Stránka 1 z 1
Napsal: pon 09.03.2015 23:13
od Michal-E39
Zhruba v polovině případů mi při brždění vibruje auto i volant. Ne ale způsobem jako při křivých kotoučích - neklepe se to rychlostí otáčení kola, ale několikanásobně rychleji a nejsem si jist že se ta frekvence mění s rychlostí. Na rovném hladkém asfaltu (v ČR vzácný výskyt) to snad nikdy nedělá.
Kde může být problém? Špatný tlumič? Odcházející ložisko? Nějaký silentblok? Něco jiného? Něco s brzdou?
Má někdo konkrétní zkušenost?
Napsal: pon 09.03.2015 23:26
od Lucifer
Silenbloky horních ramen
Napsal: stř 11.03.2015 00:31
od Michal-E39
Horním ramenem je myšlena jedna z těch dvou horních vzpěr na zadní nápravě?
Na přední jsou jen dvě spodní ramena, místo horního je tlumič tak jak na všech normálních autech. Čekal bych problém na přední nápravě, když se trochu klepe volant.
Který díl je myšlen?
Přední náprava:
http://bmwfans.info/parts-catalog/E39-T ... _wishbone/
Zadní náprava:
http://bmwfans.info/parts-catalog/E39-T ... uspension/
Napsal: stř 11.03.2015 08:13
od Lucifer
Díl č.5 na přední nápravě, zkus za něj vzít rukou a když se bude hýbat snadno tak je jasno
Napsal: stř 11.03.2015 22:00
od Michal-E39
Takže silentblok zadního ramena přední nápravy. Děkuji.
Rukou s tím nehnu. Zkusím ještě jak se to pohne při zabrždění při popojíždění. Doufám že se žena trefí na jámu
Našel jsem ale že mi teče olej z PP tlumiče. To by asi nemělo?

Napsal: stř 11.03.2015 22:07
od RuDoSh
Michal-E39 píše:Našel jsem ale že mi teče olej z PP tlumiče. To by asi nemělo?

zkombinuj to s nějakou vůlí na nápravě a máš to co popisuješ nahoře

Napsal: čtv 09.04.2015 20:58
od Tompo
Trochu se přidám k tématu, E39 2001, R6 benzín, klepaly přední brzdy, zkrátka byly už dojeté, vzal jsem originál ATE Germany (ne poland), zároveň byla kaput jedna manžeta na brzdovém pístu, takže nový kit vč. pístu a nové hadice. při jemném brždění jdou vibrace do volantu. Zároveň jsem měl volnější přední stabilizátor se zvukovým doprovodem ve formě klepání, dal jsem komplet nový (tyče, pouzdra). Nicméně to jemné ťukání nezmizelo, přední náprava na třasácích bez vůle, tak mě napadá snad už jen uložení nebo tlumič samotný. Neřešil jste někdo??
Napsal: čtv 09.04.2015 21:09
od patrikE39
taky s epřidám a doufám že někdo bude vědět.. na E39 mi při rychlosti od 80km při zatočení doleva začne vybrovat předek auta (je to cítit na volantu) .. zatočím jemně do leva tak je cítit cukáni auta do stran... při jízdě do prava to nedělá... celá přední náprava je nová tak netuším čím by to mohlo být... může to byt třeba křivé kolo/guma? na trasácích je náprava pevná (logické když je všechno nové) ... věděl by někdo?
Napsal: čtv 09.04.2015 21:18
od Tompo
No, jak řikáš, zkusil bych jen na test prohodit kla, jestli se to přestěhuje.
Napsal: pát 10.04.2015 00:55
od Michal-E39
Já jsem s problémem zatím nepokročil. Jen jsem si ověřil, že silentbloky ramen jsou perfektní. Sledoval jsem, jak kola cestují v podběhu při zabrždění při jízdě vpřed a vzad. Ani se nehnou. Takhle pevnou nápravu jsem ještě neviděl, u všech jiných aut různých značek se kolo v podběhu hne alespoň o centimetr. Zářný příklad špatných silentbloků je vidět v TopGear Africký Speciál, kde mu na E39 při najíždění na vor kolo cestuje přes celej podběh.
Špatné tlumiče jsem ještě nevyměnil. Nerad stahuji jejich pružiny, tak čekám až se mi doma sejdou všechny dily abych to udělal celé najednou. Nechci to za 2 roky rozebírat znovu třeba kvůli prasklé 15 let staré pružině.
Napsal: pát 10.04.2015 18:10
od Jergus
Pročti si diskuse na tohle téma, je tu o tom dost a ušetří ti to spoustu peněz a starostí (vlastní zkušenost).
Namátkou:
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... highlight=
a nebo
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... highlight=
atd.
Napsal: ned 19.04.2015 22:19
od rakeesh
mam podobnej problem - nad nejakych 80kmh to pri brzdeni tak kope do volantu, ze ho sotva udrzim
muze jit od brzd i takovy tupy bouchani na pricnych nerovnostech? mam na naprave udelano prakticky vsechno, zadnou vuli tam necejtim, koukali na to dva mechanici a je to uplne oukej - jenze na kazdy pricny nerovnosti se ozve takova tupa rana, jakoby neco vyslovene nadskocilo a zase dopadlo.
brzdy podezrivam jednak kvuli tomu kopani prestoze se zdaji kotouce rovny, ale hlavne kvuli tomu, ze jakmile na pricnejch nerovnostech nedejboze prudceji zabrzdim, rozkmita se volant uplne priserne a ten zvuk se stokrat zrychli.
co to muze byt?
Napsal: ned 19.04.2015 22:30
od Lucifer
Změřit házivost kotouče a náboje

Ložisko navíc může mít vakl, který se objeví až při zatížení. Tzn že pokud třmen tlačí desky do kotouče tak lehce vychyluje kotouč z osy a on se nepravidělně obrzdí a potom se "křiví"
Napsal: pon 28.09.2015 22:07
od chorche-cz
Ahoj, vibrovalo mi auto při brzdění a nakonec to byly uskakané přední gumy. Doporučuji vyměnit kola z jiného auta, nebo přehodit předek, zadek. Nic to nestojí....