Stránka 1 z 2

Napsal: úte 17.03.2015 21:52
od Jarda96
Zdravim. Mam bmw e39 530d 135 kw 98. Kdyz nastartuji studene auto, tak cca po 5ti sekundach zacne houpat volnobeh. Na otackomeru to poznat neni. Kdyz pridam plyn na cca 1000 ot. motor jde normalne. Po chvili se volnobeh ustaly. Po jizde jde taky motor normalne. Pri zahratem motor a seslapnuti plynu na neutral, kdyz spatnou otacky z maximalnich, tak chvili houpe, ale za chvili zase jde vyrovnane. Dle diag. zadna chyba. Vedel by nekdo ? Jsem z toho uz spatnej :(

Napsal: stř 18.03.2015 15:35
od Jarda96
Tak doplňuji, že dnes to houpalo i při zahřátém motoru po jízdě na volnoběh. Jede normálně, jde vytočit bez problému až k omezovači. Mám strach ze vstřiků, ale měli by být po repasu.
Setkal jste se s tím někdo ?

Napsal: stř 18.03.2015 20:25
od shadou
těch možností je hodně a řešilo se to tady také často. Mě to houpalo až se motor kuckal. Všechno se zdálo dobré a čištění pal. vedení pomohlo jen na krátkou dobu. Měl jsem ukecaný čídlo na Railu a řidící jednotka motoru špatně počítala směs a překračovala se mez korekcí vstřiků. Po nahrazení čidla vše fachalo perfektně.
Ale jak jsem psal, příčin je víc.

Napsal: čtv 19.03.2015 00:36
od Jarda96
Diky za radu :) a jak si zjistil, ze to je zrovna cidlo na railu ? Diagnostika bosch totiz neukazuje zadnou chybu, az na : pedal plynu - moc vysoky signal. Abych neshanel cidlo po cidle.

Napsal: čtv 19.03.2015 20:56
od shadou
mě auto také neházelo žádnou závadu. čučel jsem na live data a nemohl jsem najít problém. Prověřil jsem čerpadla,regulaci tlaku, nechal otestovat vstřiky a pořád nic.
Jednou jsem si všiml záporných hodnot na množství paliva(jestli si to dobře pamatuji) ale nikdo mi nedokázal říct kde se tento údaj bere.
Jedinou věcí kterou jsem ještě neprověřoval zůstalo to hloupé čidlo na railu.
Namontoval jsem jen na otestování jiné a vše začalo pěkně fungovat.

Napsal: ned 29.03.2015 09:39
od Jarda96
Dobra, zkusim ho nekde sehnat a vymenit. Diky za radu :)
Pri live datech diagnostika ukazala, ze kolisa tlak v railu. Predepsany je cca 299 bar a kolisa mezi cca 250 a 370 pri volnobehu. To zpusobuje ono houpani. Muze to byt i cerpadlo ?

Napsal: ned 29.03.2015 10:08
od shadou
Možné je všechno. Dřív než čerpadlo, umře regulátor tlaku paliva.
Pokud ti kolísá tlak,je dobré udělat test na přepadech.
Repas se běžně dělá jen tak,že se nahradí to co je poškozené a ostatní zůstane původní.

Napsal: čtv 23.04.2015 21:01
od Jarda96
Příčinu jsem stále nějak nebyl schopen odhalit. Vyměnil jsem palivový filtr a při nastartování motor nehoupal, ale po krátké jízdě je opět to samé.
Čidlo railu jsem vyměnil za jiné a výsledek stejný. (Čidlo mělo sice jiné typové číslo, ale jiné jsem na zkoušku nesehnal)
Přikládám něco z live dat.
Vstřik. dávka hlavního a pilotního vstřiku kolísala mezi min a max
Střída taky kolísala
Otáčky +- 30-40 ot./min.
Předřadný podávací tlak kolísá
Hodnota tlaku v zásobníku taky kolísá

Napsal: pát 24.04.2015 18:42
od shadou
máš možnost si zapůjčit regulátor tlaku nafty?
máš funkční egr?
prověřoval jsi netěsnosti na sání?
odkud jsi?

Napsal: pát 24.04.2015 22:25
od Jarda96
Regulatorem nafty myslis co presne ?
Egr by snad mel fungfungovat. Kazdopadne pri vycisteni se za nrjakou chvili zase zasvini.
Netesnosti na sani jsem nejak nezkoumal jeste.
Bydlim kousek od Litomysle.

Napsal: sob 25.04.2015 10:03
od shadou
na Railovém čerpadle je zezadu regulátor.
na obrázku je to díl číslo 20
Obrázek

Regulátor je dost drahej. Na testování je lepší nejprve někde zapůjčit jetej.

Můžeš ale udělat ještě jednoduchou věc-
odpoj podtlak k egru a porovnej chování motoru.(hadičku zaslep)
Kvůli spalování nečistot(saze) ti řj. motoru přidává palivo.
projdi pak znova live data a snaž se porovnávat hodnoty v době klidného běhu a v okamžiku zakolísání.
někde ti to musí ukázat nesmyslné hodnoty.

Napsal: sob 25.04.2015 22:25
od Jarda96
Aha, diky. Mozna bych mohl. Zjistim to. Da se bez problémů oddelat a nebo je to problem ? Pripadne da se nejak overit jeho funkce ?

Napsal: sob 25.04.2015 22:27
od Jarda96
Pri odpojeni egru je stav stejny. Problem je, ze to houpe porad a stejne, takze se neda moc porovnavat mezi normalem a houpnutim

Napsal: pon 11.05.2015 22:43
od Jarda96
Tak jsem nechal otestovat vstriky a minimalne kolem jednoho nebo dvou to foukalo ven z valcu. Po vycisteni a kontrole vraceno zpet, ale stav se nezmenil a stale houpe. Chystam se teda zkusit vymenit to cidlo na cerpadle. Zajimave je, ze nekdy se motor ustali a jde pekne, ale po proslapnuti plynu se zase rozhoupe. Co CR cerpadlo ? Muze to byt problem ?

Napsal: pon 11.05.2015 23:42
od TANN3R
To otestování vstřiků proběhlo na stolici? Mi neříkej ze byly všechny OK, to jsem ještě nezažil :D
Z toho tvého popisu jsem pořádně nepochopil, jestli jde o kolísání volnoběhu, nebo má motor tvrdý chod a jakoby "zakopává"..

Napsal: úte 12.05.2015 07:37
od Jarda96
Testovani bylo na stolici pro common raily a dle ucitele jedne automobilni školy je to v poradku. Samozrejme tam byly nejake rozdily v nastrikanem mnozstvi a prepadech, ale bylo mi receno, ze by to nemelo mit vliv na to houpani. I mechanik co dela bmw mi rikal, ze to nevidi na vstriky, protoze by trhalo hodne. Tohle je takove rychle pohupovani cca o 30 ot. a s motorem to hybe ze strany na stranu, ale zadne velke trhani. Jen tak trosku. Jasny nemusel bych to resit :lol: , ale nejaky duvod to ma :lol:
Dalsi vec je, ze to nekdy kdyz zastavim prestane delat (napr. Couval jsem do dvora na volnobeh a prestalo to), ale jak proslapnu plyn tak to zas hned zacne.
Taky jsem si vsiml, ze to kolisa v podstate v celem spektru otacek, teda aspon tak do 1500 je to lehce slyset

Napsal: čtv 14.05.2015 18:57
od Jarda96
Nikdo jste se s tim nesetkal ? :(
Uz me to pekne vytaci :evil:

Napsal: pát 15.05.2015 21:29
od ljakubicka
Mám podobný problém e39 525d, ale mi volnoběh jen tak lehce houpe, na otáčkoměru to nejde vidět ale je to slyšet. Bylo mi řečeno zkontrolovat podtlaky... tak jsem to poměnil a zavada zustala. Další věc by prý mohla být že je slabší čerpadlo pod nohama, absolutně nevím kde ho hledat prý vyjde cca na 3tis. a nebo čerpadlo v nádrži.

Napsal: sob 16.05.2015 07:28
od Jarda96
No mne to taky nehoupe tolik. Je to slyset, ale na tockomeru to videt neni. Kdyz zapnu klimu tak se to houpani znacne zesili :D
To stredotlake cerpadlo je presne v mistech po podlahou ridice. Pod plastama. Ma tlacit kolem 4 bar. Je to jen takovy kovovy valec se vstupem a vystupem.

Napsal: sob 16.05.2015 10:00
od ljakubicka
Včera jsem si pročetl slovenské forum taky to tam řešili, zkusim ho vyměnit a uvidim jestli se to změní. Nejlepší by bylo kdybych věděl přesně co měnit takhle bezhlavě měnit součástky nemá smysl.