Stránka 1 z 1

Napsal: úte 19.05.2015 18:59
od DonyR1
Ahoj kamarádovi se dnes stalo u E60 2004 s aktivním řízením, že při otáčení vozu, následnemu chcipnutí motoru a opětovnemu rozjetí se rozvítila chyba aktivního řízení a volant je otočený vůči kolům o cca 40 stupňů doprava a svítí stále chyba samozřejmě.... Může aktivní řízení chybou změnit polohu volantu vůči kolům?? Nebo je tu jen jedna možnost a to ta, že hřeben je už tak opotřebovaný a jednoduše přeskočil? Hřeben jako takový žadnou výraznou vůli neměl a nikdo to tohle neudělalo. Díky za odpovědi.

Napsal: úte 19.05.2015 21:13
od Pazdi
dá se to kalibrovat diagnostikou

Napsal: úte 19.05.2015 22:20
od matiz
Ovsem obcas je to boj a nejde to zcela lehce.

Napsal: stř 20.05.2015 14:41
od DonyR1
Tak diagnostika píše chybu 613F což by měl být snímač úhlu volantu, skusime ho vyčistit a uvidíme.

Napsal: stř 20.05.2015 17:09
od Teddy
jde to i bez diagnostiky. Někde jsem četl návod. Nepamatuju si ho přesně, ale nějak vytočit volant do obou krajních poloh, pak chcípnout motor na 2 minuty, nebo tak něco.

Napsal: stř 20.05.2015 23:20
od matiz
Tomu se mi moc nechce verit, protoze kalibrace je ukon v nekolika krocich. Fakt se tomu zdraham uverit ze to pujde jen tak, zvlaste kdyz se to rozesralo.

Napsal: čtv 21.05.2015 09:53
od Teddy
Já už bohužel nevim, kde jsem to četl. Prolezl jsem hromadu diskuzí, hlavně v zahraničí. Měl jsem tu jedno vlákno, kde jsem psal, že mám posilovač do leva silnější, než do prava. Byl tam rozdíl 12% a norma je 2%. Naštěstí už to mam vyřešený. Nicméně jak jsem prolejzal kde co, tak jsem narazil na tuhle kalibraci snímače natočení volantu. Moc jsem tomu nevěnoval pozornost, protože je to jen pro aktivní řízení či co. Takže ani nevim, jestli to tak vůbec šlo a fungovalo.

Napsal: čtv 21.05.2015 22:57
od DonyR1
Tak kroužek sme rozebrali, vyčistili, ale nic špatného se ani nenašlo. Potom sme to zkoušeli kalibrovat a nepustí nás to pres druhy krok kalibrovaní- hodí chybu při horizontálním rovnání volantu a konec. Takže Matiz tu píše dobře je to úkon na zhruba šest kroků s diag, bez ní dost těžko, max nejaký rychlý reset. Jinak poznatek svítí pouze kontrolka volantu. ABS/DSC funguje normálně. Po snaze nakalibrování zmizela chyba 613F, ale naběhli dvě další a to:

V jednotce aktivního řízení:
1) 6140: Redundatní porovnání, úhel natáčení kol, řidič - Přerušovaný
2) 614A: Polohovaný úhel motoru: neinicializováno - Přítomen

V jednotce Airbagů-sloupek řízení:

1) 9501 Čidlo úhlu řízení, seřízení- Trvale


Pokud zadám live data v jednotce aktivního řízení, úhel 0 stupnů odpovídá kolům v ose vozu (opticky samozřejmě)

Ale pokud zadám live data v jednotce Airbagů-Sloupku řízení. Tak úhel píše nejakých -130 stupnů při rovných kolech... abych dosáhl uhlu 0 musím volant vytočit do prava o Cca 180 stupnů......

Dvě otázky:

1) Takže asi nejspíš bude opravdu chyba v kroužku pod volantem, nebo má na sloupku řízení v kabině ješte jiné čidlo na měření úhlu???

2) Je možnost prohození jednotky pod volantem z jiného vozu, nebo je nutné jí nakodovat? Přemyslel jsem že bych to zkusil z mojí E61.?...
Diky za postřehy.

Napsal: pát 22.05.2015 09:44
od mr_nitroz
A delas tu kalibraci v DIS, ISPA/D nebo RHEINGOLD? Podle me ne.
Zkusil prve vyse uvedene programy a pak zacal vymenovat dily. Aktivni rizeni na dily mam, kdybys potreboval nejake cidla tak napis SZ.

Napsal: úte 09.06.2015 21:09
od DonyR1
Ahoj tak abych uzavřel téma: Skutečne, chyba byla pouze v SW a naší špatné giagnostice (autocom-delphi) která to nedokázala a tvářila se že chyba je v autě. Uživatel Mentuli (BMWdiag.cz) nakalibroval a za pět min bylo hotovo od té doby najeto 800km a vše ok ....

A tak tet premýšlím o pořízení nejaké takové diagnostiky do servisu..... kdo mi co doporučíte z těch origo diag, neboli spíš kopií origo diagnostik které takovéto úkony zvládnou? A kde se to dá sehnat?

Napsal: stř 10.06.2015 20:15
od pekarik
Koukni na diag.sk kupoval jsem tam ISTA a zatím spokojen, ale o proti delphi nečekej cz.