Stránka 1 z 1
					
				
				Napsal: pát 13.03.2015 21:25
				od THe_KbK
				Zdarec borci, v úterý jsem nechal udělat spojku s dvojhmotou. Koupil jsem LUK, nekupoval jsem žádnej šmejd. A dneska při vypnutí motoru začala klepat. Najel jsem 70 kilometrů. Je možný že by byla K.O.? 
Co je pravdy na tom, že se musí používat ten speciální přípravek na SAC spojky, při montáži? Nemáte s tím někdo zkušenosti? 
Jedná se o e39 525i M54B25. 
Díky za tipy...
			 
			
					
				
				Napsal: pát 13.03.2015 22:30
				od wehrwolf
				Zdar,..jako po 70 km není možné,aby dvouhmota klepala. Namontovali to správně??? V nové spojkové sadě je střed talířové pružiny jištěn takovým aretačním přípravkem na principu bajonetového uzávěru,který se musí odstranit až po montáži a ustředění v dvouhmotě /jestli ne,tak mě opravte,nerad bych kecal/ ,jinak se snad správně neustaví přítlak atd. .
Komplet sadu s přítlačákem + dvouhmotu jsem měnil /ne já,v servise/,taky LUK,a od té doby úplně v pohodě. Vadná dvouhmota se začala projevovat asi ve 280 tis. velmi častým rozvibrováním motoru při volnoběhu,..
			 
			
					
				
				Napsal: pát 13.03.2015 23:14
				od THe_KbK
				Máš pravdu, je zaaretovaná, to vše je udělaný. A borec co to dělal opravdu není žádné jelito. Já mám 225 000km, a byla rozškubaná lamela po předchozím majiteli, tak jsem to udělal i s dvouhmotou aby byl klid, ale bohužel to neklaplo.
			 
			
					
				
				Napsal: sob 14.03.2015 11:56
				od DaweTDS
				Na to "klepnutí" při vypnutí motoru vůbec nemysli.. dvouhmota to není. Mě se to chovalo hned po výměně uplně stejně jako píšeš.. prostě po vypnutí motoru , takový zvuk od spojky.. nedělá to dvouhmota,ale volnější hřídel převodovky.
			 
			
					
				
				Napsal: sob 14.03.2015 22:43
				od tanner540i
				Presne tak, na 95% to zaklepani jde z prevodovky. Delaji to vsechny 5q manualy - ale nic hrozneho to neni. Horsi je to u 6q manualu v E60, ty mlati vsechny pri chcipnuti jako tesne pred smrti - vyreseno je to az na mladsich verzich, ktere maji chcipaci klapku..
Edit: tohle samozrejme plati hlavne pro naftu, u benzinu je to "zarachtani" opravdu minimalni ze vsem znamych duvodu 
 
Co je pravdy na tom, že se musí používat ten speciální přípravek na SAC spojky, při montáži? Nemáte s tím někdo zkušenosti? 
Pokud se dava nova lamela i s pritlacakem, pripravek nepotrebujes, je to s nim ale samozrejme pohodlnejsi. Pokud se dava nova lamela na stary pritlacak, uz potrebujes nejak nastavit pritlacak zpet, do puvodni polohy, takze bud pripravkem, nebo imrovizovane za pomoci lisu apod.
 
			
					
				
				Napsal: ned 15.03.2015 09:28
				od Totic
				Co znamená SAC spojka? To se myslí tzv. X-tend funkce - "samostavitelná" ?
			 
			
					
				
				Napsal: ned 15.03.2015 10:26
				od Francis
				Self Adjust Clutch
			 
			
					
				
				Napsal: ned 15.03.2015 18:52
				od THe_KbK
				No zní to jako dvojhmota no. KDyž to vypnu tak to zaklepe, když to vypnu s vyšláplou spojkou tak ne. Takže to nemám řešit jo? Už jsem byl nasranej, že to budu muset rozdělat, a dát ji na reklamaci.
			 
			
					
				
				Napsal: ned 15.03.2015 21:35
				od DaweTDS
				Přesně tak... neřeš to.Aspoň víš,že to máš nový a to klepnutí při zdechnutí je jen vedlejší "produkt"
			 
			
					
				
				Napsal: ned 15.03.2015 23:50
				od wehrwolf
				THe_KbK píše:No zní to jako dvojhmota no. KDyž to vypnu tak to zaklepe, když to vypnu s vyšláplou spojkou tak ne. Takže to nemám řešit jo? Už jsem byl nasranej, že to budu muset rozdělat, a dát ji na reklamaci.
neřeš to,je to normální + vůle na předloze almary,ani nová dvouhmota není bez vůlí.Viz jak tu o něco výš říkal kolega.
 
			
					
				
				Napsal: pon 16.03.2015 01:14
				od THe_KbK
				Tak já vám teda věřím borci 

 teď budu mít klidné spaní. Díky za odpovědi 
