Stránka 1 z 2
Napsal: pát 01.05.2015 12:44
od kejma
Zdravím,
předem se omlouvám jestli se opakuji v tématu. Chtěl bych se dozvědět z vašich zkušeností, jak to po 300tis kilometrech zvládají automaty u e60 (r.2005) a kolik stojí pravidelný servis. S automaty nemám zkušenosti, ale zvažuji koupě právě tohoto kousku, přičemž se docela obávám že mi automat odejde.
Napsal: sob 02.05.2015 13:44
od JaraX
u nafty odchází automaty poměrně často, někomu odejde v 50tkm, někdo najede 300Tkm na jeden automat, pokud chceš snižit riziko, kup si benzín, tam je výdrž podstatně dělší. manual nic neřeší, tam zase děláš dvouhmotu a spojku. před koupí auto pořádně prověřt, pokud kope při řazení apod, radši nekupovat. diagnostiku při koupi beru jako samozřejmost.
Napsal: sob 02.05.2015 13:51
od Vlasta
Ono to nebude ani tak tou naftou, ale tím, že se ji skoro každej snaží dopovat čipem, i když ta almara je stavěná tak tak na sériovej krouťák
Napsal: sob 02.05.2015 13:58
od JaraX
to máš sice pravdu, ale převodovky odchází i vibracema, torzníma kmitama a špatně roloženým kroutákem, z praxe ti každej mechanik i převodovkář řekne že u naft ty převodovky vydrží mnohem mín i když to čiply není
Napsal: sob 02.05.2015 14:02
od Vlasta
Mně občas připadá, že musíš hulit něco hodně kvalitního. Právě ta nafta má, na rozdíl od benzínu, plochou křivku průběhu krouťáku
Napsal: sob 02.05.2015 19:03
od JaraX
ale má krouták v nizkých otáčkách, s rostoucíma otáčkama klesá námaha, je to přímáa uměra.
a já narozdil od tebe mám zkušenost, už mi pár set těchdle aut prošlo rukama, stejně jako snejk, kterýho pokud vím i ty považuješ za odborníka a klidně ti muj nazor potvrdí.
Napsal: sob 02.05.2015 19:42
od Vlasta
Prohlídni si křivku u benzínu a u nafty. U nafty je plochá od 1750 do 3000 otáček. U benzínu kolísá nhoru a dolu. Benzín bude řadit podstatně častěj, než nafta
Napsal: sob 02.05.2015 19:46
od JaraX
aha dobře
nejdřív si o tom něco zjisti a pak něco vykládej, benzínový auto vždy řadí mín než naftový protože naftový má menší rozsah otáček,
ted tu třeba mám F10 530D a 535i a ta nafta prostě furt řadší protože drží motor 1500-2000otáček, benzín 1200-3000 při stejné jízdě.
řešil jsem to i se ZP transmision a taky říkali že nafta je na tom podstatně hůř, moji zákazníci hůř, zakaznici v Cartecu s kterým spolpracuju hůř, ale Vlasta má svuj rozum, nebo spíš seno v hlavě,
kašlu na to, todle nema smysl, když někdo kdo nemá žáadné zkušenosti bude poučovat lidi jako jsem já nebo Snejk co se tím živí.
Napsal: sob 02.05.2015 20:13
od Vlasta
Asi mají seno v hlavě i správcové flotil, když nekupují benzíny. Zítra ti sem dám ty křivky průběhu, ať se taky něco přiučíš
Napsal: ned 03.05.2015 07:44
od JaraX
správce flotit nemusí zajimat životnost, většina aut se obmění v hned po záruce, navíc dneska každej hledí jen na spotřebu. křivky sou k ničemu, ty ti praxi neřeknou.
Napsal: ned 03.05.2015 07:58
od Vlasta
Praxe je taková, že nafta bude mít 4x takovej nájezd, jako benzín. Proto lze souhlasit s tvým tvrzením, že jsou větší problémy s automatama u nafty, ale je to dané počtem najetých kilometrů, a ne "vibracema, torzníma kmitama a špatně roloženým kroutákem", jak píšeš ty. Ale klidně nám sem nakopíruj ty odborná závěry ZP transmision, rád se poučím
Napsal: ned 03.05.2015 08:13
od JaraX
s tím sice nesouhlasím, ale i kdyby tomu tak bylo, tak jsme pořád u toho že kupovat ojetou naftu je mnohem větší riziko než kupovat ojetý benzín a pravděpodobnost že ti odejde převodovka je mnohem větši.
Napsal: ned 03.05.2015 08:25
od Vlasta
V tom s tebou souhlasím, obzvlášť u 10 a více let staré ojetiny.
Napsal: ned 03.05.2015 08:55
od JaraX
a v novotě to zase dost kazí pořízovací cena, viz
F10 535i 225kW, 1 427 000kč, 7,2 l/100km
F10 535d 230kW 1 596 000kč, 5,3 l /100km,
rozdíl ceny 169 000kč, rozdíl spotřeby 1,9 l/100km, když to spočítáš tak je to 600kč na 1000km, při ceně 32kč za litr paliva, ten rozdíl se zaplatí za
280 000km a to se nebavím o tom že ta nafta nesmí mít víc závad jak ten bezinák, navíc benzinák je komfortnější, takže duvod koupit si diesel moc nevidim.
Napsal: ned 03.05.2015 09:01
od Vlasta
V reálu ta spotřeba bude trochu jinak, nehledě na to, že u 535i uvádí BMW kombinovanou spotřebu 8,0 l/100 km. To je rozdíl 2,7 l a návratnost při necelejch 200 tis. km. Koukal jsem na ojetý auta do tří let na
www.bmw.de, v pětkách je v benzínu každá desátá, v sedmách každá šestá, benzíny mají podstatně nižší nájezd
Napsal: ned 03.05.2015 09:02
od JaraX
to bude jinak, ale spíš ve prospěch benzínu,
můj zákazník má 535d GT a 535i GT, obojím jezdí delší trasy, auta střídá a říkal že rozdíl je max 1,5 litru, ted bude objednávat nové a už bere jen benzína.
Napsal: ned 03.05.2015 09:12
od Vlasta
Není, u 535i uvádí BMW kombinovanou spotřebu 8,0 l/100 km. To je rozdíl 2,7 l a návratnost při necelejch 200 tis. km. Při svižné jízdě bude ten rozdíl 4 litry, ve městě ještě víc
Napsal: ned 03.05.2015 09:19
od JaraX
8,0 je pro manual, 7,2 je pro automat. nepředpokladam že to někdo koupí v manualu, v praxi ten rozdíl není velkej, jelikož ty turbomotory sou celkem učinny. u atmosfer to byl samozřejmě větší rozdíl, ale tam se to dalo vyřešit LPG
Napsal: ned 03.05.2015 09:29
od Vlasta
Na spritmonitor.de jezdí s 535i za 9,76 - 11,75, s 535d za 6,03 - 11,33, ale většina okolo 8
Napsal: ned 03.05.2015 10:27
od JaraX
to je furt rozdíl max dva litry