Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

výměna 4ramínka za m volant e39 pred 3/99

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
satvik
Registrovaný
Příspěvky: 75
Registrován: čtv 10.02.2011 01:00

#1 Příspěvek od satvik »

Potrebuji poradit, vymenil sem 4raminko s multifunkci 97rok za m volant s multifunkci 98rok, vse sedelo i konektory jen stacilo zacvaknout ale multifunkce nejde, ani radio ani tempomat, jediny rozdil volantu je ze ten M ma tlacitka i na ovladani telefonu a to 4 raminko to nemelo, kdyz sem se dival na barvu kabelu u konektoru kteru jdou z krouzku tak tam sou myslim dva jine barvy nez u toho ze 4raminka ale počet sedí...
diky za kazdou radu
Uživatelský avatar
Huska
Registrovaný
Příspěvky: 3224
Registrován: čtv 19.06.2003 00:00
Bydliště: Brno / Olomouc
Klubové ID: 200
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od Huska »

při této výměně vše sedí a má fungovat, nejspíš je chyba v kabeláži toho nového volantu. To, že má nějaké tlačítko navíc nevadí, ale ta funkce navíc nebude fungovat pokud nepřivedeš další kabel z podpalubovky.
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30 +320dT E46+ Superb II combi+A6 Allroad+Š1000MB+MAN TGA+Peugeot Boxer,307SW,6x Berlingo,Avia,JCB,Gilera,Stadion S11 EX: MGA roadster, E30 318i, 325e, 318i, E36 323i/LPGi,318iA, 328i, E46 328iT, E46 320d :-)
Foldas
Registrovaný
Příspěvky: 2417
Registrován: pon 26.02.2007 01:00

#3 Příspěvek od Foldas »

kroužek na volantu je v pořádku?
satvik
Registrovaný
Příspěvky: 75
Registrován: čtv 10.02.2011 01:00

#4 Příspěvek od satvik »

je to uz druhy M volant s multifunkci ktery sem menil a na neslo to na obou, byly vzdy pred 03/99 a u toho prvniho sem si rikal take jestli neni problem s multi toho volantu a ted by to byla velka nahoda...
krouzek je podle me v poradku, zkousel sem ho i prehazovat ze čtyřramínka abych vyloučil že je špatnej ale stale nefunguje nic...i kdyz dam druhy ze 4raminka do M tak to nejde.... konektory sem zkousel dat i obracene a nic..

kdyz dam zpet 4raminko s krouzkem tak vse funguje .. zvlastni kazdy mi rikal plug and play
satvik
Registrovaný
Příspěvky: 75
Registrován: čtv 10.02.2011 01:00

#5 Příspěvek od satvik »

urcite to tu nekdo uz musel resit, nemusi se prohodit nejak ty kabely v konektoru ktery jde z krouzku ?
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7216
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 1705
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

To je opravdu divné... Pokud je auto VÝROBA 97 a ne PROVOZ 97 a výroba do 9/96... Nebo naopak je auto novější než 9/96 a multifunkce před... Docela by ses divil, co jsou lidi schopní do toho nabastlit, z čeho poskládají volant na prodej atd.
satvik
Registrovaný
Příspěvky: 75
Registrován: čtv 10.02.2011 01:00

#7 Příspěvek od satvik »

jo tak to bude mozna ono... auto je vyroba pred 9/96 a M volant je konec 98...ale konektory vsechny stejny, i tvarem vsechno stejne. Bude to snad nejaka blbost v dratech nooo.. pomohl by mi nekdo kdo uz se s tim setkal
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7216
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 1705
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

No, ta blbost v drátech navíc se jmenuje jednotka multifunkce. Volanty po 9/96 vysílají data přímo na iBus, kdežto volant před 9/96 má za sebou ještě překládací modul, ten najdeš za kastlíčkem u levého kolena řidiče a má na sobě napsáno MFL-modul. Ten musíš vykopat pryč a volant novější než 9/96 zapojit napřímo bez něj.
satvik
Registrovaný
Příspěvky: 75
Registrován: čtv 10.02.2011 01:00

#9 Příspěvek od satvik »

super dik , mrknu na to
satvik
Registrovaný
Příspěvky: 75
Registrován: čtv 10.02.2011 01:00

#10 Příspěvek od satvik »

Fx píše:No, ta blbost v drátech navíc se jmenuje jednotka multifunkce. Volanty po 9/96 vysílají data přímo na iBus, kdežto volant před 9/96 má za sebou ještě překládací modul, ten najdeš za kastlíčkem u levého kolena řidiče a má na sobě napsáno MFL-modul. Ten musíš vykopat pryč a volant novější než 9/96 zapojit napřímo bez něj.
neměl bys nejakej planek jak to zapojit bez modulu MFL ? dneska sem se na to dival a je tam na me moc dratu, modul sem odpojil a zustal mi v ruce konektor se svazkem dratu .... vubec nevim co s tim :(
satvik
Registrovaný
Příspěvky: 75
Registrován: čtv 10.02.2011 01:00

#11 Příspěvek od satvik »

:idea:
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7216
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 1705
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

Tady máš celý postup... Zahrnuje ale poměrně dost úprav, mimo jiné výměnu jednotky tempomatu kvůli jinému způsobu jeho ovládání.

http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... st23164159
assassin_89
Registrovaný
Příspěvky: 190
Registrován: pon 18.03.2013 01:00

#13 Příspěvek od assassin_89 »

Taky jsem to ted chtel resit. Na Youtube jsem nasel toto video. Manik to ma vyreseny nejak jinak modul tam nechal, ale moje poslechova ENG je dost spatna. Dokaze mi to nekdo podle toho videa polopate vysvetlit ???

https://www.youtube.com/watch?v=dHcn8u635cw[/code]
satvik
Registrovaný
Příspěvky: 75
Registrován: čtv 10.02.2011 01:00

#14 Příspěvek od satvik »

taky by mi bodl překlad, vypada to nejak moc jednoduse
satvik
Registrovaný
Příspěvky: 75
Registrován: čtv 10.02.2011 01:00

#15 Příspěvek od satvik »

nezná tady někdo přesný postup jak to zapojit??
Odpovědět