Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E39 525d - problém s mazáním

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
martty
Registrovaný
Příspěvky: 15
Registrován: úte 13.11.2012 01:00

#1 Příspěvek od martty »

Kolegové, potřebuji radu (neznám tento motor, je to pro mě první setkání), do teď jsem se zabýval jen starým TDS.

Teď jsem koupil auto s novější "dvouapůlkou" a nevím si rady. Prvotní plán byl, že pujde na díly, protože má problémy. Každopádně teď by se mi hodilo ho dát dopořádku a chvíli s ním ještě odjezdit.

Auto jsem koupil s tím, že při zahřátém motoru a volnoběžných otáčkách se bliká nebo svítí kontrolka mazání. První věc, výměna oleje... ale neomohla. Každopádně jsem z auta vypustil o litr a půl víc oleje než tam má být (naftou nebyl cítit, tak asi původní majitel doléval, aby zhasnul kontrolku). Další věc je, že je na můj vkus příliš mastný cooler a občas z toho ukápne olej.

Když jsem se bavil s původním majitelem, tak tohle všechno začalo dělat, když se vrtal ve filtru odvětrání klikové hřídele. Prý tam původně nebyl, tak ho tam dal a začalo to dělat takovéhle věci... Může to mít spojistost? Mám ten filtr zase vyhodit a vyzkoušet to bez něj?

Nechce se mi do toho aktuálně sypat spousta peněz, protože ho potřebuju jen dočasně a pak stejně pujde na díly (špatná karoserie a nemá smysl to řešit). Motor má normální zvuk, neklepe. Kdyby se to mělo zadřít, tak už to zadřené je... předchozí majitel s tímto stavem najezdil prý cca 1000 km.

Děkuji za každou rozumnou radu :)
wehrwolf
Registrovaný
Příspěvky: 170
Registrován: sob 26.04.2014 00:00

#2 Příspěvek od wehrwolf »

Čau,zkoušel jsi měřit tlak mazání při zahřátém motoru manometrem,ev. vyměnit tlakový spínač? Ten filtr,pochybuju,že by to mohlo mít vliv na tlak oleje,i zahřátej motor v létě by měl na volnoběh zhasnout po startu do cca 3 vteřin,aby to svítilo rozhodně není normální,....já kdysi dávno tak kousnul naftovej fiat,kontrolka po zahřátí problikávala,říkám,seru na to,..a jednou to z ničeho nic prudce za jízdy zpomalilo,zachrastilo v tom a motor v hajzlu :-(
martty
Registrovaný
Příspěvky: 15
Registrován: úte 13.11.2012 01:00

#3 Příspěvek od martty »

Chystám se na to o víkendu, proto píšu s předstihnem, abych načerpal inspiraci :lol: Zatím jediná věc co jsem dělal byla ta výměna oleje, zatím jsem na to auto neměl moc času.
wehrwolf
Registrovaný
Příspěvky: 170
Registrován: sob 26.04.2014 00:00

#4 Příspěvek od wehrwolf »

Co v tom byl za olej a co jsi tam dal?
zzeli
Registrovaný
Příspěvky: 765
Registrován: čtv 26.12.2013 01:00

#5 Příspěvek od zzeli »

Muze byt spatny olej, spatne cerpadlo, spatne cidlo. Idealni je opravdu ten tlak oleje zmerit, jestli je jaky ma byt.
wehrwolf
Registrovaný
Příspěvky: 170
Registrován: sob 26.04.2014 00:00

#6 Příspěvek od wehrwolf »

V první řadě změřit tlak mazání při zahřátém motoru,kolik to má mít si někde zjisti,nechci kecat ,pokud tlak OK,vyměnit čidlo tl. oleje,ještě zkouknout oil filtr - a když to bude furt na prd,s největší pravděpodobností olejové čerpadlo-velké vůle zrepasovat,a nebo může být i bordel v pojistném ventilu mazacího systému,...pokud ti teda motor slape potichu a nikde nic nemlátí.Tlak se ztrácí,a obvzlášť za zahřátého motoru na šálech kliky,a potom to při horkém motoru a volnoběhu svítí nebo problikává,ale v tomto případě je motor před smrtí a zralej na GO,min. na SO - přebrus kliky+nové šály,pístní kroužky a všechna gufera a těsnění.Jezdit s tím se relativně dá s rizikem,že nevíš,kdy dojde k takové ztrátě tlaku,že se motor kousne či minimálně přidře,jako že tohle je jisté.
sklenus
Registrovaný
Příspěvky: 180
Registrován: ned 19.12.2010 01:00
Bydliště: Brno/SR

#7 Příspěvek od sklenus »

skontroluj si aj ten separator oleja, je pod deklom vzduch filtra medzi 5 a 6 valcom, to bude dovod preco ti to zanasa cooler, ak sa v nom byvali majitel hrabal bud ho vybral, alebo nemenil alebo niekedy davno dal bezudrzbovy z e60 - vsetky tieto riesenia vedu k zasieraniu sania

dokonca som videl pripad kedy po uplnom upchati olej tlacilo cez merku oleja von vysokym tlakom v klukovej skrini
martty
Registrovaný
Příspěvky: 15
Registrován: úte 13.11.2012 01:00

#8 Příspěvek od martty »

Prvně se omlouvám, že jsem nereagoval na vaše rady, kterých si vážím. Mimo problémů s autem jsem řešil problémy s počítačem.

Zpět k autu - nestihl jsem si pujčit sadu na měření tlaku, ale nedalo mi to a trochu jsem se v tom povrtal. Vyndal jsem čidlo a vyčistil ho... dneska s autem najeto 120 km a vše v pořádku, kontrolka nesvítí. Až najedu víc, dám info jestli to opravdu stačilo vyčistit nebo to dnes byla jen náhoda.
martty
Registrovaný
Příspěvky: 15
Registrován: úte 13.11.2012 01:00

#9 Příspěvek od martty »

Jsme na hodnotě cca 1500 km od "opravy" a stále funguje bez problémů :lol: To zase jednou byla oprava - vyčistit čidlo a konektor :lol:
Odpovědět