Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
BMW 545i - jaké svíčky a motor. olej
A jaký je váš názor na nanodrive a podobné oleje?
http://www.millersoils.cz/ee-longlife-5w40?c=220
Bylo to teď na primě v autosalonu, snížení tření je prý dost znatelné a dokonce měřitelné i na brzdě (nárust cca 3% výkonu)
http://www.millersoils.cz/ee-longlife-5w40?c=220
Bylo to teď na primě v autosalonu, snížení tření je prý dost znatelné a dokonce měřitelné i na brzdě (nárust cca 3% výkonu)
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3944
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
já teda jim věřím ... ten EE 5w40 leju do všech 4 "svých" aut: 3er, Z4, Pindica i leguán.... co teda pozoruju, tak určitě sou studené starty hladší... a minimálně u pindice (44kW) bych řekl, že tam 1 až 2 koníci přibyli...maxmin píše:A jaký je váš názor na nanodrive a podobné oleje?
http://www.millersoils.cz/ee-longlife-5w40?c=220
Bylo to teď na primě v autosalonu, snížení tření je prý dost znatelné a dokonce měřitelné i na brzdě (nárust cca 3% výkonu)
s tím olejem mají určitě pravdu 5W40, už kvůli teplotám v jakých V8 pracuje, ale 5W50 určitě ne. Jenom ke svíčkám, máme s kámošem 545i a oba máme bosch a bez jakýchkoliv problémů jak s vícebodovýma tak s LPG jednobodovýma. Když si vezmu, že jsem za Bosch od kámoše dal 147Kč/ks tak je to pro mě oproti 400Kč/ks jasná volba.
Já ho znám a pokud vím tak 5w50 a 5w60 je určená pro soutěžáky. Problém těchhle olejů je, že se musí použít hodně polymerních modifikátorů viskozity, aby dosáhly velký rozdíl mezi zimní a letní viskozitou, a jejich velké množství při provozu oleje delší dobu zhoršuje právě ty viskozitní vlastnosti oleje(zvyšuje se tření). Takže jde o to, že v soutěžáku dojedou a na další závod je novej, ale my všichni na něj najedeme 15tkm někteří střelci i 30tkm a tenhle provoz mu nesvědčí.Bratn píše:Pokud znáš rozdíl mezi 5w40 a 5w50 tak je ti jasné, že u auta co by dostávalo za uši, třeba jednou za čas na okruhu, je jasná volba 5w50
A NGK bkr6equp stojí 120Kč kdysi je tady měl kluk za 98 v inzerci
Ke svíčkám jak jsem napsal NGK je super volba, ale nemůžu na Bosch napsat jediný špatný slovo.
-
Brátn
- Moderátor
- Příspěvky: 3369
- Registrován: ned 23.03.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Klubové ID: 1860
- Kontaktovat uživatele:
U 5w60 bych s tebou dokázal částečně souhlasit, ale pořád jsou mazací schopnosti mezi studenou a teplou provozní viskozitou při nájezdu do 15000 neměnné. Ano používat tyto širokoviskozní oleje dlouhodobě je otázkou, ale při standardních výměnách po 10000km je 5w50 stále nejlepší volbou pro jakýkoliv benzín.
Vím jak to myslíš, ale mám zkušenost s 5W50, která po ujetí 7tkm tak zhoustla, že při startování rachotily rozvody. Prostě než to naplnilo napínák, tak to bylo zralý na přeskočení. Bylo to sice u Škodováckýho tříválce, o kterým se ví, že provozní teplota oleje je klidně 160°C, a proto je vhodný právě tenhle olej, ale opak byl pravdou. Teď leju 5W40 a je klid.
Další věc je ta výměna, kterou spousta lidí nechává na nastaveném servisním intervalu.
Další věc je ta výměna, kterou spousta lidí nechává na nastaveném servisním intervalu.