Stránka 1 z 1

Napsal: pon 20.10.2014 19:12
od mika_hakkinen
Ahoj,

mam takovej problem. Nefunguje mi diagnosticka sbernice na e39 530d. V aute vsechno funguje.
Originalni DIS/GT1 s bmw diagnostickou hlavou nic nenacte. Ani nejlevnejsi carsoft nefunguje :(
Nyni mam odpojenou baterku zkousim cele auto restartovat. Nekde jsem se to docetl, takze uvidime
Nejaky tip, diky
H.

Napsal: úte 21.10.2014 08:02
od Holly
Nemáš v autě nějakou tu "chytrou" krabičku typu X-carlink nebo tak něco? Případně dělají ještě občas problém piny v konektoru v autě...

Napsal: úte 21.10.2014 11:32
od mika_hakkinen
Zadnej pridanej tuning na sbernici nemam. Piny v konektoru zkontroluji.

Napsal: úte 21.10.2014 12:24
od Holly
Konkrétně zemnící pin (nepamatuji si číšlo), jestli není uklepaný, nebo špatně dotažený ke kastli. A poté zkus cvičně vymenit pojistky 15 a 25 (i kdyby vypadaly ok, proměřil bych je...)

Napsal: stř 22.10.2014 10:11
od mika_hakkinen
Takhle v konektoru to vypada dobre. Projistotu jsem to vypinoval ocistil a dal zpet. At mam jistotu, ze v konektoru to doopravdy neni.
Jen jsem se chtel zeptat, kdyz vezmes voltmetr a das je na ty piny, kde je vytazana sbernice, kolik tam mas voltu. Ja mam na pinu 8 asi 7voltu a pinu 7 a 9 mam 0voltu. Mereno proti zemi, kostra vozidla. Bez zapojene diagnosticke hlavy. Kdyz zapojim hlavu tak na obou pinech je 12V. Pin 8 podle schema je zapojeny do budiku a pin 7 podle schema je zapojen do DDE, DSC a steering wheel.

V aute vsechno funguje a neni s nicim problem.
Diky za tip. Ted o vikendu se na to podivam pomoci osciloskopu a uvidim lepe.

Diky H.

Napsal: stř 22.10.2014 20:22
od mika_hakkinen
Ted mam takovou teorii, ze me asi prestal fungovat prevodnik usb->serial. Zitra koupim novej a uvidime. Jinak jsem v predchozim prispevku to napsal blbe. Na pinu 7 v OBD2 konektoru je pouze vyvedeno DDE. Koukal jsem na spatne schema

Napsal: čtv 23.10.2014 08:16
od Holly
Hele na to napětí se ti pokusím kouknout zítra. Včera jsem byl do noci v práci a dneska jezdím trojkou, pětku má půjčenou brácha. Nicméně ti pak dám vědět, co jsem naměřil. Jestli ti nefunguje převodník, můžeš zkusit třeba můj kabel, mám přímo s USB konektorem :wink:

Napsal: čtv 23.10.2014 19:19
od mika_hakkinen
Super opraveno.

Chyba, byla ve spoji, datove sbernice. Konektor se nachazi pod kobereckem na ridicove strane. Vlhkost vylozene zpusobila korozi a tudiz studeny spoj. To snad vymyslel fakt genius. Pod kobercem fakt hnus, vlhkost, uz rez!. Ridicova sedacka povolit a jit ven.
Zjistil jsem to pomoci osciloskopu. Jednu sondu jsem zapojil na kabel u palubovky 18pin svetlej konektor na prvni pin. A druhou sondu na pin 8 v OBD konektoru. A slo hned videt, ze signal na datove sbernici proste neni. Na sbernici je celkem srumec. Jinak tato porucha nemela vliv na zadnou funkci vozu.

I podle videa na youtube je to casty problem, ze svazek vodicu je pod vodou: https://www.youtube.com/watch?v=SGdc8E--7CI

a resi se to i tu:
http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... x-E39-2000

Opravil jsem to tak, ze pouze rozdelal, vycistil nastrikal na to kontakt spej.

Napsal: pát 24.10.2014 08:17
od Holly
:palec:

Napsal: pát 24.10.2014 10:12
od JaraX
to je pruser celkem všech pětek, tam se na kvalitu při výrobě moc nehledí, do E39 zatíkalo, do E60 zatíkalo a do F10,F11 taky zatíká, no a nová pětka má byt ještě horší.
řeším to tady skoro denně.
tak hlavně že se to našlo

Napsal: pát 24.10.2014 11:36
od mika_hakkinen
Toto auto jsem opravoval na kseft, jedno od nas z vesnice. Celkove hodne dost bastlu v aute kam se podivas :) :)
U e39 530d je u expanzni nadobky zemnici bod. Tak ty piny jsou zalite v takovem silikonu, takze tam je to v poradku, zadna koroze, nebo studenak.
Ale tam pod kobercem u ridice na debilne pristupnem miste v tom spoji zadny silikon nebyl. Ani naznak nejakeho osetreni.
Bud to uz nekdo opravoval a nedal silikon novy, nebo to tam neni uz z vyroby.

Napsal: pát 24.10.2014 12:12
od JaraX
není tam z vyroby