Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
Má vliv ET na opotřebování gum?
Mám vzadu disky 9,5 x 18j H2 ET19, ve velkém TP je zadaný údaj 9x18j s ET35, gumy mám 275/35 r18 nové, najel jsem asi +-10t Km a vnitřní kraje jsou už sjetý (zkosené) ne moc, vnější kraj je nový.
Ale mám zimní 17" podle TP s ET20 a jsou bez známky poškození, zatím jsem najel zhruba 4t Km.
Chápu to tak že kvůli odklonu aut a nižším ET a velkou šířkou pneumatik, dostává vnitřní okraj zabrat?
Ale mám zimní 17" podle TP s ET20 a jsou bez známky poškození, zatím jsem najel zhruba 4t Km.
Chápu to tak že kvůli odklonu aut a nižším ET a velkou šířkou pneumatik, dostává vnitřní okraj zabrat?
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 4416
- Registrován: ned 23.04.2006 00:00
- Bydliště: Opava
- Klubové ID: 3204
- Kontaktovat uživatele:
Ja si nejsem nijak jisty, neumim to korektne absolutne vse zohlednit a proto to uvadim jako první vetu, nicmene myslim si ze ET na to nemůže mit vliv, protože ruznym et se jen meni delka mezi koly, nic vic.
Myslim si ale a to vychazim z vlastnich postrehu ze i mala odchylka odklonu a sbohavosti se projevi v daleko vetsi mire na sirsich pneu s nizkym profilem kde ta pneumatika moc neodpousti a nedeformuje se v takove mire jako balony. Moje geo byla jednim kolem mimo toleranci, druhym stále v toleranci a za necelých 2500km kraje o cca 4mm v hajzlu.
Myslim si ale a to vychazim z vlastnich postrehu ze i mala odchylka odklonu a sbohavosti se projevi v daleko vetsi mire na sirsich pneu s nizkym profilem kde ta pneumatika moc neodpousti a nedeformuje se v takove mire jako balony. Moje geo byla jednim kolem mimo toleranci, druhym stále v toleranci a za necelých 2500km kraje o cca 4mm v hajzlu.
- Huska
- Registrovaný
- Příspěvky: 3224
- Registrován: čtv 19.06.2003 00:00
- Bydliště: Brno / Olomouc
- Klubové ID: 200
- Kontaktovat uživatele:
moje zkušenost .. když mi udělali geometrii na letních 255/35/18 tak i zimní 205/50/17 jsou OK ... když to bylo naopak (na zimákách .. v té době ještě na 205/55/16) tak se letní sjížděly vnitřkem
takže doporučuji dělat geo na nejširších pneu na kterých jezdíš.
takže doporučuji dělat geo na nejširších pneu na kterých jezdíš.




sundal jsem ze zadku 10J disky a taky vnitřní kraje fuč,jinak vzorek dobrej...Ted mám obuto na 8,5J klasiku 235/45 a stejně se mi vnitřky víc sjíždí-dělal jsem komplet zadní osu,včetně geometrie takže OK...Mám ještě podezření na špatný zadní tlumiče ale pak už nevím..Každopádně myslím,čím širší disk a širší pneu,tím je vnitřek pneu víc opotřebený...
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 4416
- Registrován: ned 23.04.2006 00:00
- Bydliště: Opava
- Klubové ID: 3204
- Kontaktovat uživatele:
Poskakane gumy, s tim geo nic nenadela, tlumic dela papa... Ze nevychcat ještě neznamena ze je dobry. Mne vychcal když mu pomohl jeden zeleznicni prejezd, alespoň si to myslim a menil jsem vsecky ctyri najednou, preci jen si to auto chci nechat nejakou dobu. Auto ma něco na hrbu + nejake ty roky je třeba se pomalu pripravit. Kazdopaden geo az po tech tlumicich, jinak to jsou vyhozene prachy ven z okna a co jsem se dival tak cartec nabizel geo v akci před zimou za 5800, coz není malo abys to jen tak vyhodil. Ale mozna v tom bylo ještě něco navíc, to nevim, jen jsem to nasel nekde v letaku. Nerad bych jim krivdil, ale jsem liny tam zavolat co by to stalo a otravovat... Mají svých starosti dost -)
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Klubové ID: 1778
- Kontaktovat uživatele:
U širokých gum bych si na geo pohlídal, aby hodnota odklonu byla co nejblíže krajní hodnotě směrem k nule. Ono je sice menší ET, ale širší ráfek většinou, takže směrem od náboje k tlumiči, je ta plocha kola větší.. neumím si to nějak představit, že by to na to ale mělo nějak mít vliv - spíš je to tím jak je psáno výše - nižší profil, který neodpustí takové deformace.
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Hodnota ET má určitě vliv na to jak se kolo sjíždí protože ve tvém případě máš kolo o 16mm víc ke kraji auta a tím je větší páka na zavěšení kola a proto budou kola víc do "A" a proto se víc sjíždí vnitřní hrana pneu. Samozřejmě největší vliv na to má geometrie. Také vezmi v uvahu že čím je pneu s nižším profilem tím je měkčí směs protože výrobce předpokládá že tyto pneu se používají hlavně na sportovní auta kde je nutno přenést velký výkon na silnici a proto se tyto pneu sjíždí daleko rychleji. Osobně mám letní vpředu 245/35 19 a vzadu 275/30 19 a nenajedu na nich víc jak 35000km a to jsou zadní sjeté zevnitř tak do 2/3 uplně a venkovní kraj je ještě v poho, kdežto na zimních 225/50 17 mám už najeto 40000km a mají pořád cca 5mm vzorek.
Ohledně geometrie si myslím že dávat nějakých 5000,- v BMW je nesmysl stačí najít dobrý servis kde mají laserovou nebo 3D pohlídat si at auto naloží a za cca 1200,- máš hotovo.
Zubatý vzorek jsem také kdysi řešil a bál se že jsou tlumiče KO tak jsem začal dělat různé testy a zkoušky až mi bylo v BMW řečeno že se tlumiče mění až když vytečou, že prý je pneu odskákaná stylem jízdy. Tak jsem ho trochu změnil a je to lepší.
Ohledně geometrie si myslím že dávat nějakých 5000,- v BMW je nesmysl stačí najít dobrý servis kde mají laserovou nebo 3D pohlídat si at auto naloží a za cca 1200,- máš hotovo.
Zubatý vzorek jsem také kdysi řešil a bál se že jsou tlumiče KO tak jsem začal dělat různé testy a zkoušky až mi bylo v BMW řečeno že se tlumiče mění až když vytečou, že prý je pneu odskákaná stylem jízdy. Tak jsem ho trochu změnil a je to lepší.
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4057
- Registrován: ned 20.01.2008 01:00
- Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
- Klubové ID: 3742
No tak když vyvěsíš ramena který drží to kolo ve správné poloze a určují tu geometrii tak bych na tu geo radši zajel..sedyvlk6 píše:Nejsem si jistej jestli je po výměně tlumičů nutné dělat geo vždyť se jen vyvěsí ramena. A tím by se geo rozhodit neměla. Nebo se pletu?

Od pár lidí jsem slyšel, že se dělat nemusí ale podle mě se to prostě rozhodí.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 4416
- Registrován: ned 23.04.2006 00:00
- Bydliště: Opava
- Klubové ID: 3204
- Kontaktovat uživatele:
Zcela jiste to rozhodi, v ramenou je vule jak tam prochazi sroub a mozna necely milimetr s tim hýbat jdenez se to utahne. Když jsem menil tlumice tak jsem musel povolit a jednu stranu jsme trefili absolutne presne a druha je o fous "vedle" Je to ale uplne minimum. Jak se bude delat geo na velkych kolech tak to necham srovnat podle masiny, sice to k nicemu nepovede, ale pro ten pocit at mam zaklony na stejne hodnote.
asi jezdím víc vklidupavproch píše:pětatřicet tisíc na jedny gumy?
![]()
ešče se mi nepodařilo na jednu letní sadu najet víc než 22tis (a to už ze zadních doslovaadopísmene lezl kord...)
bridge potenza Re050A vydržely tak 17-18tis km
p-zero max rtěch 22tis...
př 225
z 255
200kW @ 1715kg (kerb) @ xDrive + neustálé práskání bíčem

- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3994
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
fčíl sem se skoro urazil.... já mám !!SAMOZŘEJMĚ!! taky 6MT....
ale jak píšu, pořád práskám bičem nad celým stádem.... šak taky loni 47.700km s průměrem 11.88 (přesně, bo kniha jíz bo služebák)... dybych byl na špricmonitoru, tak byl byl o prsa vietnamské závodnice druhý...

ale jak píšu, pořád práskám bičem nad celým stádem.... šak taky loni 47.700km s průměrem 11.88 (přesně, bo kniha jíz bo služebák)... dybych byl na špricmonitoru, tak byl byl o prsa vietnamské závodnice druhý...
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3994
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Jo, jinak ať nejsem úplně OT:
na obou autech mám kola s předepsaným ET (3er = 18", m4Zlik = 19") a obou "neutrálně" nastavenou geošku obou náprav (tj. na "střední hodnotu" v předepsaném rozsahu), s oběma jezdím "s práskáním bičem" a ...
u obou aut se mi na předních sjíždí víc vnějšek a zadní plus mínus rovnoměrně
na obou autech mám kola s předepsaným ET (3er = 18", m4Zlik = 19") a obou "neutrálně" nastavenou geošku obou náprav (tj. na "střední hodnotu" v předepsaném rozsahu), s oběma jezdím "s práskáním bičem" a ...
u obou aut se mi na předních sjíždí víc vnějšek a zadní plus mínus rovnoměrně
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Klubové ID: 1778
- Kontaktovat uživatele:
Jelikož je to rameno uloženo v gumě a při brždění to chodí o 1cm (!). Tak se ti mění geometrie, jen, když vyjedeš z dílny ven...Totic píše:No tak když vyvěsíš ramena který drží to kolo ve správné poloze a určují tu geometrii tak bych na tu geo radši zajel..sedyvlk6 píše:Nejsem si jistej jestli je po výměně tlumičů nutné dělat geo vždyť se jen vyvěsí ramena. A tím by se geo rozhodit neměla. Nebo se pletu?
Od pár lidí jsem slyšel, že se dělat nemusí ale podle mě se to prostě rozhodí.
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3994
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
pavproch píše:pětatřicet tisíc na jedny gumy?
![]()
ešče se mi nepodařilo na jednu letní sadu najet víc než 22tis (a to už ze zadních doslovaadopísmene lezl kord...)
bridge potenza Re050A vydržely tak 17-18tis km
p-zero max rtěch 22tis...
př 225
z 255
200kW @ 1715kg (kerb) @ xDrive + neustálé práskání bíčem
pavproch neska na AF.cz píše:tak Sottozero III 255/35 R18 vzadu při letošní nezimě vydržely pouhých 12kkm :p
ešče tam bylo asi milimetr nad limit, ale páč zaftra idu do žabožroutova na lyže, taxem je preventivně vyměnil za nové... :ymhug:
