Stránka 1 z 2
Napsal: ned 11.01.2015 19:38
od mi00wa
Mám vzadu disky 9,5 x 18j H2 ET19, ve velkém TP je zadaný údaj 9x18j s ET35, gumy mám 275/35 r18 nové, najel jsem asi +-10t Km a vnitřní kraje jsou už sjetý (zkosené) ne moc, vnější kraj je nový.
Ale mám zimní 17" podle TP s ET20 a jsou bez známky poškození, zatím jsem najel zhruba 4t Km.
Chápu to tak že kvůli odklonu aut a nižším ET a velkou šířkou pneumatik, dostává vnitřní okraj zabrat?
Napsal: ned 11.01.2015 20:29
od matiz
Ja si nejsem nijak jisty, neumim to korektne absolutne vse zohlednit a proto to uvadim jako první vetu, nicmene myslim si ze ET na to nemůže mit vliv, protože ruznym et se jen meni delka mezi koly, nic vic.
Myslim si ale a to vychazim z vlastnich postrehu ze i mala odchylka odklonu a sbohavosti se projevi v daleko vetsi mire na sirsich pneu s nizkym profilem kde ta pneumatika moc neodpousti a nedeformuje se v takove mire jako balony. Moje geo byla jednim kolem mimo toleranci, druhym stále v toleranci a za necelých 2500km kraje o cca 4mm v hajzlu.
Napsal: ned 11.01.2015 22:51
od mi00wa
No jak to vypadá, i když mi hlava nebere, tak asi zajedu na geometrií do BMW cartec.
Je lepší jet s letníma gumama aby se podívali jak vypadá geometrie, nebo se zimníma kde jsem ještě neviděl známky poškození?
Napsal: ned 11.01.2015 23:33
od Huska
moje zkušenost .. když mi udělali geometrii na letních 255/35/18 tak i zimní 205/50/17 jsou OK ... když to bylo naopak (na zimákách .. v té době ještě na 205/55/16) tak se letní sjížděly vnitřkem
takže doporučuji dělat geo na nejširších pneu na kterých jezdíš.
Napsal: pon 12.01.2015 00:45
od bibikuba
sundal jsem ze zadku 10J disky a taky vnitřní kraje fuč,jinak vzorek dobrej...Ted mám obuto na 8,5J klasiku 235/45 a stejně se mi vnitřky víc sjíždí-dělal jsem komplet zadní osu,včetně geometrie takže OK...Mám ještě podezření na špatný zadní tlumiče ale pak už nevím..Každopádně myslím,čím širší disk a širší pneu,tím je vnitřek pneu víc opotřebený...
Napsal: pon 12.01.2015 13:02
od mi00wa
Dneska jsem se podíval na pneu zblízka a ejhe oni jsou odskákané (pilové) kraje, snad mi neodchází dva tlumiče, ani jeden znich neteče. Zimní jsou ještě hladké, asi jsem to trochu přehnal možná s tlakem, jak budu dávat letní uberu trochu tlaku v pneumatikách ( myslím že tam je 2.6 bar na štítku)
Napsal: pon 12.01.2015 13:17
od bibikuba
Mám přesně to samo,jenže zadní tlumiče Nivo+M podvozek stojej nekřestanský peníze..Navíc s dnešní kvalitou dílů nemám jistotu,že to bude po výměně lepčí..Koukal jsem i na testy tlumičů,moc moudrej ohledně testování tlumičů teda nejsem.
MOD Francis: Odstraněna zbytečná citace.
Napsal: pon 12.01.2015 13:46
od matiz
Poskakane gumy, s tim geo nic nenadela, tlumic dela papa... Ze nevychcat ještě neznamena ze je dobry. Mne vychcal když mu pomohl jeden zeleznicni prejezd, alespoň si to myslim a menil jsem vsecky ctyri najednou, preci jen si to auto chci nechat nejakou dobu. Auto ma něco na hrbu + nejake ty roky je třeba se pomalu pripravit. Kazdopaden geo az po tech tlumicich, jinak to jsou vyhozene prachy ven z okna a co jsem se dival tak cartec nabizel geo v akci před zimou za 5800, coz není malo abys to jen tak vyhodil. Ale mozna v tom bylo ještě něco navíc, to nevim, jen jsem to nasel nekde v letaku. Nerad bych jim krivdil, ale jsem liny tam zavolat co by to stalo a otravovat... Mají svých starosti dost -)
Napsal: pon 12.01.2015 14:38
od MattyX
U širokých gum bych si na geo pohlídal, aby hodnota odklonu byla co nejblíže krajní hodnotě směrem k nule. Ono je sice menší ET, ale širší ráfek většinou, takže směrem od náboje k tlumiči, je ta plocha kola větší.. neumím si to nějak představit, že by to na to ale mělo nějak mít vliv - spíš je to tím jak je psáno výše - nižší profil, který neodpustí takové deformace.
Napsal: pát 16.01.2015 02:52
od Totic
Mě říkal pan geometrik na 3D laser, že rozdíl kol jednoho palce je ještě OK a hodnoty to poberou, ale jak je tam rozdíl 2 a více palců kol např. zima/léto tak tam už se liší předepsaný hodnoty nastavení. Čerpal z nějaké příručky s tabulkama.
Sám nevím, jestli je to ET, šířkou nebo profilem..
Napsal: pát 16.01.2015 21:32
od hycmo
Hodnota ET má určitě vliv na to jak se kolo sjíždí protože ve tvém případě máš kolo o 16mm víc ke kraji auta a tím je větší páka na zavěšení kola a proto budou kola víc do "A" a proto se víc sjíždí vnitřní hrana pneu. Samozřejmě největší vliv na to má geometrie. Také vezmi v uvahu že čím je pneu s nižším profilem tím je měkčí směs protože výrobce předpokládá že tyto pneu se používají hlavně na sportovní auta kde je nutno přenést velký výkon na silnici a proto se tyto pneu sjíždí daleko rychleji. Osobně mám letní vpředu 245/35 19 a vzadu 275/30 19 a nenajedu na nich víc jak 35000km a to jsou zadní sjeté zevnitř tak do 2/3 uplně a venkovní kraj je ještě v poho, kdežto na zimních 225/50 17 mám už najeto 40000km a mají pořád cca 5mm vzorek.
Ohledně geometrie si myslím že dávat nějakých 5000,- v BMW je nesmysl stačí najít dobrý servis kde mají laserovou nebo 3D pohlídat si at auto naloží a za cca 1200,- máš hotovo.
Zubatý vzorek jsem také kdysi řešil a bál se že jsou tlumiče KO tak jsem začal dělat různé testy a zkoušky až mi bylo v BMW řečeno že se tlumiče mění až když vytečou, že prý je pneu odskákaná stylem jízdy. Tak jsem ho trochu změnil a je to lepší.
Napsal: pát 16.01.2015 21:42
od sedyvlk6
Nejsem si jistej jestli je po výměně tlumičů nutné dělat geo vždyť se jen vyvěsí ramena. A tím by se geo rozhodit neměla. Nebo se pletu?
Napsal: pát 16.01.2015 21:47
od pavproch
pětatřicet tisíc na jedny gumy?
ešče se mi nepodařilo na jednu letní sadu najet víc než 22tis (a to už ze zadních doslovaadopísmene lezl kord...)
bridge potenza Re050A vydržely tak 17-18tis km
p-zero max rtěch 22tis...
př 225
z 255
200kW @ 1715kg (kerb) @ xDrive + neustálé práskání bíčem

Napsal: sob 17.01.2015 01:06
od Totic
sedyvlk6 píše:Nejsem si jistej jestli je po výměně tlumičů nutné dělat geo vždyť se jen vyvěsí ramena. A tím by se geo rozhodit neměla. Nebo se pletu?
No tak když vyvěsíš ramena který drží to kolo ve správné poloze a určují tu geometrii tak bych na tu geo radši zajel..

Od pár lidí jsem slyšel, že se dělat nemusí ale podle mě se to prostě rozhodí.
Napsal: sob 17.01.2015 11:47
od matiz
Zcela jiste to rozhodi, v ramenou je vule jak tam prochazi sroub a mozna necely milimetr s tim hýbat jdenez se to utahne. Když jsem menil tlumice tak jsem musel povolit a jednu stranu jsme trefili absolutne presne a druha je o fous "vedle" Je to ale uplne minimum. Jak se bude delat geo na velkych kolech tak to necham srovnat podle masiny, sice to k nicemu nepovede, ale pro ten pocit at mam zaklony na stejne hodnote.
Napsal: sob 17.01.2015 13:29
od hycmo
pavproch píše:pětatřicet tisíc na jedny gumy?
ešče se mi nepodařilo na jednu letní sadu najet víc než 22tis (a to už ze zadních doslovaadopísmene lezl kord...)
bridge potenza Re050A vydržely tak 17-18tis km
p-zero max rtěch 22tis...
př 225
z 255
200kW @ 1715kg (kerb) @ xDrive + neustálé práskání bíčem

asi jezdím víc vklidu

a taky mám jen 160kW ikdyž zase manuál, vždy jsem tam dával P Zero Rosso a zadní sjedu skoro do hladka, ted tam mám od lonska na doporučení Falken tak jsem zvědavý co vydrží.
Napsal: sob 17.01.2015 17:27
od pavproch
fčíl sem se skoro urazil.... já mám !!SAMOZŘEJMĚ!! taky 6MT....
ale jak píšu, pořád práskám bičem nad celým stádem.... šak taky loni 47.700km s průměrem 11.88 (přesně, bo kniha jíz bo služebák)... dybych byl na špricmonitoru,
tak byl byl o prsa vietnamské závodnice druhý...
Napsal: sob 17.01.2015 18:04
od pavproch
Jo, jinak ať nejsem úplně OT:
na obou autech mám kola s předepsaným ET (3er = 18", m4Zlik = 19") a obou "neutrálně" nastavenou geošku obou náprav (tj. na "střední hodnotu" v předepsaném rozsahu), s oběma jezdím "s práskáním bičem" a ...
u obou aut se mi na předních sjíždí víc vnějšek a zadní plus mínus rovnoměrně
Napsal: ned 18.01.2015 00:29
od MattyX
Totic píše:sedyvlk6 píše:Nejsem si jistej jestli je po výměně tlumičů nutné dělat geo vždyť se jen vyvěsí ramena. A tím by se geo rozhodit neměla. Nebo se pletu?
No tak když vyvěsíš ramena který drží to kolo ve správné poloze a určují tu geometrii tak bych na tu geo radši zajel..

Od pár lidí jsem slyšel, že se dělat nemusí ale podle mě se to prostě rozhodí.
Jelikož je to rameno uloženo v gumě a při brždění to chodí o 1cm (!). Tak se ti mění geometrie, jen, když vyjedeš z dílny ven...
Napsal: čtv 22.01.2015 13:38
od pavproch
pavproch píše:pětatřicet tisíc na jedny gumy?
ešče se mi nepodařilo na jednu letní sadu najet víc než 22tis (a to už ze zadních doslovaadopísmene lezl kord...)
bridge potenza Re050A vydržely tak 17-18tis km
p-zero max rtěch 22tis...
př 225
z 255
200kW @ 1715kg (kerb) @ xDrive + neustálé práskání bíčem

pavproch neska na AF.cz píše:tak Sottozero III 255/35 R18 vzadu při letošní nezimě vydržely pouhých 12kkm :p
ešče tam bylo asi milimetr nad limit, ale páč zaftra idu do žabožroutova na lyže, taxem je preventivně vyměnil za nové... :ymhug:
