Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E60 Aktivní řízení-otočení volantu o 40 stupňů vůči hřebenu?

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
DonyR1
Registrovaný
Příspěvky: 250
Registrován: ned 31.08.2014 00:00
Bydliště: Pardubice

#1 Příspěvek od DonyR1 »

Ahoj kamarádovi se dnes stalo u E60 2004 s aktivním řízením, že při otáčení vozu, následnemu chcipnutí motoru a opětovnemu rozjetí se rozvítila chyba aktivního řízení a volant je otočený vůči kolům o cca 40 stupňů doprava a svítí stále chyba samozřejmě.... Může aktivní řízení chybou změnit polohu volantu vůči kolům?? Nebo je tu jen jedna možnost a to ta, že hřeben je už tak opotřebovaný a jednoduše přeskočil? Hřeben jako takový žadnou výraznou vůli neměl a nikdo to tohle neudělalo. Díky za odpovědi.
Pazdi
Registrovaný
Příspěvky: 1513
Registrován: stř 14.03.2007 01:00
Bydliště: Olomouc - Ostrava
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od Pazdi »

dá se to kalibrovat diagnostikou
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od matiz »

Ovsem obcas je to boj a nejde to zcela lehce.
Uživatelský avatar
DonyR1
Registrovaný
Příspěvky: 250
Registrován: ned 31.08.2014 00:00
Bydliště: Pardubice

#4 Příspěvek od DonyR1 »

Tak diagnostika píše chybu 613F což by měl být snímač úhlu volantu, skusime ho vyčistit a uvidíme.
Teddy
Registrovaný
Příspěvky: 1307
Registrován: pon 18.06.2012 00:00

#5 Příspěvek od Teddy »

jde to i bez diagnostiky. Někde jsem četl návod. Nepamatuju si ho přesně, ale nějak vytočit volant do obou krajních poloh, pak chcípnout motor na 2 minuty, nebo tak něco.
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od matiz »

Tomu se mi moc nechce verit, protoze kalibrace je ukon v nekolika krocich. Fakt se tomu zdraham uverit ze to pujde jen tak, zvlaste kdyz se to rozesralo.
Teddy
Registrovaný
Příspěvky: 1307
Registrován: pon 18.06.2012 00:00

#7 Příspěvek od Teddy »

Já už bohužel nevim, kde jsem to četl. Prolezl jsem hromadu diskuzí, hlavně v zahraničí. Měl jsem tu jedno vlákno, kde jsem psal, že mám posilovač do leva silnější, než do prava. Byl tam rozdíl 12% a norma je 2%. Naštěstí už to mam vyřešený. Nicméně jak jsem prolejzal kde co, tak jsem narazil na tuhle kalibraci snímače natočení volantu. Moc jsem tomu nevěnoval pozornost, protože je to jen pro aktivní řízení či co. Takže ani nevim, jestli to tak vůbec šlo a fungovalo.
Uživatelský avatar
DonyR1
Registrovaný
Příspěvky: 250
Registrován: ned 31.08.2014 00:00
Bydliště: Pardubice

#8 Příspěvek od DonyR1 »

Tak kroužek sme rozebrali, vyčistili, ale nic špatného se ani nenašlo. Potom sme to zkoušeli kalibrovat a nepustí nás to pres druhy krok kalibrovaní- hodí chybu při horizontálním rovnání volantu a konec. Takže Matiz tu píše dobře je to úkon na zhruba šest kroků s diag, bez ní dost těžko, max nejaký rychlý reset. Jinak poznatek svítí pouze kontrolka volantu. ABS/DSC funguje normálně. Po snaze nakalibrování zmizela chyba 613F, ale naběhli dvě další a to:

V jednotce aktivního řízení:
1) 6140: Redundatní porovnání, úhel natáčení kol, řidič - Přerušovaný
2) 614A: Polohovaný úhel motoru: neinicializováno - Přítomen

V jednotce Airbagů-sloupek řízení:

1) 9501 Čidlo úhlu řízení, seřízení- Trvale


Pokud zadám live data v jednotce aktivního řízení, úhel 0 stupnů odpovídá kolům v ose vozu (opticky samozřejmě)

Ale pokud zadám live data v jednotce Airbagů-Sloupku řízení. Tak úhel píše nejakých -130 stupnů při rovných kolech... abych dosáhl uhlu 0 musím volant vytočit do prava o Cca 180 stupnů......

Dvě otázky:

1) Takže asi nejspíš bude opravdu chyba v kroužku pod volantem, nebo má na sloupku řízení v kabině ješte jiné čidlo na měření úhlu???

2) Je možnost prohození jednotky pod volantem z jiného vozu, nebo je nutné jí nakodovat? Přemyslel jsem že bych to zkusil z mojí E61.?...
Diky za postřehy.
mr_nitroz
Registrovaný
Příspěvky: 540
Registrován: pon 26.04.2010 00:00

#9 Příspěvek od mr_nitroz »

A delas tu kalibraci v DIS, ISPA/D nebo RHEINGOLD? Podle me ne.
Zkusil prve vyse uvedene programy a pak zacal vymenovat dily. Aktivni rizeni na dily mam, kdybys potreboval nejake cidla tak napis SZ.
Uživatelský avatar
DonyR1
Registrovaný
Příspěvky: 250
Registrován: ned 31.08.2014 00:00
Bydliště: Pardubice

#10 Příspěvek od DonyR1 »

Ahoj tak abych uzavřel téma: Skutečne, chyba byla pouze v SW a naší špatné giagnostice (autocom-delphi) která to nedokázala a tvářila se že chyba je v autě. Uživatel Mentuli (BMWdiag.cz) nakalibroval a za pět min bylo hotovo od té doby najeto 800km a vše ok ....

A tak tet premýšlím o pořízení nejaké takové diagnostiky do servisu..... kdo mi co doporučíte z těch origo diag, neboli spíš kopií origo diagnostik které takovéto úkony zvládnou? A kde se to dá sehnat?
pekarik
Registrovaný
Příspěvky: 119
Registrován: pát 02.03.2012 01:00
Bydliště: Tábor

#11 Příspěvek od pekarik »

Koukni na diag.sk kupoval jsem tam ISTA a zatím spokojen, ale o proti delphi nečekej cz.
Odpovědět