Stránka 1 z 1
Napsal: pon 12.01.2015 19:38
od Olic
(Vysoká míra vybití akumulátoru!)
Poradí mi prosím někdo jestli má zkušenost s touhle chybou? Co to může způsobovat, chybová hláška se mi za posledních 14 dnů objevila po druhé.
Batreku mám uplně novou asi 1 měsíc (Varta Silver 12V 100Ah)
Díky

Napsal: pon 12.01.2015 20:55
od xdentist
a baterii Ti měnili někde v servisu nebo jsi ji měnil sám? Byla po výměně zaregistrována nebo nic takového neproběhlo?
Já mám zkušenost takovou, že když už se to stane, pomuže buďto jedno nabití baterie a je klid anebo když se to opakuje a nabíjení nepomáhá, je KO baterie... Obzvlášť v zimě. Já díky tomuto baterii měnil před měsícem a je klid.
Napsal: pon 12.01.2015 22:26
od Josef320i
Možná trošku off.
Kamarád má Audi A6 a tam je dle jeho slov potřeba baterii po výměně "nakódovat", jinak se vybíjí. Můžu zjistit podrobnosti.
Napsal: pon 12.01.2015 23:00
od xdentist
není to off, proto jsem se ptal o post výše jak proběhla výměna.......
Napsal: úte 13.01.2015 04:09
od airbone
presne tak, treba vymenu zaregistrovat a aj skontrolovat ci je rovnaka kapacita ako je nakodovana, resp AGM - ak tak treba aj nakodovat typ a kapacitu.
Dalsia vec je ze to moze vypisovat aj kvoli vadnemu IBS senzoru. Ja mam baterku v prdeli a tiez mi to parkrat v zime vyhodilo, ale pise mi aj chybu IBS komunikacia s DME....
Napsal: úte 13.01.2015 07:54
od Olic
Bylo to tak, že když jsem auto koupil tak tam byla nějaká stará baterka 70Ah (asi mi tam ten chlap frknul nějakou co měl doma aby se jí zbavil a mě nenapadlo koukat na baterku

) auto jelo normálně nic nehlásilo pak mě ale nechalo při chladnějším počasí na parkovišti zkusil jsem ji vyndat nabít a zas chvíly jezdilo a pak mi to udělalo znovu tak jsem si objednal novou batreku, při tom jsem zjistil ze v typu BMW co mám by měla bejt 95-110Ah silná baterka, koupil jsem tedy 100Ah, vyměnil si jí sám.A žádný kódování nebo registraci nedělal (ani jsem nevěděl, že se něco takovýho dělá ) a od ty doby startuju v pohodě zatím, ale říkám týden dva nic a potom mi to hodilo dvakrát během 14 dnů tuhle hlášku.
Napsal: úte 13.01.2015 08:38
od thundercat
ona "registrace" je potřeba u e60 a výš?
nebo se to týká i e39 a nižších řad?
dík za info
Napsal: úte 13.01.2015 11:15
od Teddy
A už je to tu zase. Takovýhle vláken tu vzniká x do měsíce. Každej se hned vytasí s registrací beterky a chudák člověk se vyděsí, že odpravil baterii za x tisíc. Pak hned přijde na řadu IBS atd. Samá levnější rada, ale praktická zkušenost?
Já mam už třetim rokem baterii nenakódovanou. Koupil jsem tam úplně obyč mrchu, protože na tý benzínce tehdy prostě jinou neměli. Neni žádná AGM apod. Mam 530d. Teď v těch mrazech jsem jí celkem otestoval, protože auto 14 dnů sálo a zrovna v těch mrazech jsem potřeboval jet. Navíc startérem celkem dlouho točim, než to naskočí. Holt mě čekaji vstřikovače a čerpadlo. Baterie ale točí jako divá.
Obecnej postup je:
1. zkontroluj nabíjení
2. zkontroluj odběr auta
3. zkontroluj zoxidovaný kontakty silovýho vedení až k motoru (dá se taky změřit)
4. pak teprve kup novou baterii
Body 1. a 2. se daji vynechat, když máš čas nechat baterii po nabití třeba týden odpojenou. Když jí pak připojíš a auto nenastartuješ, tak je to opravdu tou baterií.
Tohle platí, když se s autem pořád jezdí. Je jasný, že když to stojí měsíc a nenastartuju, tak ještě nemusim panikařit.
Registrace a IBS je tam proto, že AGM baterie jsou citlivý na dobíjecí proud. Když je vysokej, tak se baterie rychle zničí. Proto se tam kóduje její kapacita. Je to proto, aby se nabíjela co nejrychlejš, ale přitom se nezkracovala její životnost. Údajně se taky jinak nabíjí nová a jinak stará baterie. No já nevim. Výrobci baterií nic takovýho neuvádí, tak jestli to jen neni fantazie některých lidí.

Napsal: úte 13.01.2015 12:02
od matiz
Ono je i velmi efektivni, no velmi asi ne, ale preci jen něco malo jo při pozadavku na vykon nebudit alternator a naopak tlacit do baterie hlava nehlava když auto jede z kopce. Coz není zadny problém docilit v dnesni době, jenze aby to mohlo takto fungovat, je nutne udržovat baterii v ne uplne plne nabitem stavu. No a v tu chvili uz potrebujeme znat aktualni stav baterie a i jeji stari a kapacitu, aby to nebylo vybite prilis -)
Jedno je jiste, při jakemkoliv problemu s baterii je vice nez vhodne zkontrolovat odber po usnuti a zda vůbec usne. No a pak ještě zkontrolovat nejake další drobnosti.
Napsal: úte 13.01.2015 12:35
od mobilman
Také jsem myslel že to je IBS kabel, nebo baterie a přitom stačilo odpojit baterii a vyčistit pořádně kontakty a svorky a je 2 roky pokoj. Za pokus to stojí.
Napsal: úte 13.01.2015 17:32
od Olic
Oká kouknu na to díky všem

snad jsem neoddělal novou baterii

Napsal: stř 14.01.2015 12:01
od thundercat
můj dotaz kousek nahoru

Napsal: stř 14.01.2015 12:34
od Miguel
U řady 5er je registrace baterie až od modelu E6x
