Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Nepravidelný chod motoru E61 525d - vyřešeno
Dobrý den, potřeboval bych poradit jestli se s tím někdo již nesetkal.
Předem děkuji za všechny reakce.
Auto:E61/525d 120kw/manual
Auto se občas zachvělo a kolísaly otáčky na volnoběh. Cca +-50. Byl jsem na diagnostice a zjistili že 6. válec má vyšší hodnoty a taky jeho otáčky jsou nižší než u zbytku. -> Předběžně diagnoza špatný vstřik na 6. válci. Vstřiky půjdou ven na prohlídku, kdyby to byl jen ten vstřik, tak by to zase nebylo nic tak hrozného, ale bylo mi řečeno, že to může být i něco jiného :-/...
Nemáte s tím někdo zkušenosti?
Co by to mohlo případně ještě být?
Děkuji.
Níže je video, motore jede relativně normálně, občas se zatřese, pak zase chvilku normálně. Žádný divný zvuk nevydává, dokud se nesundá víko oleje. Pak lze slyšet klapavý zvuk.
https://www.youtube.com/watch?v=sPOvGP2O4IY
PS: Viděl jsem ty hodnoty, všechny měly něco kolem -1,3 jedna měla +1, a na 6. válci měla 5,6.
Jinak to taky občas přestane, ale pak zase začne a to i když je teplo a motor zahřátý. Auto stálo 4 měsíce s takřka plnou nádrží a od té doby najelo jen 2,5 tis. km. Tak jestli to nezasrala ta stará nafta :-/... Taky jsem si všiml, že když na dálnici dám tempomat, tak otáčkoměr trochu poskakuje,(není na místě)
Předem děkuji za všechny reakce.
Auto:E61/525d 120kw/manual
Auto se občas zachvělo a kolísaly otáčky na volnoběh. Cca +-50. Byl jsem na diagnostice a zjistili že 6. válec má vyšší hodnoty a taky jeho otáčky jsou nižší než u zbytku. -> Předběžně diagnoza špatný vstřik na 6. válci. Vstřiky půjdou ven na prohlídku, kdyby to byl jen ten vstřik, tak by to zase nebylo nic tak hrozného, ale bylo mi řečeno, že to může být i něco jiného :-/...
Nemáte s tím někdo zkušenosti?
Co by to mohlo případně ještě být?
Děkuji.
Níže je video, motore jede relativně normálně, občas se zatřese, pak zase chvilku normálně. Žádný divný zvuk nevydává, dokud se nesundá víko oleje. Pak lze slyšet klapavý zvuk.
https://www.youtube.com/watch?v=sPOvGP2O4IY
PS: Viděl jsem ty hodnoty, všechny měly něco kolem -1,3 jedna měla +1, a na 6. válci měla 5,6.
Jinak to taky občas přestane, ale pak zase začne a to i když je teplo a motor zahřátý. Auto stálo 4 měsíce s takřka plnou nádrží a od té doby najelo jen 2,5 tis. km. Tak jestli to nezasrala ta stará nafta :-/... Taky jsem si všiml, že když na dálnici dám tempomat, tak otáčkoměr trochu poskakuje,(není na místě)
mi00wa -> Děkuji, to mě trochu uklidnilo, ono to jako kdyby někdy na volnoběh "zabrumla" a zatřese autem, (jako by se to nějak zaseklo) když sešlápnu spojku tak se zvýší otáčky a krásně je drží na cca 800 a vše ustane.
matiz -> Děkuji, to mě zase trochu rozrušilo
Diagnostika byla nějaká univerzální Bosch. Tlaky, to znamená že netěsní válec? No palivo tam šlo, válec otáčky měl, (viděl jsem to na diagnostice).
Já autům absolutně nerozumím :-/
Kdyby tam byl ten vstřik KO, jako že asi je, můžu s tím autem jezdit, nebo ho mám raději odstavit? Děkuji
matiz -> Děkuji, to mě zase trochu rozrušilo

Já autům absolutně nerozumím :-/
Kdyby tam byl ten vstřik KO, jako že asi je, můžu s tím autem jezdit, nebo ho mám raději odstavit? Děkuji

->Pazdi
Díky, to samé mi říkal mechanik na diagnostice. Příští týden mám domluvený servis, tak udělám alespoň něco pro přírodu. Budu chodit pěšky, případně jezdit na kole
Nechám rovnou vyhodit ty klapky saní. Co jsem četl, tak jsou stejně jen pro zelené, případně pro podporu ekonomiky při nasání do válce
...
->mi00wa
Dnes jsem se byl domlouvat za mechanikem, říkal jsem mu o té pumpě. On mi tvrdil, že tam měl dnes 525d 130kw, schválně zkoušel oddělat víčko a slyšel jen sametový šepot
... Ale servisují jen 2 e60...
Dal jsem dotaz i na bmw-klub.sk a někdo psal, že mu to klepalo stejně a když vyměnil rozvody, tak to přestalo...
Tak nevím... Asi dám auto do kupy, prodám ho a koupím novou Dacii Sandero

Díky, to samé mi říkal mechanik na diagnostice. Příští týden mám domluvený servis, tak udělám alespoň něco pro přírodu. Budu chodit pěšky, případně jezdit na kole

Nechám rovnou vyhodit ty klapky saní. Co jsem četl, tak jsou stejně jen pro zelené, případně pro podporu ekonomiky při nasání do válce

->mi00wa
Dnes jsem se byl domlouvat za mechanikem, říkal jsem mu o té pumpě. On mi tvrdil, že tam měl dnes 525d 130kw, schválně zkoušel oddělat víčko a slyšel jen sametový šepot

Dal jsem dotaz i na bmw-klub.sk a někdo psal, že mu to klepalo stejně a když vyměnil rozvody, tak to přestalo...
Tak nevím... Asi dám auto do kupy, prodám ho a koupím novou Dacii Sandero


-> mi00wa
Asi budu věřit tobě, našel jsem to tu někde na fóru a dokonce i s video na youtube. Jestli náhodou nemá ten chlap co tam dnes byl 525d ale tu 145kw...
https://www.youtube.com/watch?v=rUFRYxa7NzI
Každopádně moc děkuji, dnes se mi bude usínat lépe
...
Jestli ten nepravidelný chod bude jen tím vstřikem, Tak si to s tou Dacií ještě rozmyslím
...
PS:Ještě mě trápí nivo, ale to bude asi jen problém s filtrem, senzor, nebo hadička. Výška je ok. Někdy vyhodí chybu, někdy ne. Na diagnostice to psalo něco jako vysoký signál./ vysoká hodnota vstupního signálu... Ale to je asi na jiné vlákno...
Asi budu věřit tobě, našel jsem to tu někde na fóru a dokonce i s video na youtube. Jestli náhodou nemá ten chlap co tam dnes byl 525d ale tu 145kw...

https://www.youtube.com/watch?v=rUFRYxa7NzI
Každopádně moc děkuji, dnes se mi bude usínat lépe

Jestli ten nepravidelný chod bude jen tím vstřikem, Tak si to s tou Dacií ještě rozmyslím

PS:Ještě mě trápí nivo, ale to bude asi jen problém s filtrem, senzor, nebo hadička. Výška je ok. Někdy vyhodí chybu, někdy ne. Na diagnostice to psalo něco jako vysoký signál./ vysoká hodnota vstupního signálu... Ale to je asi na jiné vlákno...
-> mi00wa
Děkuji za reakce...
Mám manuál. Už jsem to popisoval na SK, fóru. Na volnoběh se auto občas zaškobrtlo, otřásalo to autem. Otáčky kolísaly cca +-50. Při tempomatu také cukal otáčkoměr. ( U jiných aut na to nejsem zvyklý)... Dnes jsem musel něco zařídit, pěšky ani na kole se mi nechtělo. Vyjel jsem autem a natankoval jsem Vervu... Když jsem doma stál před domem cca 5 min., motor šel o poznání lépe, držel otáčky a ani neškobrtl.
Tak si říkám, jestli to třeba nebylo naftou.. Auto stálo 4 měsíce, od té doby se najezdilo jen do 3000 km... Třeba se vstřiky zasraly nějakým sajrajtem, nevím... Uvidím. Vyzkouším. Servis mám domluvený až na příští týden.
EDIT: Byl jsem to nastartoval a motor přede na volnoběh jako hodinky... Asi poprvé od toho co auto mám... Uvidíme co to ukáže na diagnostice...
Děkuji za reakce...
Mám manuál. Už jsem to popisoval na SK, fóru. Na volnoběh se auto občas zaškobrtlo, otřásalo to autem. Otáčky kolísaly cca +-50. Při tempomatu také cukal otáčkoměr. ( U jiných aut na to nejsem zvyklý)... Dnes jsem musel něco zařídit, pěšky ani na kole se mi nechtělo. Vyjel jsem autem a natankoval jsem Vervu... Když jsem doma stál před domem cca 5 min., motor šel o poznání lépe, držel otáčky a ani neškobrtl.
Tak si říkám, jestli to třeba nebylo naftou.. Auto stálo 4 měsíce, od té doby se najezdilo jen do 3000 km... Třeba se vstřiky zasraly nějakým sajrajtem, nevím... Uvidím. Vyzkouším. Servis mám domluvený až na příští týden.
EDIT: Byl jsem to nastartoval a motor přede na volnoběh jako hodinky... Asi poprvé od toho co auto mám... Uvidíme co to ukáže na diagnostice...
Mám tam v nádrži nějaké aditivum, tak to vyměním až ji vyjedu....
Otáčky na volnobeh krásně drží, ale na ten tempomat stále ručička nepatrně kmitá... Rychlost drží, spotřeba taky... (nekmitají) Asi jsem příliš velký detailista...(Ten otackomer kmitá v rozmezí méně než 1 milimetru) Mám objednanou IPNU, až přijde, tak zkusím live data při tempomatu a uvidí co to bude dělat. Ale domnívám se, že to bude opravdu jen optická záležitost...
V autech se sice nevyznam, ale předpokládám, že kdyby ty otáčky opravdu kolísaly, tak by se to projevovalo na rychlosti a já bych to asi cítil i pocitově, jak auto zpomaluje a zrychluje ...
Otáčky na volnobeh krásně drží, ale na ten tempomat stále ručička nepatrně kmitá... Rychlost drží, spotřeba taky... (nekmitají) Asi jsem příliš velký detailista...(Ten otackomer kmitá v rozmezí méně než 1 milimetru) Mám objednanou IPNU, až přijde, tak zkusím live data při tempomatu a uvidí co to bude dělat. Ale domnívám se, že to bude opravdu jen optická záležitost...
V autech se sice nevyznam, ale předpokládám, že kdyby ty otáčky opravdu kolísaly, tak by se to projevovalo na rychlosti a já bych to asi cítil i pocitově, jak auto zpomaluje a zrychluje ...
Nechci tě strašit, ale já jsem měl dle diag taky vstřiky o.k., ale stejně jsem je vyndal dal na stolici a jeden byl v prdeli, výrobní vada. Někdy mi to kolísalo na volnoběh asi taky tak 1mm dle ručičky a při tempomatu taky. Diagnostika Ti řekne celkem prd o vstřikách. Jestli chceš mít jistotu, tak je dej na test....
Tak třeba já nechal vstřiky otestovat v BOSCH Černík v Plzni a řekli, že všechny jsou OK.. a to i přes to, že jsem jim popisoval nepravidelný chod motoru při delším stání na volnoběh.. vždy se to děje ve fázi zahřívání motoru a delším stání na volnoběh.. a docela mi to sere..Pazdi píše:kadli neslyšel jsem o nikom, kdo by řekl, že jakmile dal vstřiky otestovat s možností repasu tak by mu řekli, že jsou všechny ok:)
