Stránka 1 z 1
Napsal: čtv 04.09.2014 14:59
od KamilRT
Hoj všem, sehnal jsem si nové tlumiče Sachs na svou kárku a chci si je nechat vyměnit, ale bojím se, aby mi to někdo nezfušoval. Doporučí někdo kvalitní servis a kolik to tak případně vyjde?
Už sem do jednoho volal a ptal jsem se, jestli třeba mají momentový klíč a řekli že maj, ale že třeba na dotahování tlumičů ho nepoužívaj. Což mě docela děsí vzhledem ke strastem, co sem tu u některých threadů četl.
Díky za tipy! =)
Napsal: pát 05.09.2014 08:27
od Holly
Horys na Ukrajinské 2, jezdí tam půlka BMW z Brna, ta druhá půlka si opravuje auta z nadšení sama...

Napsal: pát 05.09.2014 09:40
od Hanz
a k cemu presne momentovy klic u vymeny tlumicu? nejak si neumim predstavit "problem"...
Napsal: pát 05.09.2014 10:19
od KamilRT
Asi sem nechápavej... Tenhle papír k těm tlumičům mám taky...
V čem přesně spočívá ta zbytečnost momentového klíče u tlumičů u kterých je definována přesná hodnota utažení?
Napsal: pát 05.09.2014 10:29
od Hanz
Nejde zrovna o hodinový strojek a rozdíl xy Nm je vcelku zanedbatelný, když uvážím, že hafo lidí to beztak dotahuje vzduchem, bez vlivu na cokoliv... leda že by jsi dorval ten šroub na těhlici tak, až by praskla nebo se zbortil tlumič (obojí je nepravděpodobný)

spíš si pohlídej, jaký mají stahovák na pružiny, jestli ti vymění horní uložení (a jaký) a aby nechytali sikovkama za chrom...
Napsal: pát 05.09.2014 10:32
od KamilRT
Jen podotýkám, že ten servis o kterém jsem se zmínil mi měnil gumy na jaře a dotahovali to pomocí pneu a když sem si teď v létě měnil brzdovku, tak jsem pomocí kříže nedokázal ani jeden jediný šroub odtáhnout a díky bohu se mnou byl kamarád a měl dlouhou trubku. Nedokážu si představit, že bych někde píchnul a na silnici bych musel měnit kola...
Proto jsem dost nedůvěřivý když mi borci z autoservisu který vypadá profi dotáhnou takhle prasácky kola...
Napsal: pát 05.09.2014 10:36
od KamilRT
Hanz píše:Nejde zrovna o hodinový strojek a rozdíl xy Nm je vcelku zanedbatelný, když uvážím, že hafo lidí to beztak dotahuje vzduchem, bez vlivu na cokoliv... leda že by jsi dorval ten šroub na těhlici tak, až by praskla nebo se zbortil tlumič (obojí je nepravděpodobný)

spíš si pohlídej, jaký mají stahovák na pružiny, jestli ti vymění horní uložení (a jaký) a aby nechytali sikovkama za chrom...
Viz výše - po zkušenostech se servisy (už se v Brně v nevrátím do třech) jsem dost opatrný... Kdybych měl ramena, tak bych si to nejraděj vyměnil sám...
Nakonec jsem se objednal do toho doporučovaného servisu Horys a dokonce mi řekli o polovinu nižší cenu než co chtěli ti fušaři z výše zmiňovaného servisu...
Napsal: pát 05.09.2014 13:53
od Hanz
aha, takze ty jsi chtel servis s mozkem, ne s momentakem

tak doufejme, ze vse bude ok...
Napsal: pát 05.09.2014 13:57
od KamilRT
Napsal: pát 05.09.2014 14:09
od Francis
Spousty servisáků neumějí momentový klíč použít, resp. používají ho ale nesprávně.
Příklad: Utáhne kola vzduchovou pistolí na +- 200 Nm, nastaví si momentový klíč na 120 Nm a když klíč při testu utažení "cvakne", je to podle nic OK
Vysvětlovat jim správný postup a dělat osvětu? Na to sedí citát z filmu: Je to marný, je to marný, je to marný.
Napsal: pát 05.09.2014 18:09
od Totic
Kromě přesnýho utahování jsem spíš zažil, že se (zadní) tlumič upíná ve zmáčknutým stavu tzn. podepřeným nějakou hydr. vzpěrou. Je to kvůli spojům pač tlumič tvoří v kompresním stavu s ramenem jinou geometrii než svěšenej. Tak (mi) to správně dle BMW postupu montujou např. v
Andre servis Brno.
Na doladění 3D laserovkou pak doporučuju např. Auto Pospíšil..
A co to máš za konzervu, že jsi na to tak úzkostlivej ?

Napsal: pát 05.09.2014 18:11
od KamilRT
Doladění 3D laserovkou? =) Co to je? =)
Auto viz. podpis =)
Napsal: pát 05.09.2014 18:17
od Totic
Po každým takovým zásahu do podvozku je ho potřeba doštelovat. Tzn. další pětistovka k tomu no..
Ajo Touring automat ..mno tak doufám, že je to aspoň M technik, nebo nějakej sportovní podvozek jinak si nedovedu tu úzkostlivost nijak vysvětlit.

Napsal: pát 05.09.2014 18:21
od KamilRT
No... Jeden servis domršil opravdu turba (naštěstí nijak tragicky), další servis mi málem zkurvil litá kola při přezouvání, další servis se mnou vyjebal při opravě čerpadla a další odvedl celkem dobrou práci až na přetažení šroubů od kol při nasazování... Kdo by nebyl citlivka?
A tím doštělováním myslíš klasik geometrii?
Napsal: pát 05.09.2014 20:05
od rassty
Ja muzu doporucit servis Andre na Podebradove a p. Vranu. Sam ma nekolik bmw a vi co a jak a neni problem privest si svoje dily.
Napsal: pát 05.09.2014 22:07
od Totic
- těžko odtáhnout kolový šroub je normální jev když tam většinou zerezne. Kdo si chce udělat něco na autě potřebuje k nářadí taky trochu svaly!
A tím doštělováním myslíš klasik geometrii?
- jj geometrie, klasik bych řekl je provázkama a tam je přímo 3D laserová
rassty píše:Ja muzu doporucit servis Andre na Podebradove a p. Vranu. Sam ma nekolik bmw a vi co a jak a neni problem privest si svoje dily.
- Tony měl třeba zrovna E39 takže to zná poslepu. Ale Horys taky není určitě horší volba a jej jich po Brně hafo dalších schopných i schopnějších. Záleží co konkrétně chtít a kam to mám blíž.
Napsal: sob 06.09.2014 03:09
od KamilRT
Svaly mám velký dost a šroubů už sem taky odtáhl poměrně dost... Sám jsem si minulý rok měnil všechny brzdové kotouče a destičky a ruční brzdu...
V tomhle případě šrouby zarezlé rozhodně nebyly - prostě je jenom pneumatikou opakovaně dotahovalo prase...