Stránka 1 z 3

Napsal: sob 10.05.2014 14:35
od kubikula420
cau mam takovej problem nebo spis by me zajimalo cim by to mohlo bejt motor m54 3.0 spousti se mi casto predni el.vetrak ale teplotu auto drzi normalne uprostred tak ze zadne prehrivani

Napsal: sob 10.05.2014 15:17
od horan
Nemas porad zapnutou klimu? Jinak i kdyz je teplota stale uprostred, tak to rozmezi, kdy je rucicka na stredu je az nechutne velky.

Napsal: sob 10.05.2014 19:12
od kubikula420
prave ze by mel jit jen pri klimatizaci ale toci se i bez ni

Napsal: sob 10.05.2014 21:35
od ACDC
Není pravda. Při přehřívání se spíná.

Napsal: sob 10.05.2014 21:38
od kubikula420
ale pouze pri velkem prehrati jako nouze co jsem zjistil jinak by nemel zasahovat

Napsal: sob 10.05.2014 22:34
od Lucifer
Pokud ti nefunguje visco vrtule tak hodně často běží elektrická vrtule i bez klimy.

Napsal: sob 10.05.2014 22:38
od kubikula420
a nemela by treba kolisat teplota?

Napsal: ned 11.05.2014 07:23
od e155
Jde o to, co si představuješ pod kolísáním teploty. Když jsem měl v prdeli termostat a viskospojku, tak jsem měl ukazatel teploměru pořád uprostřed. Ta tolerance je obrovská - od cca 80 do cca 114 st.C. Vyvolej si skryté menu na BC a podívej se za jízdy na aktuální teplotu. Možná budeš dost překvapen. U E39 má být max 97-98 st. Já měl občas i 108-114 a teploměr pořád nic. Najdeš tady i jiné info - krátce po startu vyšší, ale to se týká M62, ne M54.

Napsal: ned 11.05.2014 08:38
od Hanz
Doporučuji si o M54 trochu nastudovat, člověk si pak udělá lepší predstavu co a jak se proč děje...
Ten termostat je el řízený a v závislosti na průtoku vahou vzduchu se otevírá při akceleraci (ochlazenim hlavy je lepší výkon-v BC pak vidíš klidně 80st), při easy jízdě je "zavřený" a BC píse 96st... 97-98st při stání v teple, po rozjeti či zvýšení otáček to klesne...
Pokud ne- KO viscospojka, zarostlý chladič, bordel mezi nima, termostat na odchodu...

Napsal: ned 11.05.2014 10:13
od kubikula420
super presne takhle sem to potreboval napsat hodim si to na diagnostiku a uvidime za jizdy jakou teplotu bude ukazovat pak dam vedet

Napsal: ned 11.05.2014 16:51
od kubikula420
tak na diagnostice to leze na 96 a pak se pousti ten vetrak jinak visco jde pri tehle teplote v pohode zastavit a protocit ji na druhou stranu tak ze bude asi ko

Napsal: ned 11.05.2014 21:23
od ACDC
Může vylézt až 110 stC. U 325 mi leze na 113.

Napsal: ned 11.05.2014 22:22
od e155
Tuto info máš odkud? Po výměně termostatu a viskospojky mi nikdy nevylezla nad 98.

Napsal: úte 27.05.2014 18:48
od Lesyk
Panové nedávno mi praskla hadice která vede od expanzní nádobky. Tak od té doby přes OBD reader sleduji teplotu motoru abych se ujistil, jestli se motor náhodou nepřehřívá. Teplota se při jízdě drží 93°-94°. Ale jak se tady píše, tak při zrychlování na 80° nikdy neklesne. Jedině při zapnutí odmlžení čelního skla což dává smysl. Po vypnutí motoru teplota vyskočí i na 100° a to jsem usoudil jako příčinu proč mi hadice nejspíš praskla. Nebyla v nejlepším stavu. Zajímavé je, že po vypnutí motoru a zanechání klíčku v první poloze se ihned ukáže teplota o 3 stupně vyšší a po opětovném nastartování opět ta co byla před zhasnutím motoru. Může tedy za vše termostat? Jinak mám M54B22

Napsal: úte 27.05.2014 20:08
od Tompo
Taky jsem si všiml u M54 3.0i, jak se oteplilo, tak často spíná vrtule, ale visco nemám, ani na E46 se stejným motorem...

Napsal: úte 27.05.2014 21:01
od wehrwolf
....mrkni se na chladič,jak motoru,tak klimy , včetně meziprostoru mezi nimi , u E 32 se mi takto hřálo auto,a pořád jsem na to nemohl přijít,....na budíku to ukazovalo de facto normál,občas BC hlásil nadměrnou teplotu motoru,.....chladiče byly tak zajebaný muškama a různým sajrajtem,že přes voštiny nešlo skoro vidět.
Minulej rok jsem měl podobný problém v létě u e 39,při jízdě po dálnici mírně zvýšená teplota a pokles výkonu,....vytáhnul jsem oba chladiče ,voštiny vyfoukal a promyl mírně tlakovou vodou (pozor,ne wapkou,dojebe a dokřiví voštiny chladiče) - u e 39 stačí demontovat vrtuli s visco spojkou ,vyjmout plastový nasávací plášť,vyšroubovat 2 držáky vodního chladiče a mírným odkloněním lez vyčistit i meziprostor mezi chladiči.
.....No bordelu v tom bylo požehnaně.

Napsal: úte 27.05.2014 21:20
od starML

Napsal: úte 27.05.2014 21:51
od kubikula420
dik ale chladic je tam novej

Napsal: úte 27.05.2014 22:58
od wehrwolf
vodní pumpu jsi měnil nebo tam máš originál s plastovým kolem čerpadla?
Plastová je na pi..,....po jisté zkušenosti ,pokud budu kupovat jiné bawo,to bude jedna z prvních věcí,kterou udělám. Vodní pumpu jedině s litinovým nebo nerez lopatkovým kolem.Můžou být načaté a ulámané lopatky čerpadlového kola a chladící okruh potom nestíhá.

Napsal: stř 28.05.2014 12:11
od Lesyk
Doporučil by jste mi někdo od jaké značky bych měl koupit termostat?