Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

BMW 545i - jaké svíčky a motor. olej

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
PowerM5
Registrovaný
Příspěvky: 30
Registrován: sob 12.02.2011 01:00
Bydliště: Plzeň
Klubové ID: 2873

#1 Příspěvek od PowerM5 »

Ahoj,
chci se zeptat, jaké svíčky a jaký motorový olej bych měl dát do E60 545i?

Předem díky
gsicbr
Registrovaný
Příspěvky: 361
Registrován: sob 10.11.2007 01:00
Bydliště: Jihlava

#2 Příspěvek od gsicbr »

ahoj. Olej jsem dával Castrol EDGE 5W-30 FST 8l
a svíčky jsem tam měl origo Bosch, tak jsem dal Bosch platin-ir, protože jsem předělal na LPG a měl jsem na ně super cenu. Jinak bych dal NGK to je fakt špička.
jtk545
Registrovaný
Příspěvky: 49
Registrován: pát 23.05.2014 00:00
Bydliště: Ostrava

#3 Příspěvek od jtk545 »

Ahoj, já dával Castrol 0w-30 a svíčky NGK BKR6EQUP...
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Klubové ID: 3204
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od matiz »

A ja jsem taky za NGK :wink:
Uživatelský avatar
Brátn Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3369
Registrován: ned 23.03.2008 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1860
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Brátn Moderátor »

na to už musím reagovat, za chvíli mu doporučíte 0w20 :-)

patří tam 5w40 nebo i 5w50 podle toho jak moc tomu dáváš za uši a výměna do 15tis km

rozhodně ne 0w30! ani 5w30 není svým spektrem vhodný

svíčky NGK BKR6EQUP
E36 325i Convertible | E39 528i LPG pracant | E61 545i LPG dailycar | E86 Z4 3.0si #0Z4C0UPE | K1100LT Cafe Brat Racer #builtnotbought

Obrázek Obrázek
gsicbr
Registrovaný
Příspěvky: 361
Registrován: sob 10.11.2007 01:00
Bydliště: Jihlava

#6 Příspěvek od gsicbr »

Jj NGK je dobra volba. S tim olejem bych volil 5w30 nebo 5w40 uz protoze kazda 545 olej zere a ta 0w30 k tomu jen prispeje.
Uživatelský avatar
Brátn Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3369
Registrován: ned 23.03.2008 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1860
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od Brátn Moderátor »

ne do enkových motorů prostě 5w30 nepatří,

jediná možnost kdy ho tam dát je v zimě, když s tím autem člověk jezdí krátké trasy, bez vytáčení motoru a za studena, jinak se přehřívá a výrazně karbonuje

a NGK je jediná správná volba, BOSCH je shit a nic jiného tam ani nepřijde
E36 325i Convertible | E39 528i LPG pracant | E61 545i LPG dailycar | E86 Z4 3.0si #0Z4C0UPE | K1100LT Cafe Brat Racer #builtnotbought

Obrázek Obrázek
PowerM5
Registrovaný
Příspěvky: 30
Registrován: sob 12.02.2011 01:00
Bydliště: Plzeň
Klubové ID: 2873

#8 Příspěvek od PowerM5 »

Díky moc za informace
maxmin
Registrovaný
Příspěvky: 414
Registrován: sob 27.01.2007 01:00

#9 Příspěvek od maxmin »

A jaký je váš názor na nanodrive a podobné oleje?
http://www.millersoils.cz/ee-longlife-5w40?c=220
Bylo to teď na primě v autosalonu, snížení tření je prý dost znatelné a dokonce měřitelné i na brzdě (nárust cca 3% výkonu)
mobilman Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 220
Registrován: stř 22.11.2006 01:00
Bydliště: Ostrava / E60 545i
Klubové ID: 900

#10 Příspěvek od mobilman Člen Klubu »

Zdravím: jak píše Bratn olej 5W40 také jsem jezdil na 5W30 a žralo to více oleje teď 5W40 a spokojenost. (E60 545i)
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3944
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#11 Příspěvek od pavproch »

maxmin píše:A jaký je váš názor na nanodrive a podobné oleje?
http://www.millersoils.cz/ee-longlife-5w40?c=220
Bylo to teď na primě v autosalonu, snížení tření je prý dost znatelné a dokonce měřitelné i na brzdě (nárust cca 3% výkonu)
já teda jim věřím ... ten EE 5w40 leju do všech 4 "svých" aut: 3er, Z4, Pindica i leguán.... co teda pozoruju, tak určitě sou studené starty hladší... a minimálně u pindice (44kW) bych řekl, že tam 1 až 2 koníci přibyli...
gsicbr
Registrovaný
Příspěvky: 361
Registrován: sob 10.11.2007 01:00
Bydliště: Jihlava

#12 Příspěvek od gsicbr »

s tím olejem mají určitě pravdu 5W40, už kvůli teplotám v jakých V8 pracuje, ale 5W50 určitě ne. Jenom ke svíčkám, máme s kámošem 545i a oba máme bosch a bez jakýchkoliv problémů jak s vícebodovýma tak s LPG jednobodovýma. Když si vezmu, že jsem za Bosch od kámoše dal 147Kč/ks tak je to pro mě oproti 400Kč/ks jasná volba.
Uživatelský avatar
Brátn Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3369
Registrován: ned 23.03.2008 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1860
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od Brátn Moderátor »

Pokud znáš rozdíl mezi 5w40 a 5w50 tak je ti jasné, že u auta co by dostávalo za uši, třeba jednou za čas na okruhu, je jasná volba 5w50

A NGK bkr6equp stojí 120Kč kdysi je tady měl kluk za 98 v inzerci
E36 325i Convertible | E39 528i LPG pracant | E61 545i LPG dailycar | E86 Z4 3.0si #0Z4C0UPE | K1100LT Cafe Brat Racer #builtnotbought

Obrázek Obrázek
gsicbr
Registrovaný
Příspěvky: 361
Registrován: sob 10.11.2007 01:00
Bydliště: Jihlava

#14 Příspěvek od gsicbr »

Bratn píše:Pokud znáš rozdíl mezi 5w40 a 5w50 tak je ti jasné, že u auta co by dostávalo za uši, třeba jednou za čas na okruhu, je jasná volba 5w50

A NGK bkr6equp stojí 120Kč kdysi je tady měl kluk za 98 v inzerci
Já ho znám a pokud vím tak 5w50 a 5w60 je určená pro soutěžáky. Problém těchhle olejů je, že se musí použít hodně polymerních modifikátorů viskozity, aby dosáhly velký rozdíl mezi zimní a letní viskozitou, a jejich velké množství při provozu oleje delší dobu zhoršuje právě ty viskozitní vlastnosti oleje(zvyšuje se tření). Takže jde o to, že v soutěžáku dojedou a na další závod je novej, ale my všichni na něj najedeme 15tkm někteří střelci i 30tkm a tenhle provoz mu nesvědčí.
Ke svíčkám jak jsem napsal NGK je super volba, ale nemůžu na Bosch napsat jediný špatný slovo.
Uživatelský avatar
Brátn Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3369
Registrován: ned 23.03.2008 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1860
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od Brátn Moderátor »

U 5w60 bych s tebou dokázal částečně souhlasit, ale pořád jsou mazací schopnosti mezi studenou a teplou provozní viskozitou při nájezdu do 15000 neměnné. Ano používat tyto širokoviskozní oleje dlouhodobě je otázkou, ale při standardních výměnách po 10000km je 5w50 stále nejlepší volbou pro jakýkoliv benzín.
E36 325i Convertible | E39 528i LPG pracant | E61 545i LPG dailycar | E86 Z4 3.0si #0Z4C0UPE | K1100LT Cafe Brat Racer #builtnotbought

Obrázek Obrázek
gsicbr
Registrovaný
Příspěvky: 361
Registrován: sob 10.11.2007 01:00
Bydliště: Jihlava

#16 Příspěvek od gsicbr »

Vím jak to myslíš, ale mám zkušenost s 5W50, která po ujetí 7tkm tak zhoustla, že při startování rachotily rozvody. Prostě než to naplnilo napínák, tak to bylo zralý na přeskočení. Bylo to sice u Škodováckýho tříválce, o kterým se ví, že provozní teplota oleje je klidně 160°C, a proto je vhodný právě tenhle olej, ale opak byl pravdou. Teď leju 5W40 a je klid.
Další věc je ta výměna, kterou spousta lidí nechává na nastaveném servisním intervalu.
Odpovědět