Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E39 náhlé přehřátí

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
Lesyk
Registrovaný
Příspěvky: 12
Registrován: pon 21.04.2014 00:00

#1 Příspěvek od Lesyk »

Ahoj klubáci, potřeboval bych radu na problém, který jsem teď musel řešit. Projíždím se takhle městem a najednou kouknu na ručičku teploty a ta v červeném poli 8O . Ihned jsem zastavil, pustil topení a otevřel jsem kapotu. V BC jsem si namačkal zobrazení přesné teploty a ukazovalo mi to 125°. Z topení však nešel teplej vzduch. Párkrát jsem prošlápl plyn a teplota začala padat. Měl jsem to domu asi 1 km a tak jsem se rozhodl dojet. Po rozjezí teplota spadla najednou pod 90 a pak zase začala stoupat. Přijel jsem domu a opět 120. Topení pořád puštěný, nicméně foukal pořad studený vzduch. Poraďte na co se mám zaměřit? Termostat? Navíc proč se mi po otočení klíčku do první polohy zobrazuje teplota o několik stupňů nižší než je ve druhé, nebo nastartovaném autě. :?:

Děkuji
Birkoff
Registrovaný
Příspěvky: 1641
Registrován: pát 05.11.2004 01:00
Bydliště: Strakonice (Jižní Čechy)

#2 Příspěvek od Birkoff »

Já bych začal termostatem a vodní pumpou + všechny hadice. Tohle totiž nevypadá na nedostatečný chladící výkon (ucpaný chladič ap.), ale na problém s oběhem. Máš dobře odvzdušněno + dost vody?
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

#3 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

pokud mas M54, tak ti umrel termostat (je el. rizenej a to cidlo v nem casem uhnije)...
“Ability is what you're capable of doing.”
3KILL
Registrovaný
Příspěvky: 50
Registrován: pát 03.08.2012 00:00

#4 Příspěvek od 3KILL »

Tohle se mi stalo před rokem a půl, bylo to K.O čerpadlo a termostat.
Letos v květnu se mi to stalo znovu, ale uvařil sem motor :cry: - v neděli po měsíci vyzvedávám auto ze servisu
Lesyk
Registrovaný
Příspěvky: 12
Registrován: pon 21.04.2014 00:00

#5 Příspěvek od Lesyk »

Ano mam m54b22. Dnes jsem zacal kontrolou vody, ta byla v norme. Nastartoval jsem a chtel jsem zkontrolovat zda neni system zavzdusnenej. No a musim rict, ze u ventilu co je na hadici k termostatu porad sycel vzduch o voda porad nikde. Po chvili s toho vytryskla a ja usoudil, ze uz to bude vse, ale z topeni nesel porad teply vzduch. Stal jsem u toho tak 5 min s otevrenym ventilem a voda opravdu nikde. Zmakcnul jsem hadici no a cejtil jsem ze nejaka voda tam je, ale opravdu to bylo plny vzduchu. No nakonec jsem sycici ventil zavrel. S tim, ze to bude jeste zajimavy :roll: Objednal jsem tedy novy termostat, nove vicko a ty sroubovaci ventily. No zlatej diesel.
Tompo
Registrovaný
Příspěvky: 1316
Registrován: sob 19.11.2005 01:00
Bydliště: Krkonoše

#6 Příspěvek od Tompo »

zlatej diesel?

mě údržba dieselu (tds) stála tolik, co bych v životě s benzínem neprojezdil. Teď mám M54b30 a prasklý svody (prý běžný jev).
Odpovědět