Stránka 1 z 2
Napsal: úte 28.04.2015 19:36
od PRAHAV8
Ahoj, chci se zeptat mám možnost koupit katalyzátor od BMW nový ale začal jsem zvažovat že bych koupil repliku třeba bosal a dnes mi říkal kámoš že stačí uplně v pohodě univerzální. Chci se tedy optat jakej doporučujete univerzální katalyzátor na 528. Příjde mi divné že univerzál má rozpětí od 2-3L obsahu motoru a nevím jestli bych si spíš nepohoršil. Trubku místo katalyzátoru bych dával až v krajním případě. Díky
Napsal: stř 29.04.2015 13:13
od PRAHAV8
Napsal: stř 29.04.2015 15:16
od Foldas
radši origo starší než univerzal
Napsal: stř 29.04.2015 17:24
od PRAHAV8
Já prakticky nekupuji opouživané díly. Proč myslíš že by to byla lepší cesta?
Napsal: stř 29.04.2015 17:57
od THe_KbK
už je kvůli těm svodům bych nešel do repliky

Napsal: čtv 30.04.2015 10:58
od PRAHAV8
No ale kupovat opoužívané díly nejsem asociál a použité bude stejně ucpané jako to moje ted. Nový zase nechci kupovat u BMW nebot si nejsem jistej jestli zrovna E39 si to zaslouží.
Napsal: čtv 30.04.2015 11:29
od Hanz
pokud zachovas prumer trubek a kat bude pokud mozno stejne velkej, bude to fungovat, jety bych kupoval pouze s overitelnyma km/stavem...
Napsal: čtv 30.04.2015 18:52
od PRAHAV8
průměr trubek by měl zustat stejný a rozměr budu vybírat podobný. Jak velký by byl problém když bych se odchýlil od rozměrů? Nevíš jestli auto neztratí výkon při montáži univerzálu? Taky nevím jestli koupit euro 2 nebo 4.
Napsal: čtv 30.04.2015 21:14
od starML
Vymontuj si ten katík a odvez do
http://www.motepa.cz/katalysator_cz.html v Německu, je to hned za hranicemi u Liberce. Nevím jaké provedení katů u 528i máš, ale dejme tomu, že nový stojí do 500 Euro. Já tam v květnu 2015 dával nově naplnit 2 katalyzátory z N53 a platil jsem 2x294 Euro, více zde
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... highlight=
Můžeš se domluvit:
- co tam chceš dát => hustota kanálů 400, 200 nebo 100 cpsi,
- dá se to poslat zásilkovou službou, do týdne to je zpátky,
- nebo tam být hned ráno s vymontovaným katíkem a odpoledne odjíždíš s repasovaným.
Napsal: čtv 30.04.2015 21:31
od PRAHAV8
Mě se ale rozpadá i obal takže by to musely svařovat nebo nahradit nerezem asi.
Napsal: čtv 30.04.2015 21:39
od starML
Tak to je špatný, s tím se při renovaci nepočítá, protože origo výfuky i katy jsou z nerezu. Tak to vypadá sehnat nějaký mechanicky zdravý z bouračky. Při renovaci katů v té Motepa počítají se získáním zbytků původního materiálu katalyzátoru, proto se také použité a nevykuchané katy vykupují. Při donesení vykuchaného katu je tam nějaký příplatek, ale není likvidační
Napsal: čtv 30.04.2015 21:51
od PRAHAV8
Zkusím jim tam tedy napsat. A jaký je tvůj názor ne univerzaly?
Napsal: pát 01.05.2015 01:24
od starML
Lepší univerzál, než žádný, na emisích to v pohodě projde, pokud nedojde ke snížení průřezu, tak to ani výkon nesníží. U Kelly se dá koupit kat do 3000 ccm přibližně za 4.500,-CZK. Ale u všech dodavatelů je problém kvalita materiálu, což se projeví na životnosti. Jinými slovy podle druhu provozu a solení silnic odejde dříve, než origo a za 4-5 let budeš stát před stejným problémem.
Kdybych se pro univerzální kat měl rozhodnout, zajedu do servisu kde dělají jen výfuky. Oni už mají své dodavatele a zkušenosti, která značka, který průměr je pro dané auto vhodný, respektive kolik to auto s tím katem má ještě najet. Jednoho takového šikulu máme kousek od Mariánek.
Názory jiných členů klubu najdeš zde
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... sc&start=0
Napsal: pát 01.05.2015 10:09
od PRAHAV8
Ok. Díky za rady a odkazy

Napsal: stř 12.08.2015 08:23
od RomanM3
chlapi mám dotaz: ta hustota kánalů u uni katů: co to znamená? dokáže mi to někdo vysvětlit? co je lepší? větší hustota, nebo menší hostota?
díky
Napsal: stř 12.08.2015 09:09
od Filozof
Vem rovnou sportovní katalyzátor. Na emisích krásně projdeš a budeš mít výkon auta navíc ...s menší spotřebou ...a lepším kroutákem. a to se vyplatí když už to kupuješ a platíš.

Napsal: stř 12.08.2015 15:42
od RomanM3
aha, a kde seženu vhodný na E39 V8? ja jsem ještě ten správný nenašel. a všude se uvádí hustota kanálů a já nevím co to znamená a jestli je lepší menší hustota nebo větší....snad mi to tu někdo vysvětlí.
díky
Napsal: čtv 13.08.2015 19:42
od Filozof
třeba tady ....zjisti si pruměr nebo jim napiš či zavolej poradí ti co bys tam měl mít.
http://tuning-individual.cz/eshop/sport ... 14303.html
http://www.magnaflow.com
Napsal: čtv 13.08.2015 21:46
od starML
CPSI je počet kanálů na čtvereční palec. Normální kat má hustotu 400, čím nižší číslo, tím lepší průchodnost a vyšší cena. Pro sportovní využití alespoň 200 CPSI, závodní ideál je 100, ale s tím neprojdeš na emisích, takže s tím nesmíš na silnici.
Napsal: pon 17.08.2015 08:09
od RomanM3
aha, takže já mám hustotu kanálu nyní 0,228, protože tam mám místo katu kus trubky 60mm....čili jeden kanál na nějak 4,37 palce čtverečních...
musím s tím něco udělat
díky za vysvětlení