ok, problém není s rádiem...problém je s remote controlem. už jsem to tu řešil, jenže nevyřešil. stále to nefunguje. rádio je tam origo bez zasáhů...celkově, celé auto je v tomto stavu
centrál funguje - tedy když dám klíček do zámku ve dveřích, tak můžu celé auto zamykat i odemykat včetně víčka nádrže. můžu takto i otvírat zavírat okna. alarm v autě není. nebo aspon o tom nevím
dálkové ovládání centrálu však nefunguje. v klíčích jsou nové baterky.
už jsem se dostal tak daleko, že jsem osciloskopem měřil zda klíče vysílají. vysílají. otázka je zda visílají to co mají v intenzitě jak mají. naměřil jsem tam nějaký digitální signál, který se stále opakoval. úroven byla na anténě tuším 40-50mV..už si nejsem jistý a délka jednotlivého impulzu kolem 1ms. ale nevím jestli to třeba nebyly tři jedničky po sobě, že....to je těžko....já vidím, že něco to visílá, ale jestli to visílá to co má, to netuším. rozhodně ta úroven mi příjde nízká...
dále...co jsem zjistil, tak zesilovač v D sloupku (mám toura) by měl přijatý signál z klíče demodulovat, nebo prostě zpracovat, protože z toho co jsem naměřil mi příjde, že u těchto starších klíčů (mám rádiové klíče, ale ty starší, ne diamant) není signál modulovaný a poslat po bílo žlutém drátě z X1143 pin 3 do GM...já mám GM3. jenže při stisknutém klíči po tomto drátě žádná komunikace neběží - měřeno opět osciloskopem.
sem tam náhodně se na tomto drátě nějaká komunikace objeví....ale ne v závislosti na zmáčknutém klíči.
a já ted nevím kde je problém. jestli klíče nevisílají jak mají, ale že by umřely oba najednou mi přijde nepravděpodobné. před nějakým časem se mi je povedlo najednou oba nakódovat a pár hodin vše fungovalo. auto stálo doma, nikam nejezdilo a po prá hodinách už to zase nešlo a nešly oba klíče a od té doby je snaha o nakódování marná. něco jsem o tom přečetl na bimmerforu, kde upozorňovali na solenoid nádže že odpálí pojistku v kufru a pak nádrž nezamyká a dálka nefunguje. to ale není můj případ, mě nádrž zamyká.
hodně o funkci dálky jsem vyčetl na zde:
http://www.bmwgm5.com/fzv_antenna_amp.htm
je tam něco i o e39, x5 atd atd. komunikace u mě mezi antenním zesikem a GM běží jinak...drát je trvale na +12 a pak běží komunikace tak, že padá do nuly...
co by mě zajímalo, je, zda i u dálky běží komunikace obousměrně. tedy že klíč pošle nějaký signál a GM mu odpoví a přepisujou se nějaké čísla v klíčích podobně jako u imobilizéru, nebo klíče pořád jen posílají to samé a zpětná komunikace neběží?může tedy dojít k rozhození kódů? opakuji, mám starý typ rádiových klíčů. auto je 05/1998 540iat. tedy před fl.
problém tedy může být, že klíče nevysílají, nebo auto nepříjmá. jelikož komunikace mezi zesilovačem a GM neběhá, tak bych to viděl na chybu někde tady. abych to ale dokázal přesněji určit, potřeboval bych přesně vědět, jak ten systém funguje, kde se co dá změřit a co tam má být. abych pak dokázal vadu odstranit, potřebuju schémata i shodnotama součástek od daného zařízení - klíče, zesilovač, GM. auto je rok 98, čili bych se nedivil, kdyby hodnoty kapacit už byly vlivem stáří jinde, než mají být. pokud ale nevím co tam mají být za hodnoty, těžko je mohu vyměnit. sehnat si součástky a provést profi opravu není problém - dělám ve firmě, která elektroniku vyrábí. případně mohu sehnat druhý kus toho vadného zařízení. ale já zatím nevím co je špatně....co mám vyměnit.
to starML:začínám to vidět pomalu už na basu piv co budu muset poslat do ML....nebo raději soudek?

dík moc za rady!