Zdar chlapy,
diagnostika mi píše již známou klasickou chybu 4501, že průtok vzduchu přes EGR je příliš velký....
Po sundání sání jsem měl zapojení hadiček na elektroventiku opačné, než ukazuje ETK : http://www.realoem.com/bmw/diagrams/v/m/196.png
Vývod kde vede hadička 4 je napsáno na elektroventilu VAC
Vývod kde vede hadička 3 je napsáno na elektroventilu OUT
Někdo už měl sání sundané, tak jsem myslel, že se v tom někdo hrabal a přehodil jsem hadičky dle ETK. Nefunguje to a vypisuje chybu stále.
Sundal jsem sání podruhé a dal jsem nový elektroventil a zapojil opět dle ETK a dal jsem také nový EGR a chybu to vypisuje opět.
Než sání sundám potřetí, tak poradí někdo zdali to zapojit dle ETK, nebo tak jak to bylo zapojeno origo???
Díky
Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
E60 EGR MAF
4501 je presne opacna chyba, prietok spalin cez EGR je maly, tj. EGR sa neotvara vobec alebo sa otvara malo.
EGR ventil (Pressure converter, PC) zapoj tak ako ma byt (OUT na EGR, VAC na podtlak z vakupovej pumpy).
V DIS mas test EGR: odpojis hadicu z EGR, nastartujes, spustis test a pozeras ci sa EGR pohne. Ak DIS nemas, tak mozes otestovat EGR externym podtlakom (ale otestujes len EGR klapku) alebo mozes vybrat von PC (alebo s druhym PC ak mas) a spinat ho 12V zdrojom - motor nastartovany, zistis na chode motora ci EGR funguje.
V DIS mas aj test celeho vzduchoveho systemu, test snimaca tlaku, test vahy (treba otestovat, mozes mat aj problem s vahou) a vsetkeho ostatneho.
Po 2 demontazach by si uz mal zvladnut demontaz samotneho PC bez sania, je to sice piplacka ale trva to len zlomok casu demontaze sania.
Mimochodom, novy PC co som kupil ja (do posledneho detailu rovnaky ako stary) bol nefunkcny a vyreklamovany kus rovnako nefunkcny. Teda ak mas novy tak by som sa nespoliehal na to, ze je 100%-tne funkcny.
Ak mas nefunkcny PC mozes skusit na nom vycistit filter ci to nepomoze. Moj sice fungoval, iba vydaval pazvuky ale prestrieknutie (premytie) silikonovym olejom mu pomohlo, funguje uz 3/4 roka.
EGR ventil (Pressure converter, PC) zapoj tak ako ma byt (OUT na EGR, VAC na podtlak z vakupovej pumpy).
V DIS mas test EGR: odpojis hadicu z EGR, nastartujes, spustis test a pozeras ci sa EGR pohne. Ak DIS nemas, tak mozes otestovat EGR externym podtlakom (ale otestujes len EGR klapku) alebo mozes vybrat von PC (alebo s druhym PC ak mas) a spinat ho 12V zdrojom - motor nastartovany, zistis na chode motora ci EGR funguje.
V DIS mas aj test celeho vzduchoveho systemu, test snimaca tlaku, test vahy (treba otestovat, mozes mat aj problem s vahou) a vsetkeho ostatneho.
Po 2 demontazach by si uz mal zvladnut demontaz samotneho PC bez sania, je to sice piplacka ale trva to len zlomok casu demontaze sania.
Mimochodom, novy PC co som kupil ja (do posledneho detailu rovnaky ako stary) bol nefunkcny a vyreklamovany kus rovnako nefunkcny. Teda ak mas novy tak by som sa nespoliehal na to, ze je 100%-tne funkcny.
Ak mas nefunkcny PC mozes skusit na nom vycistit filter ci to nepomoze. Moj sice fungoval, iba vydaval pazvuky ale prestrieknutie (premytie) silikonovym olejom mu pomohlo, funguje uz 3/4 roka.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 241
- Registrován: ned 21.03.2010 01:00
- Bydliště: Kolín
- Kontaktovat uživatele:
Mám to samé E53 160kw (průtok přes EGR příliš velký). Tuto závadu mám od té doby co jsem auto koupil. Do teď jsem to neřešil, protože mi to nijak nevadilo. V létě jsem dělal starter tak jsem měl dole sání a zároveň jsem tedy zkontroloval podtlakové hadičky a vyčistil EGR ventil, který byl skoro čistý, což by odpovídalo stavu, že tam moc spalin zpátky nejde. Před týdnem jsem jel na technickou, a emise a samozřejmě nastal problém. Protože jsem o té chybě věděl, tak jsem ji před odjezdem na emise smazal a doufal že tam do té doby neskočí. Po napojení diagnostiky BOSCH mi to vyhodilo v readiness kódech zleva 111, což je prý nepřístupné. Prý to poznalo, že jsem smazal před měřením chyby a možná tam vyskočil i ten EGR. Jel jsem se tedy projet, pak zmizela třetí jednička zleva. Emise nakonec mám, ale příště by to už neklaplo.
Dnes jsem odpojil u studeného motoru hadici před EGR ventilem a poslouchal jestli se otevírá. bylo slyšet, pulzujicí otvírání. Zkusil jsem tedy EGR pripojit na stálý podtlak a ten se normálně otevřel a držel otevřený po dobu podtlaku, takže ten je OK.
Otázka zní je to pulzujicí otvíraní EGR normální, nebo bude vadný Pressure Converter? Nebo je možná chyba ještě jinde? Možná to někdo chipoval, co váha vzduchu, případně co ještě zkontrolovat? Nerad bych ten ventil kupoval zbytečně.
Dnes jsem odpojil u studeného motoru hadici před EGR ventilem a poslouchal jestli se otevírá. bylo slyšet, pulzujicí otvírání. Zkusil jsem tedy EGR pripojit na stálý podtlak a ten se normálně otevřel a držel otevřený po dobu podtlaku, takže ten je OK.
Otázka zní je to pulzujicí otvíraní EGR normální, nebo bude vadný Pressure Converter? Nebo je možná chyba ještě jinde? Možná to někdo chipoval, co váha vzduchu, případně co ještě zkontrolovat? Nerad bych ten ventil kupoval zbytečně.