Stránka 1 z 2

Napsal: úte 30.12.2014 17:37
od Bambim
Dobrý den, chtěl bych se vás zeptat, jestli někdo neví nebo nemá zkušenosti s tímto motorem. Začala mi svítit oranžová kontrolka symbolu motoru a na diagnostice mi to píše přerušovaný poměr směsi řady válců 1 a 2. Potřebuji poradit co by to mohlo být ? Zda svíčky - mají najeto cca 6000 km,nebo cívky a nebo nějaké čidlo?. Ptám se abych zbytečně neměnil něco, co neníé nutné a nezahučel finančně a zbytečně. Předem dekuji za jakýkoliv názor či radu.

Bambi 16

Napsal: úte 30.12.2014 17:45
od WITT
Ahoj
170 KW je motor M54.

Může to být plno věcí, zkusil bych to vyčíst spíš INPOU.

Cívky, svíčky, kabely, váha vzduchu, řj., atd..

Ti to i vynechává, nebo se to jen stalo, nebo co to dělá?
Ty válce prostě nemakají, nebo se to stane jen občas..

Napsal: úte 30.12.2014 17:52
od matiz
Nechces li menit to co není nutne, je třeba to odvezt k nekomu kdo to umi odhalit.

Nikdo to auto nezna a ani nevi co mu je... A ani to z tvého popisu nezjisti. A není to N53...

Napsal: úte 30.12.2014 18:06
od Bambim
Válce nevynechávají vše jede jak má a ani spotřeba se neliší. Jen mi klekla baterie, a když byla slabá, což když jsem za 5 min. 12 dojel do servisu a tam jsem chtěl vymazat chybu toho motoru, tak naskočily další jako abs a protiskluz, zjistili, že má baterka 80Ah jen 4,5. Tak jsem koupil novou 80Ah baterku, vymazal všechny chyby a asi po měsíci mi kontrolka motoru naběhla znova. Počítám, že jsem najel tak 1500 - 2000 km. Ptal jsem se co by to mohlo být a jedna z věcí mi byla doporučena změna paliva - prý nekvalitní benzín. Tak jsem koupit adetivum pro pročištění vstřiků a co váže vodu a dnes mi opět svítí. Jedna možnost co by to mohlo být, je ješte lambdasonda, ale na diagnostice píše, že pracuje. Může třeba občas vynechávat? Jak to poznám?? Tak nevím. Omlouvám se za špatný údaj motoru máte pravdu již jsem to opravil. Děkuji za upozornění

Napsal: úte 30.12.2014 18:13
od matiz
Nova baterie byla registrovana ??? Další věc je ta diagnostika, jestli muzes zajed nekam kde mají něco poradneho a dokážou si i něco otestovat. Toto je cesta do pekel. Klidne to muze byt i sonda, proc by ne. A ano, muze sporadicky vynechávat, ale lidi co pracuji s rozumnou diagnostikou budou uz vedet co s tim.

Napsal: úte 30.12.2014 18:23
od Bambim
ještě mě napadlo, co když by bylo špatné těsnění na válci? Jak bych to jako laik poznal?? to by asi ta kontrolak naskočila hned po nastartování a né až třeba po 50-tém nastartování a měsíci.

Napsal: úte 30.12.2014 18:28
od Bambim
a ještě jeden dotaz, jelikož to auto je již 10 let stare a občas je únik oleje cca 3 měsice provozu dolití 1l 5W10, uvazuji až budu měnit na jaře olej dát tam 10W 40. Jaký je na to názor. Prý polosyntetika utěsní vůle, ale za to v zimě prý je to horší pro motor? Tak prosím o radu či názor. Děkuji

Jinak auto je super.

Napsal: úte 30.12.2014 19:05
od WITT
Pořád tam máš místo M54 N54 :-D

Neměl strach, že to bude nějaký těsnění nebo něco ve válcích.. bude to nějaké blbé čidlo, nebo něco, ale chce to fakt dobrou diagnostiku a někoho kdo tomu trochu rozumí.

A zrovna M54 není tak náchylný na benzín (když nenatankuješ fakt sračku), takže ani žádný aditiva nepotřebuješ, a vstřiky taky neodchází..

Napsal: úte 30.12.2014 20:13
od Bambim
a jaký názor máš na ten olej 10W40 dát místo 5W40?? Myslíš že je to dobrý nápad?? díky

Napsal: úte 30.12.2014 20:16
od filiposvw
Bambim píše:a jaký názor máš na ten olej 10W40 dát místo 5W40?? Myslíš že je to dobrý nápad?? díky
I 10w40 muze bejt plnesynteticky. Viskozita neurcuje a nezarucuje zda jde o polo ci plnou syntetiku.

Napsal: úte 30.12.2014 20:27
od Bambim
díky, takže se toho nemusím obávat? Doufám, že to pomůže a nebudu muset měnit těsnění na klikové hřídeli.

Napsal: úte 30.12.2014 20:42
od filiposvw
Bambim píše:díky, takže se toho nemusím obávat? Doufám, že to pomůže a nebudu muset měnit těsnění na klikové hřídeli.
Myslim, ze je to individualni a uspech nezarucen. Kazdej motor zareaguje jinak a dopredu tezko odhadnutelne. To mas jak kdyz doktor predepisuje nove prasky, taky muze nastat necekana reakce.

Nejvice pri teto zmene bych se bal uvolneni karbonu.

Ja jsem treba u sveho VW GTI r.v.90 presel pred patnacti lety. Jak jsem ho poridil z puvodniho 15w40 na 0w40 a ten motor to vzal krasne a dnes se trpiti a slape jak hodinky a skoro nulova spotreba oleje.

To zase u sve A4ky benzinove turbo jsem presel z 10w40 na 5w40 je to uz asi sest let a spotreba oleje tak litr na tisic km, zpet na 10w bych, ale radeji nesel.

Napsal: úte 30.12.2014 20:43
od cabatomas
Radsi bych vymenil to tesneni, kdyz uz tak hyckat a poradne se starat.Neni to zadna skodovka. . .

Napsal: úte 30.12.2014 20:49
od Bambim
Promiň, to jsi mě asi špatně pochopil, já chtěl říci, že mi prosakuje olej v těsnění u klikové hřídele a tak chci vyzkoušet dát tam olej 10W40 polo místo toho na co teď jezdím 5W40 a zkusit jestli to přestane prosakovat, neboť v létě jak je teplo musím dolévat.

Napsal: úte 30.12.2014 20:59
od cabatomas
A proc to tesneni radsi nevymenis?

Napsal: úte 30.12.2014 21:13
od Bambim
protože bych musel sundat nebo rozebrat převodovku a do toho se mi moc nechce. V servisu mi řekli, že to mám nechat až budu měnit spojku, ale spojka je zatím super. Zabírá jak má a hlavně se bojím, aby z jednoho problému - těsnění za 850 Kč nebyl problém za 15000 Kč. Tak hledám menší zlo a riziko.

Napsal: úte 30.12.2014 21:15
od Bambim
:idea:

Napsal: úte 30.12.2014 22:47
od filiposvw
Pokud tece, nebo prosakuje tak potece a bude prosakovat i kdyz zmenis olej.zmenit se muze jen to, ze potece mene, ale pozor muze i vice. radeji vymen to co vis, ze je opravdu spatne a pres co to tece.

Napsal: úte 30.12.2014 23:06
od Filozof
zkus otestovat 10w40 nanodrive od millers oils. Myslím si že nemůžeš nic pokazit. Pokud to prolíná opravdu mikroskopicky mohlo by ti to dost pomoci.

Nevýhoda je že ten olej je dražší. Nestojí 50 ani stovku ale něco přes 2kila litr.

http://www.escape6.cz/motor-a-performan ... -ID173418/

no a další možnost je BISHOP original. Slyšel jsem že opravdu funguje.
Tak zkus nastudovat a poptat se lidí co jej používali.

http://www.bishopsoriginal.cz/?p=1091

asi hned ta první přísada do oleje v motoru. Těžko ale říci zda v tvém případě to pomůže. :?:
http://www.bishopsoriginal.cz/?cat=12

Napsal: stř 31.12.2014 01:11
od Bambim
Myslím, že je pořád levnější nebo stějně drahá než plná syntet. 5W40 lepšího oleje.

Moc vám děkuji za názor a radu, moc jste mi pomohli, ještě jednou díky všem :wink: :wink: