Stránka 1 z 2

Napsal: pon 02.06.2014 16:04
od abuk
Dobrý den, potřeboval bych poradit jestli se s tím někdo již nesetkal.
Předem děkuji za všechny reakce.

Auto:E61/525d 120kw/manual

Auto se občas zachvělo a kolísaly otáčky na volnoběh. Cca +-50. Byl jsem na diagnostice a zjistili že 6. válec má vyšší hodnoty a taky jeho otáčky jsou nižší než u zbytku. -> Předběžně diagnoza špatný vstřik na 6. válci. Vstřiky půjdou ven na prohlídku, kdyby to byl jen ten vstřik, tak by to zase nebylo nic tak hrozného, ale bylo mi řečeno, že to může být i něco jiného :-/...

Nemáte s tím někdo zkušenosti?
Co by to mohlo případně ještě být?

Děkuji.

Níže je video, motore jede relativně normálně, občas se zatřese, pak zase chvilku normálně. Žádný divný zvuk nevydává, dokud se nesundá víko oleje. Pak lze slyšet klapavý zvuk.
https://www.youtube.com/watch?v=sPOvGP2O4IY

PS: Viděl jsem ty hodnoty, všechny měly něco kolem -1,3 jedna měla +1, a na 6. válci měla 5,6.
Jinak to taky občas přestane, ale pak zase začne a to i když je teplo a motor zahřátý. Auto stálo 4 měsíce s takřka plnou nádrží a od té doby najelo jen 2,5 tis. km. Tak jestli to nezasrala ta stará nafta :-/... Taky jsem si všiml, že když na dálnici dám tempomat, tak otáčkoměr trochu poskakuje,(není na místě)

Napsal: pon 02.06.2014 16:29
od mi00wa
Klapavý zvuk, když oddělaš víčko je normnální je to podtlaková pumpa takže se ničeho neboj. Dělá to i na mé 535dce.
Mě volnoběh nějak nekolísá maximálně 670+680 otáček tuším.
Zkus se podívat opravdu na vstřiky.

Napsal: pon 02.06.2014 18:07
od matiz
5,6 na volnobeh je total na kasi pokud to byla baworacka diagnostika a to auto nemuze jet na vsech 6. No a nebo taky ne a jsou v prdeli tlaky, na tom valci, coz muze byt a uz jsem se s tim setkal.

Napsal: pon 02.06.2014 20:52
od abuk
mi00wa -> Děkuji, to mě trochu uklidnilo, ono to jako kdyby někdy na volnoběh "zabrumla" a zatřese autem, (jako by se to nějak zaseklo) když sešlápnu spojku tak se zvýší otáčky a krásně je drží na cca 800 a vše ustane.

matiz -> Děkuji, to mě zase trochu rozrušilo :-D Diagnostika byla nějaká univerzální Bosch. Tlaky, to znamená že netěsní válec? No palivo tam šlo, válec otáčky měl, (viděl jsem to na diagnostice).

Já autům absolutně nerozumím :-/

Kdyby tam byl ten vstřik KO, jako že asi je, můžu s tím autem jezdit, nebo ho mám raději odstavit? Děkuji :-)

Napsal: pon 02.06.2014 21:11
od Pazdi
pokud je ten vstřik skutečně takhle v háji...tak bych nejezdil...přece jen - raději vyřešit vstřik než to nechat pokračovat a propálit to..
e: a šoupl bych to na bmw diag...aspoň INPU

Napsal: úte 03.06.2014 18:32
od abuk
->Pazdi

Díky, to samé mi říkal mechanik na diagnostice. Příští týden mám domluvený servis, tak udělám alespoň něco pro přírodu. Budu chodit pěšky, případně jezdit na kole :-D

Nechám rovnou vyhodit ty klapky saní. Co jsem četl, tak jsou stejně jen pro zelené, případně pro podporu ekonomiky při nasání do válce :-D...

->mi00wa
Dnes jsem se byl domlouvat za mechanikem, říkal jsem mu o té pumpě. On mi tvrdil, že tam měl dnes 525d 130kw, schválně zkoušel oddělat víčko a slyšel jen sametový šepot :-D... Ale servisují jen 2 e60...

Dal jsem dotaz i na bmw-klub.sk a někdo psal, že mu to klepalo stejně a když vyměnil rozvody, tak to přestalo...

Tak nevím... Asi dám auto do kupy, prodám ho a koupím novou Dacii Sandero :-D :lol:

Napsal: úte 03.06.2014 19:10
od mi00wa
tak budu zvědav jestli to utichne či bude stejný klepot.
Hodně lidí ( i cizí) psalo že se jedná o podtlakovou pumpu.
Pak napiš teda, rád se poučím. :-)

Napsal: úte 03.06.2014 19:38
od abuk
-> mi00wa
Asi budu věřit tobě, našel jsem to tu někde na fóru a dokonce i s video na youtube. Jestli náhodou nemá ten chlap co tam dnes byl 525d ale tu 145kw... :-D
https://www.youtube.com/watch?v=rUFRYxa7NzI
Každopádně moc děkuji, dnes se mi bude usínat lépe :-D...

Jestli ten nepravidelný chod bude jen tím vstřikem, Tak si to s tou Dacií ještě rozmyslím :-D...

PS:Ještě mě trápí nivo, ale to bude asi jen problém s filtrem, senzor, nebo hadička. Výška je ok. Někdy vyhodí chybu, někdy ne. Na diagnostice to psalo něco jako vysoký signál./ vysoká hodnota vstupního signálu... Ale to je asi na jiné vlákno...

Napsal: úte 03.06.2014 22:03
od mi00wa
Já mám uplně stejný klepot do detailu.
Též jsem si myslel že mám v hájí rozvody, naštěstí to je podtlaková pumpa (střibrný válec co trči z hlavy)
Čtu že ti kolísá otáčkoměr za jízdy, ty máš automat ?

Napsal: čtv 05.06.2014 17:57
od abuk
-> mi00wa
Děkuji za reakce...
Mám manuál. Už jsem to popisoval na SK, fóru. Na volnoběh se auto občas zaškobrtlo, otřásalo to autem. Otáčky kolísaly cca +-50. Při tempomatu také cukal otáčkoměr. ( U jiných aut na to nejsem zvyklý)... Dnes jsem musel něco zařídit, pěšky ani na kole se mi nechtělo. Vyjel jsem autem a natankoval jsem Vervu... Když jsem doma stál před domem cca 5 min., motor šel o poznání lépe, držel otáčky a ani neškobrtl.
Tak si říkám, jestli to třeba nebylo naftou.. Auto stálo 4 měsíce, od té doby se najezdilo jen do 3000 km... Třeba se vstřiky zasraly nějakým sajrajtem, nevím... Uvidím. Vyzkouším. Servis mám domluvený až na příští týden.

EDIT: Byl jsem to nastartoval a motor přede na volnoběh jako hodinky... Asi poprvé od toho co auto mám... Uvidíme co to ukáže na diagnostice...

Napsal: čtv 05.06.2014 18:38
od Filozof
osvědčilo se u několika aut 530d a 330d verva a VIF pomůže vstřikům ... Většinou to zasírá nekvalitní palivo v čr. :?

Napsal: čtv 05.06.2014 19:38
od Vlasta
To ale víc platí u benzínu, u nafty se to spíš přidírá

Napsal: pon 09.06.2014 17:41
od abuk
Dnes jsem byl v servise a diagnostika zjistila, že jsou vstřiky v normě. :banan: -> Asi špatná nafta a usazeniny ze staré nafty z toho, jak auto 4 měsíce nejezdilo....
Už tankuji jen vervu...

Děkuji všem za rady...:)

Napsal: pon 09.06.2014 18:17
od mi00wa
tak s radší vyměň palivový filtr,
A co to kolísáni otáčkoměru ?

Napsal: pon 09.06.2014 22:04
od abuk
Mám tam v nádrži nějaké aditivum, tak to vyměním až ji vyjedu....
Otáčky na volnobeh krásně drží, ale na ten tempomat stále ručička nepatrně kmitá... Rychlost drží, spotřeba taky... (nekmitají) Asi jsem příliš velký detailista...(Ten otackomer kmitá v rozmezí méně než 1 milimetru) Mám objednanou IPNU, až přijde, tak zkusím live data při tempomatu a uvidí co to bude dělat. Ale domnívám se, že to bude opravdu jen optická záležitost...
V autech se sice nevyznam, ale předpokládám, že kdyby ty otáčky opravdu kolísaly, tak by se to projevovalo na rychlosti a já bych to asi cítil i pocitově, jak auto zpomaluje a zrychluje ...

Napsal: pon 09.06.2014 22:32
od kadli
Nechci tě strašit, ale já jsem měl dle diag taky vstřiky o.k., ale stejně jsem je vyndal dal na stolici a jeden byl v prdeli, výrobní vada. Někdy mi to kolísalo na volnoběh asi taky tak 1mm dle ručičky a při tempomatu taky. Diagnostika Ti řekne celkem prd o vstřikách. Jestli chceš mít jistotu, tak je dej na test....

Napsal: úte 10.06.2014 08:01
od Pazdi
kadli neslyšel jsem o nikom, kdo by řekl, že jakmile dal vstřiky otestovat s možností repasu tak by mu řekli, že jsou všechny ok:)

Napsal: stř 11.06.2014 07:44
od Maslista
Pazdi píše:kadli neslyšel jsem o nikom, kdo by řekl, že jakmile dal vstřiky otestovat s možností repasu tak by mu řekli, že jsou všechny ok:)
Tak třeba já nechal vstřiky otestovat v BOSCH Černík v Plzni a řekli, že všechny jsou OK.. a to i přes to, že jsem jim popisoval nepravidelný chod motoru při delším stání na volnoběh.. vždy se to děje ve fázi zahřívání motoru a delším stání na volnoběh.. a docela mi to sere.. :D

Napsal: stř 11.06.2014 09:07
od Pazdi
v tom případě smekám a díky za info - rád je tam pošlu, když objevím nějaké problémy:) právěže jsem měl zkušenosti a ohlasy spíše opačné - vždy našly nějaký "špatný":)

Napsal: stř 11.06.2014 09:15
od sedyvlk6
Ahoj nechci nikomu brát kšeft a mám dva známé kteří mají tady v Plzni servis a oba mi nedoporučovali ze své zkušenosti abych dával vstřiky na test tady v Plzni.