíčky a stále to žere olej, četl jsem plno témat u těchto motorů že při nájezdu 250k+ dochází k opotřebování pístních kroužků, nebo gufer ventilů a olej to žere právě skrz tohle, při výměně svíček jsem zjistil velký nános karbonu a při pohledu do motoru skrz vymontovanou svíčku jsem viděl taky velký nános karbonu, takže jsem to objednal a zkusím vyčistit (odkarbonovat), uvidíme zda to pomůže a zda se zmenší spotřeba oleje. když ani tohle nepomůže tak dělám go motoru ať mám klid.
Napsal: stř 10.06.2015 12:30
od JaraX
počítej že se to spíš zvětší po odkarbonování
Napsal: stř 10.06.2015 12:32
od basspatrick
opravdu? jakože asi tě chápu, zvětší se tam vůle... ale dočetl jsem se na hodně fórech že to pár lidem pomohlo právě kladným směrem že zmenšili i o 50% spotřebu oleje.
Napsal: stř 10.06.2015 13:11
od Francis
Zakarbonování nepřímovstřikových benzínových motorů, mezi které M54 patří, je způsobeno nesprávným používáním - krátké trasy s neprohřátím motoru, podtáčení motoru, ...
Zajeď si na otočku do Hamburku, val to po německých dálnicích co to dá a karbon ze spalovacích prostorů i z výfuků zmizí.
Občas, nejlépe velmi často, to chce "protáhnout" alespoň hodinku v maximálním zátahu, potřebuje "vymést pavučiny"

Napsal: stř 10.06.2015 13:59
od basspatrick
dovezl jsem to auto z Mnichova a šlapalo celou cestu na 3500tis otáček minimálně

, ale tak to ještě nebyly vyřešeny ty věci co jsem psal nahoře, nedávno jsem jel auto projet asi 50km pod otáčkama 3500tis a víc, jediné co mi to udělalo tak to sežralo litr oleje.
Napsal: stř 10.06.2015 14:16
od basspatrick
co tak čtu po zahraničních bimmer fórech tak u 250k km+ vzniká opotřebování či zakarbonování písních kroužků viz foto. pochybuju že to nějaké aditivum spraví...
Napsal: čtv 11.06.2015 07:01
od JaraX
jak psal francis, musí dostat sadu, to tomu hodně pomůže.
jinak nejlepší rozpouštěč karbonu je motorový olej, proto doporočuju ted měnit cca po 10tkm a když to dostane sadu, tak ten karbon shoří.
Napsal: čtv 11.06.2015 07:11
od Filozof
a co ještě vyzkoušet Bishop aditiva ?
http://www.bishops-original.cz/
prej to funguje a už to doporučovalo i několik mechaniků.
Osobně jsem to nezkoušel takže jen předávám jak jsem dostal.
Napsal: čtv 11.06.2015 07:30
od Francis
Před výměnou oleje přilít 1 dcl terpentýnového oleje. Několikrát lehce projet, aby se promíchal a fungoval.
Napsal: čtv 11.06.2015 07:34
od Filozof
Francis: Kolik na to ještě najet ? 20km najet na terpenýn přidaný do motoru? Nemůže ublížit ničemu ?
Budu měnit a zní to celkem dobře. Že bych taky pročistil motor tímto způsobem ?
Nemá to žádný vliv na NIKASIL ?
Díky.
Napsal: čtv 11.06.2015 08:29
od Francis
Aplikoval jsem do M52B25 i později do M52B28 a dodnes jezdí, vliv na nikasil není.
V M52B28 (motor koupený na inzerát od neznámého člověka s neznámým nájezdem km) jsem před 70k km najel s 1,5 dcl terpentýnu asi 200 km, protože motor kouřil velmi a modře. Zlepšilo se to, po výměně gufer na ventilech to nekouří ani trochu.
Napsal: čtv 11.06.2015 09:06
od Filozof
Super díky za informaci. Budu měnit taky těsnení a před výměnou to taky udělám tedy
Moje M52 bere ted asi 2-2,5litru oleje na 10 000km.
Začlo to posledních pár tisíc km žrát nevím proč jezdím na pohodu do nejčastěji 120-140km/h vyjimečně projedu 150-160
A nikde nic neteče vše očištěno kontrolováno.
Výfuk mám taky čistý takže asi pomalinku usrkává oleje ...případně jde někam ven po troškách...případně pod zatížením to si cucne.
obdivuji že někomu nežere vubec nic starej motor.