Stránka 1 z 1
Napsal: pát 31.10.2014 00:12
od PowerM5
Ahoj,
chci se zeptat, jaké svíčky a jaký motorový olej bych měl dát do E60 545i?
Předem díky
Napsal: pát 31.10.2014 00:34
od gsicbr
ahoj. Olej jsem dával Castrol EDGE 5W-30 FST 8l
a svíčky jsem tam měl origo Bosch, tak jsem dal Bosch platin-ir, protože jsem předělal na LPG a měl jsem na ně super cenu. Jinak bych dal NGK to je fakt špička.
Napsal: sob 01.11.2014 13:04
od jtk545
Ahoj, já dával Castrol 0w-30 a svíčky NGK BKR6EQUP...
Napsal: sob 01.11.2014 15:34
od matiz
A ja jsem taky za NGK

Napsal: sob 01.11.2014 19:42
od Brátn
na to už musím reagovat, za chvíli mu doporučíte 0w20
patří tam 5w40 nebo i 5w50 podle toho jak moc tomu dáváš za uši a výměna do 15tis km
rozhodně ne 0w30! ani 5w30 není svým spektrem vhodný
svíčky NGK BKR6EQUP
Napsal: sob 01.11.2014 19:43
od gsicbr
Jj NGK je dobra volba. S tim olejem bych volil 5w30 nebo 5w40 uz protoze kazda 545 olej zere a ta 0w30 k tomu jen prispeje.
Napsal: sob 01.11.2014 19:51
od Brátn
ne do enkových motorů prostě 5w30 nepatří,
jediná možnost kdy ho tam dát je v zimě, když s tím autem člověk jezdí krátké trasy, bez vytáčení motoru a za studena, jinak se přehřívá a výrazně karbonuje
a NGK je jediná správná volba, BOSCH je shit a nic jiného tam ani nepřijde
Napsal: sob 01.11.2014 20:43
od PowerM5
Díky moc za informace
Napsal: ned 02.11.2014 16:16
od maxmin
A jaký je váš názor na nanodrive a podobné oleje?
http://www.millersoils.cz/ee-longlife-5w40?c=220
Bylo to teď na primě v autosalonu, snížení tření je prý dost znatelné a dokonce měřitelné i na brzdě (nárust cca 3% výkonu)
Napsal: ned 02.11.2014 17:16
od mobilman
Zdravím: jak píše Bratn olej 5W40 také jsem jezdil na 5W30 a žralo to více oleje teď 5W40 a spokojenost. (E60 545i)
Napsal: ned 02.11.2014 18:20
od pavproch
já teda jim věřím ... ten EE 5w40 leju do všech 4 "svých" aut: 3er, Z4, Pindica i leguán.... co teda pozoruju, tak určitě sou studené starty hladší... a minimálně u pindice (44kW) bych řekl, že tam 1 až 2 koníci přibyli...
Napsal: stř 05.11.2014 12:53
od gsicbr
s tím olejem mají určitě pravdu 5W40, už kvůli teplotám v jakých V8 pracuje, ale 5W50 určitě ne. Jenom ke svíčkám, máme s kámošem 545i a oba máme bosch a bez jakýchkoliv problémů jak s vícebodovýma tak s LPG jednobodovýma. Když si vezmu, že jsem za Bosch od kámoše dal 147Kč/ks tak je to pro mě oproti 400Kč/ks jasná volba.
Napsal: stř 05.11.2014 13:10
od Brátn
Pokud znáš rozdíl mezi 5w40 a 5w50 tak je ti jasné, že u auta co by dostávalo za uši, třeba jednou za čas na okruhu, je jasná volba 5w50
A NGK bkr6equp stojí 120Kč kdysi je tady měl kluk za 98 v inzerci
Napsal: stř 05.11.2014 19:44
od gsicbr
Bratn píše:Pokud znáš rozdíl mezi 5w40 a 5w50 tak je ti jasné, že u auta co by dostávalo za uši, třeba jednou za čas na okruhu, je jasná volba 5w50
A NGK bkr6equp stojí 120Kč kdysi je tady měl kluk za 98 v inzerci
Já ho znám a pokud vím tak 5w50 a 5w60 je určená pro soutěžáky. Problém těchhle olejů je, že se musí použít hodně polymerních modifikátorů viskozity, aby dosáhly velký rozdíl mezi zimní a letní viskozitou, a jejich velké množství při provozu oleje delší dobu zhoršuje právě ty viskozitní vlastnosti oleje(zvyšuje se tření). Takže jde o to, že v soutěžáku dojedou a na další závod je novej, ale my všichni na něj najedeme 15tkm někteří střelci i 30tkm a tenhle provoz mu nesvědčí.
Ke svíčkám jak jsem napsal NGK je super volba, ale nemůžu na Bosch napsat jediný špatný slovo.
Napsal: sob 08.11.2014 12:10
od Brátn
U 5w60 bych s tebou dokázal částečně souhlasit, ale pořád jsou mazací schopnosti mezi studenou a teplou provozní viskozitou při nájezdu do 15000 neměnné. Ano používat tyto širokoviskozní oleje dlouhodobě je otázkou, ale při standardních výměnách po 10000km je 5w50 stále nejlepší volbou pro jakýkoliv benzín.
Napsal: úte 11.11.2014 18:45
od gsicbr
Vím jak to myslíš, ale mám zkušenost s 5W50, která po ujetí 7tkm tak zhoustla, že při startování rachotily rozvody. Prostě než to naplnilo napínák, tak to bylo zralý na přeskočení. Bylo to sice u Škodováckýho tříválce, o kterým se ví, že provozní teplota oleje je klidně 160°C, a proto je vhodný právě tenhle olej, ale opak byl pravdou. Teď leju 5W40 a je klid.
Další věc je ta výměna, kterou spousta lidí nechává na nastaveném servisním intervalu.