Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Pravost najetych KM

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
filiposvw
Registrovaný
Příspěvky: 202
Registrován: stř 08.09.2010 00:00
Bydliště: Kopr

#1 Příspěvek od filiposvw »

Asi tuctova otazka, ale kvalitni odpoved po dlouhem procitani podobnych temat vsak nenalezena.

Jak overit pravost najetych KM? Vim, ze je spousta veci jak poznat veci najezd, vice osezene sedacky, interier pouzitej jako by v nem nekdo snad bydlel, ale............ Tachometr ukazuje napr. 138000, prodavajici se modli a prisaha na vse, ze je najezd opravdu korektni.

Napojit na diagnostiku? Vzdyt ta ukazuje to co budiky, hm..........
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7216
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 1705
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

Největší problém je změnit km v jednotce imobilizéru a v klíčích, nicméně i to jde. Navíc to neřeší situaci, kdy bylo auto stočené, ale dříve (třeba před 5 lety z 150tis na 100tis a dneska svítí na budíku 155tis). Úplnou jistotu nemá člověk asi nikdy (např. pokud člověk dělá vždy jednu výměnu oleje doma, pak utočí jeden interval a pak teprve jede do autorizáku), ale nejlepší je asi ověřit přes servisní historii v BMW. Společná databáze je až od roku 2003, auta vyrobená předtím mají "smůlu".
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od JaraX »

zaklad je vzít si ke koupi sebou odborníka, ten to většinou pozná, indikací je strašně moc

- stav interieru
- stav opotřebení spotřebních dílů
- diagnostika všech jednotek vozidla
- kontrola historie chyb.
origo diagnostika umí někdy zazraky a hodně se da zjitit.
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3999
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#4 Příspěvek od pavproch »

imho hlavně zdravý rozum.... deseti- či patnácti-leté auto typu 3er, 5er, 7er prostě NEMŮŽE mít na tachu 100 nebo 200tis km....

např. mini, Z4, mx5, panda nebo citigo - dejme tomu, to jsou auta která si lidi kupujou na poprdávání okolo komína, resp. pro radost, ale (vyšší) střední resp. limuzína, to prostě ne... :idea:
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od JaraX »

ale muže, znám např člověka co si koupil před 10roky E65 novou a má najeto 55 000km, stejně jako můj si koupil dodávku Mercedes Vito, po 11 letech má 70 000km.
ale většina aut je stočených, ale neříkám že člověk nemuže narazit na takové auto které má opravdu takovédle km. stočenych je 90procent proto to chce dukladnou prohlídku.
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3999
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#6 Příspěvek od pavproch »

vždycky existují (ojedinělé) vyjímky potvrzující pravidlo... taky znám 17-tiletou Oct I. 1.9TDI, co ještě nemá na tychu 70tis km...

speciálně u 5er a 7er z Reichu si myslím, že je třeba počítat v prvních cca 5-7 letech nejméně 30 až 50 tis km/rok...
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od JaraX »

možna i víc, ale jak říkám prověřit mechanikem co dělá BMW, toho vzít sebou, ověřit přes BMW, připadně i cebia
mr_nitroz
Registrovaný
Příspěvky: 540
Registrován: pon 26.04.2010 00:00

#8 Příspěvek od mr_nitroz »

Na diagnostice jde zjistit spousta veci. Napr. kdy byla delana adaptace prevodovky, kolikrat resetovane intervaly vymeny brzdovych desek, adaptace baterky, prehrati jednotek... To jsou vsechno informace ,kde je napsane pri kolika km to bylo... A vetsinu techto informaci smazat pri staceni nejde.

Ted jsem videl f02 2009 co mela v 2010 prehrane jednotky pri 133tis. km a na budiku svitilo 68000.
kim
Registrovaný
Příspěvky: 212
Registrován: úte 30.09.2008 00:00
Bydliště: Ostrava-Dubina
Klubové ID: 2313

#9 Příspěvek od kim »

Diagnostika a počet hodin provozu motoru. Jsme v zemi podvodníků a slovanských zlodějů ale šance na seriozní údaj významně narůstá :wink:
Vlasta Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7554
Registrován: sob 20.03.2004 01:00
Klubové ID: 148

#10 Příspěvek od Vlasta Člen Klubu »

To je pozůstatek z dob hundrtek. Ta když měla najeto kilo, tak byla zralá do šrotu. A to je pořád v hlavách potenciálních kupců
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Klubové ID: 3204
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od matiz »

Elektronika - co se da precist, to se da prepsat. Zalezi na schopnostech a vybaveni toho konkretniho člověka.
Teddy
Registrovaný
Příspěvky: 1307
Registrován: pon 18.06.2012 00:00

#12 Příspěvek od Teddy »

pavproch píše:imho hlavně zdravý rozum.... deseti- či patnácti-leté auto typu 3er, 5er, 7er prostě NEMŮŽE mít na tachu 100 nebo 200tis km....

např. mini, Z4, mx5, panda nebo citigo - dejme tomu, to jsou auta která si lidi kupujou na poprdávání okolo komína, resp. pro radost, ale (vyšší) střední resp. limuzína, to prostě ne... :idea:
SOUHLAS. Samozřejmě to B je to, že tyhle pandy a citygo jsou při svých 80 tis. na odpis, na rozdíl od BMW s 300 tis.. :D
Uživatelský avatar
vita11 Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2247
Registrován: stř 26.06.2013 00:00
Bydliště: Praha/Brno/Břeclav
Klubové ID: 3376

#13 Příspěvek od vita11 Moderátor »

ono je totiž rozdíl naskákat ty km po městě, nebo je ujet na dálnici
V8 power :twisted: BMW 650i LCI Spacegrau
Top down 8-) BMW Z3 2.8i Arktissilber
Calming machine :) BMW R1150R Atlantablau
Obrázek
EdyBoyS
Registrovaný
Příspěvky: 859
Registrován: pon 28.02.2011 01:00
Bydliště: Olomouc

#14 Příspěvek od EdyBoyS »

Ono je to ve finále stejně jedno, kolik to má najeto... důležitější je stav vozidla jako takový...

Můžeš koupit např E39 z roku 2002, která bude mít opravdu najeto jen 150 tis km, ale může být třeba bouraná na předek a už nepůjde udělat geometrie a na sněhu bude auto dělat pořád 4 stopy...

nebo např něco před servisem - hlavně nafty, tam je toho víc, co se může posrat, když koupíš auto po maníkovi, který jezdil s 530d do školy a zpět 2km a každý den někam na nákup max 3km daleko... pak bude určitě načatej startér, vstřiky, čerpadlo, turbo, hlava,... a ještě když tomu někdo dává za studena...

Já mám např E39 530d z roku 9/2001, na tacho bylo 296 tis, když jsem si pro auto jel... ihned po přivezení z Jihlavy do Olomouce jsem navštívil BMW Cartec, kde mi podle klíčku zjistili pravé kilometry... no už to má na hrbu 441 tis :-D teď už asi 460 nebo 470.... ale auto stále jezdí a krom doplňků, doladění výbavy, kol, laku, světel atd jsem do motoru nevrazil ještě ani korunu....
takže asi tak... určitě si vem odborníka, ale kilometrama bych se určitě neřídil, protože je daleko lepší koupit auto s nájezdem např 400 tis které jezdilo jen dálnice, než koupit auto se 100 tis, které jezdilo každý den trasy 2-5 km a po městě, po těch kostkách, dírách, kolejích, kanálech atd...
airbone
Registrovaný
Příspěvky: 1442
Registrován: ned 04.06.2006 00:00
Bydliště: SK-PO
Klubové ID: 1836

#15 Příspěvek od airbone »

Ono s tym klucom to nie je az take jednoznacne..... Kilometre do neho sa ukladaju z EWS. Cize ked sa prepise stav km v EWS, nasledne sa prepisu aj v kluci.
Casto sa vyskytne v ews problem s pocitanim km a udaj zblbne. Potom sa moze kludne do kluca zapisat aj nezmyselna hodnota napr. 850.000km aj ked auto ma realne len 200.000km...
U faceliftovych e39 sa pre stocenie km v budikoch musi pripojit priamo na cip, bez moznosti bo prepisat cez obd (eeprom m35080).
Je to lahko rozoznatelne - na doske budikov na bodoch kde sa treba pripojit je ochranny lak ktory sa musi odstranit a je to potom vidiet ;)
Neda sa zistit kolko km ani nic podobne, ale len to ze niekto s tym manipuloval a tym padom nato asi iny dovod ako stocenie km nemal....
hurvajs77
Registrovaný
Příspěvky: 2913
Registrován: úte 27.09.2011 00:00
Bydliště: Praha/Tábor/ČR
Klubové ID: 2855

#16 Příspěvek od hurvajs77 »

pavproch píše:deseti- či patnácti-leté auto typu 3er, 5er, 7er prostě NEMŮŽE mít na tachu 100 nebo 200tis km...
to je pěkná blbost. Zrovna včera jsem dělal jednomu staršímu pánovi navigaci. Nedávno prodával auto které koupil s 15tis. Za celých 8 co ho měl, najel jen 42tis. Znám ho a vím že to tak bylo, má víc aut a hlavně ani moc nelítá. Takže napsat, že 10 let starý auto musí mít alespoň 250tis je kravina.

Přesně jak píše EdyBoyS, nájezd není až zase tak důležitý. Sice může hodně vypovědět, ale nemusí. Sám jsem viděl F01 starou 2 roky, nájezd 60tis a auto bylo prostě vybydlené - prostě humus, skoro jsem se štítil si tam sednout, magor tam dával jen bio naftu, takže motor měl zvuk jak traktor. Jízdní vlastnosti strašný. Pak jsem dělal auto, který bylo 9 staré, ale udržované. Nájezd přes 430tis, uvnitř krásně zachovalé, motor předl... Prostě krása.

Osobně mi to přijde jako národí sport - stav km a hlavně velký kufr... :-D
AKTUALIZACE VŠECH MAPOVÝCH PODKLADŮ (MKx/CCC/CIC/CIC-HIGH), FSC KÓDY VČETNĚ LIFETIME A ROZUZMNÉ CENY
Obrázek
E65 730d
E61 530xd - stolen :-(
E32 730i V8 - ex
E32 735i - ex
E32 730i - ex
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7216
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 1705
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

Ano, toto je naprosta pravda. Ovsem cteni a prepis dat v ews se da take poznat podle odlakovani mcu, ucvakanych a znovu pripajenych nozicek nebo odlakovaneho kontrolniho bodu. Ale kdyz si nekdo da tu praci a zas to prelakuje cervenym cirym lakem, poznat nic moc neni. Vetsina staciren ale manipuluje jen nutne a snadno prepsatelne udaje, tj. u e39 primarne budiky a lcm.
Teddy
Registrovaný
Příspěvky: 1307
Registrován: pon 18.06.2012 00:00

#18 Příspěvek od Teddy »

hurvajs77 píše:
pavproch píše:deseti- či patnácti-leté auto typu 3er, 5er, 7er prostě NEMŮŽE mít na tachu 100 nebo 200tis km...
to je pěkná blbost. Zrovna včera jsem dělal jednomu staršímu pánovi navigaci. Nedávno prodával auto které koupil s 15tis. Za celých 8 co ho měl, najel jen 42tis. Znám ho a vím že to tak bylo, má víc aut a hlavně ani moc nelítá. Takže napsat, že 10 let starý auto musí mít alespoň 250tis je kravina.
Jenomže na jedno takový auto připadá 1000 dalších, který prostě najezdí normální porce km. A pro auta tohohle typu je normální, že najezdí 30, 40, 50, 60 a klidně i víc tis. za rok.
Výjimky samozřejmě existujou. Je jich ale strašně málo a je dost malá šance se s nima setkat. To co člověk poslouchá u bazarníků jsou skoro vždycky jen pohádky kde na konci je stočenej tachometr!!!
Muj otec taky najezdil za 10 let 60 tis. Ale je to taková výjimka, že o tom ani nemluvim. Navíc takový auta se neprodávaji v bazarech na placech. I kdyby se to dostalo do bazaru (to se stává), tak to bazarníci daji rodině, známým atd. Vemte už lidi rozum do hrsti.
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3999
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#19 Příspěvek od pavproch »

přesně jak píše teddy: jedna ojedinělá vlaštovka jaro nedělá
EdyBoyS
Registrovaný
Příspěvky: 859
Registrován: pon 28.02.2011 01:00
Bydliště: Olomouc

#20 Příspěvek od EdyBoyS »

FX: dovedeš vrátit km zpět?? Chci mít na budíku skutečný stav a ne stočené číslo.... Stejně je jedno kolik to má najeto a když už budu auto prodávat tak rači s pravdivýma km než abych pak byl za zmr**, že prodávám stočenej krám... :-D prostě to co ukazuje diagnostika abych měl i na budíku...
Odpovědět