Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

funkce klimatizace

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
dell
Registrovaný
Příspěvky: 368
Registrován: ned 02.04.2006 00:00
Bydliště: Stříbro
Klubové ID: 715

#1 Příspěvek od dell »

Koupil jsem 520i r.v. 2001 a mám dotaz na klimu, zapnu jí, chladí ale netočí se větrák u chladiče. Roztočí se později a nebo se má točit hned?. Další je dotaz na teploměr, ukazuje rozdílně kolem půlky podle toho jak jedu. Je to také v pořádku protože při 316tds mě teploměr ukazoval pořád stejně to znamená že byl pořád na stejném místě.
knedlifek
Registrovaný
Příspěvky: 336
Registrován: pon 06.11.2006 01:00

#2 Příspěvek od knedlifek »

Větrák na klimě se stále netočí. Spouští se pokud je třeba vychladit chladič.

Co se týká teploměru, tak něják nechápu.

Ale pokud jsem to dobře pochopil, tak než se rozjedeš tak je teplota jiná než pochvilce jízdy - To je normální.
dell
Registrovaný
Příspěvky: 368
Registrován: ned 02.04.2006 00:00
Bydliště: Stříbro
Klubové ID: 715

#3 Příspěvek od dell »

Možná špatně napsáno, při nastartování teplota v modrém poli, po několika kilometrech teplota stoupne zhruba něco přes půlku a při mírnější jízdě například z kopce nebo výrazně při pomalé jízdě teplota klesne něco před půlku. Prostě trochu kolísá a to mě u 316tds nedělalo.
Angelos
Registrovaný
Příspěvky: 434
Registrován: pát 13.04.2012 00:00
Bydliště: D5 Beroun-Plzeň

#4 Příspěvek od Angelos »

1) K tomu větráku - u předFl se má točit ihned po zapnutí klimy. U tebe už je elektronicky řízenej a je možný že nemusí, pro jistotu to zejtra zkusim, jestli si vzpomenu.

2) Kolísání teploty je špatně, po ohřátí má bejt přesně na půlce, tak jak ti to chodilo u 318tds, tak je to správně => začni výměnou termostatu
knedlifek
Registrovaný
Příspěvky: 336
Registrován: pon 06.11.2006 01:00

#5 Příspěvek od knedlifek »

Já myslel teploměr vzduchu ne kapaliny, ten má být vždy ve stejné poloze. Jinak termostat špatný. Jinak k té klimě - on se ti vůbec nespustí? Beru že teď je zima, tak se mi taky nespouští, ale nikoliv na místě - to i tak se mi pochvilce pustí.
dell
Registrovaný
Příspěvky: 368
Registrován: ned 02.04.2006 00:00
Bydliště: Stříbro
Klubové ID: 715

#6 Příspěvek od dell »

Tak jsem koukal na termostaty co se prodávají. Musí se koupit celý díl i s tim plastem za 2000Kč a nebo se prodává také jen samotný termostat který se vymění v tom plastu?.
dell
Registrovaný
Příspěvky: 368
Registrován: ned 02.04.2006 00:00
Bydliště: Stříbro
Klubové ID: 715

#7 Příspěvek od dell »

Tak jsem si našel že se musí koupit celý díl s plastem opatřený konektorem. Když někdo z vás měnil tento termostat, od jakého výrobce byl?. Na netu jsou například Vernet, Magneti, Wahler, Behr a možná ještě jiné. Co dává například BMW invelt to nevím. Má někdo nějaký tip na tento díl a nebo to mám dát do BMW za 5300Kč?. Díky za radu.
horan
Registrovaný
Příspěvky: 1933
Registrován: úte 08.08.2006 00:00
Klubové ID: 4040

#8 Příspěvek od horan »

Vem co potkas. Dneska jsou vsechno stejny smejdy co pri trose stesti AZ za dva roky pujdou do prdele.
dell
Registrovaný
Příspěvky: 368
Registrován: ned 02.04.2006 00:00
Bydliště: Stříbro
Klubové ID: 715

#9 Příspěvek od dell »

Tak jsem objednal termostat Behr. Ještě dotaz na tu tičku která leze z vyrovnávací nádržky, když je motor studený tak naleju kapalinu aby byla ta kulička zároveň s horním krytem. Když otevřu nádobu při teplé vodě tak je vystrčená na doraz až na vrchol. Je to správně?.
Kelvin
Registrovaný
Příspěvky: 302
Registrován: sob 15.12.2007 01:00
Bydliště: Litovel
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od Kelvin »

merit se ma pri studene (KALT) aspon tak je to nakresleny na chladici u vicka.tycinka by mela sahat +- k zacatku hrdla, je tam nakresleny urcity rozmezi.
Odpovědět