Stránka 1 z 2

Napsal: pát 03.04.2015 21:29
od pekarik
Zrovna jsem měnil olej v automatické převodovce při 200000 km a udělal jsem pár fotek tak je sem zkusím dát. Jinak olej jsem měnil naposledy při koupi 165000 km. a teď byl docela černý. Povedlo se mi vyměnit asi 6 litrů a to jsem to vyfoukal i s chladiče. Zdá se mi, že nyní převodovka řadí lépe, ale žádný problém jsem neměl ani před výměnou.

Napsal: sob 04.04.2015 09:51
od Giovany1971
Foto nekvalitní...ale i tak je vidět že olej je hooodně špinavý na ten nájezd...Já ho mám po 35 tisících skoro stejný jak když ho tam plním.

Napsal: sob 04.04.2015 10:04
od Honza325
Taky mě přijde,že je dost přepálenej.

Napsal: sob 04.04.2015 11:02
od sonyk02
Fotky teda hrozný, kdybys je aspon trochu zmenšil bylo by to lepší.

Napsal: sob 04.04.2015 11:17
od nuny
Bylo by dobré napsat, typ auta 8O (nechápu, že ti systém "pustí" tak "velké" foto) :roll:

Napsal: ned 05.04.2015 07:44
od pekarik
Olej byl opravdu dost černý nato že měl najeto okolo 30000 km. Jinak auto je 530 Xd 2007. Nakonec jsem se pokusil foto ještě upravit a teď je to snad přijatelný.

Napsal: ned 05.04.2015 11:14
od mi00wa
Kolik bylo kovových pilin na magnetu ?

Napsal: pon 06.04.2015 12:13
od Fllastr
Magnety nevypadaji nějak moc olepené od pilin. Spíš to vypada na spálenou některou z lamel, podle toho jak je ten olej černý, po tak krátké době.

Napsal: pon 06.04.2015 20:08
od pekarik
Na magnetu nebyly skoro žádné kovové piliny, ale je fakt že při první výměně jsem vyměnil jenom asi 4,5 l. oleje na podruhé jsem se snažil už víc :P . Před první výměnou to jest okolo 160 000 km olej nikdy měněn nebyl.

Napsal: úte 07.04.2015 11:36
od hungar
ahoj, proč si to nenecháš vyměnit mašinou s proplachem, plus vanu, naředit starý zničený olej je dost naprd a je to lepší než nic, ale taky žádný zázrak, plus samozřejmě průchodky, případně šrouby atd. na kolik tě vyjde vypustit 6 litrů oleje, plus vana s filtrem? abych měl představu. bez práce, a kolik si na tom strávil času.

Napsal: úte 07.04.2015 19:21
od Giovany1971
pekarik píše:Na magnetu nebyly skoro žádné kovové piliny, ale je fakt že při první výměně jsem vyměnil jenom asi 4,5 l. oleje na podruhé jsem se snažil už víc :P . Před první výměnou to jest okolo 160 000 km olej nikdy měněn nebyl.
4.5..je špatně...6HP-28 5,8ltr!!! Lamely dostalý kouř!!

Napsal: úte 07.04.2015 21:03
od Pazdi
řekl bych, že to myslel tak, že vyměnil 4.5 litru - víc "nevyteklo":)

Napsal: úte 07.04.2015 21:41
od pekarik
Samozřejmně všechen olej bez proplachovací stolice stoho nedostaneš, něco zůstane v měniči, ale stejně si myslím že jsem proto udělal všechno. Vana i s olejem 6 l stála okolo 5000 kč, už nevím přesně, ale v Pakra servisu by ti to řekli přesně, tam jsem to i kupoval a práce mi trvala půl dne-moc jsem nechvátal a zapsal jsem to i do jednotky. Ten olej na fotce vypydá víc černě než byl ve skutečnosti, nevím jestli jsou načatý lamely, ale převodovka funguje zatím bez problémů. :P

Napsal: stř 08.04.2015 08:57
od Giovany1971
pekarik píše:Samozřejmně všechen olej bez proplachovací stolice stoho nedostaneš, něco zůstane v měniči, ale stejně si myslím že jsem proto udělal všechno. Vana i s olejem 6 l stála okolo 5000 kč, už nevím přesně, ale v Pakra servisu by ti to řekli přesně, tam jsem to i kupoval a práce mi trvala půl dne-moc jsem nechvátal a zapsal jsem to i do jednotky. Ten olej na fotce vypydá víc černě než byl ve skutečnosti, nevím jestli jsou načatý lamely, ale převodovka funguje zatím bez problémů. :P
Ríkám ti ti že musí vytect tohle množství oleje...tohle je jen servisní nápln...že víc než to co jsem psal nevyteklo tak máš probl...protože bud je špatně naplněná ,,nebo unik kabelovým svazkem...atd...ale to co jsem psal musí vytect..Proc asi myslíš že maš takový olej po 30 tis???

Jinak převodovky servisuji sobě a známým... 10 let takže o tom neco málo vím. Jestli říkám že málo ...tak to myslím ve smyslu že nejsem určitě super diagnostik...atd...ale co se týká plnění...a již mám za sebou i úspěšně opravené automaty...tak tady jsem myslel to co jsem psal..

Nedělám to komerčně to podotýkám.

Napsal: stř 08.04.2015 15:38
od hungar
dělal jsem u své 535d 2008 v Pakře komplet servis včetně proplachu a vana, 13,5 litru oleje, plus krytka mechatronu, prostupka a 7 šroubů, včetně proplachu, kontroly atd. stálo včetně DPH 10.000,- Kč, když připočtu olej a materiál, co tam mám navíc, než ty, tak je to cca. za 3500 Kč, takže práce vyšla někde kolem 1500 Kč včetně proplachu. jenže já udělám další výměnu tak za 80-100 tkm a vím, že je to OK, ty děláš znovu po 30 tkm a nevíš co s tím. jsou věci, které se fakt nevyplatí si dělat sám a musím říct, že lidi z Pakry Jihlava u mě mají velký palec nahoru, co a jak dělají, protože nemůžu na jejcih služby říct špatné slovo a převodovka řadí jak nová.

Napsal: stř 08.04.2015 19:38
od lukas535d
Mam takovy dotaz, kdyz tu prevodovku proplachuji dostanou z toho veskery stary olej??? I z menice,nebo v nem neco zustane??? A co rikate na firmu ZP Automatic????

Napsal: čtv 09.04.2015 05:50
od Giovany1971
hungar píše:dělal jsem u své 535d 2008 v Pakře komplet servis včetně proplachu a vana, 13,5 litru oleje, plus krytka mechatronu, prostupka a 7 šroubů, včetně proplachu, kontroly atd. stálo včetně DPH 10.000,- Kč, když připočtu olej a materiál, co tam mám navíc, než ty, tak je to cca. za 3500 Kč, takže práce vyšla někde kolem 1500 Kč včetně proplachu. jenže já udělám další výměnu tak za 80-100 tkm a vím, že je to OK, ty děláš znovu po 30 tkm a nevíš co s tím. jsou věci, které se fakt nevyplatí si dělat sám a musím říct, že lidi z Pakry Jihlava u mě mají velký palec nahoru, co a jak dělají, protože nemůžu na jejcih služby říct špatné slovo a převodovka řadí jak nová.
Jsou to profici ..otom žádná... já začínal na opel record před 20 lety.. to byl tři kvalt..tehdy nebyl internet...co je automat zde v českých zemích neměl nikdo ani tucha...natož aby tady byly nějaké oleje a postupy jak co dělat.
Začal jsem a8 d-2...Převodovky byly přejeté chovalo se to nestandartně..musel jsem neco dělat abych s tím mohl jezdit..Jediná firma která tady tuším byla mezi prvními byla Kaps -Kojetín..Jen velmi težko ti pustili něj info o tom co jak dělat. Ke všem info jsem se vždy dopatraval velmi težko..ale jedno mne teší..nikdy jsem nikomu neveřil ...raděj jsem si vše dělal sám a měl jsem jistotu že to mám udělané poctivě.
Mi nedělá problem si koupit jakekoli auto s automatem...nemusím se třepat strachy ...co když se mi to posere...mám dílnu...jisté zkušenosti a tak když něco lehne tak jde auto na zvedák ...špajzka je za hodku dole a jde na ponk...Prostě mne to to baví...vždy jsem chtěl vedet jak to funguje a co v tom je.....řekl bych že na opravu je AT jednodužší nežli manual.

30 tis km je dle mne jediný možny interval pro prevodovky v Hyndaii santa fe,,Kia sportage,,Volvo xc-60,,xc-90..prostě všechny které maji filtr vně převodovky a nedá se bez rozdělání vyměnit. By ses divil co dokáže 160kw-vá xc60 pri ostřejším jizdním režimu udělat s olejem.po 30 tis km.. když servisní nápln je 4,2 ltr!!!

Já jsem 30 tis interval aplikoval i na velké převodovky 5HP -19,,6HP-19,,6HP -26...také u 6HP -28 co máme v 5 tkách.. nelituji peněz za oleje a filtry...dokud ty prachy vydělám tak auto dostane nadstandart. Převodovka se dá odservisovat i v domácích podmínkách...za dodržení jistých zásad a postupů...dá se i opravit za předpokladu že o tom něco víš..a máš jisté vybavení...to co se doma udělat nedá...Hydroměnič a pokud je třeba kalibrace mechatroniky...to se dá udělat tak kde jsou na to vybaveni...ale to je zlomek ceny co tě oprava převodovky vyjde právě u techto profíků kámo...sorry za sloh. :D

Napsal: čtv 09.04.2015 10:17
od Kail
No máš sice pravdu a ano,taky si většinu,vlastně skoro všechno dělám sám.
Ale jsou věci se kterýma jedu ke kamarádovi do servisu.Ne proto že tam maj profíky co všechno vědí všechno znají a já bych to nezvlád,ale proto že tam maj plničku která vymění všechen olej i s průplachem.

Věř tomu nebo ne ale tohle je zásadní,vyměnit půlku náplně je skoro zbytečný.Ten novej olej okamžitě degraduje po smíchání se starým.

Takže ty si možná myslíš že když si to uděláš sám tak to máš líp a poctivě,ale zrovna tady je to bohužel uplně naopak :wink: .

Napsal: čtv 09.04.2015 23:17
od hungar
Jak už jsem psal, za 5000 Kč a půl dne práce máš vyměněnou půlku náplně, takže nic moc, žádný proplach, bordel mezi lamelami a všude, neměnil si ani průchodku, ani třeba krytku mechatronu, ani šrouby nic. Mně to vše udělali včetně 14 litrů oleje - nová úplná náplň a proplach za 10 tis. Kč včetně diagnostiky, práce a všeho. a mám 210 kW motor, takže co dělá o čtvrtinu slabší motor s mnohem menším točákem mě tak nějak nebere a netankuje

Napsal: pát 10.04.2015 08:49
od maxmin
A dělá někdo v ČR přímo takovýhle servis?
http://www.bimmerboard.com/forums/posts/527361
Krom výplachu pročistí celou mechatroniku a vymění různá těsnění a.t.d.
Měnili tam třeba i nějakou kuličku co redukuje tlak, ta stará vypadá o dost menší než nová: Obrázek
A jestli taková blbá kulička za pár kč způsobí, že něco nefunguje, tak to potom potěš :-)