Stránka 1 z 1
Napsal: sob 26.04.2014 11:07
od hanzikk
Začlo se mi stávat s příchodem jara a poté co se motor zahřeje na provozní teplotu, a ujetí cca 30km, že na volnoběh se rozsvítí červená kontrolka oleje...po lehkém přidání plynu zmizí..za jízdy nesvítí...Oleje je k horní rysce, motor jede normálně, žádný pazvuky nejsou slyšet, naopak je tišší po výměně oleje najeto na něm cca 5000km origo bmw 5w40 a neubývá, co tam bylo za olej předtím nevím..Jedná se o e39 1997 m52 523i.. Najeto 290000km Nesetkal se s tím někdo?Přes zimu se to nedělo...Pravdou je, že po výměně oleje začlo znatelně tíct těsnění okolo víka ventilů, takže se vyměnilo a ok.Děkuju za rady,
Napsal: sob 26.04.2014 21:45
od wehrwolf
Zdarec,jezdil jsi i před problémem na 5W40?Zkus diagnostiku,ev. 5w40 vyměň za 10w40 polosyntetiku,která splňuje předepsané specifikace,tím se nedá nic pokazit.Pokud při tom km proběhu 290 tis(když to nemáš od nova,není to směrodatné) byla před výměnou používána polosyntetika,mohlo dojít teoreticky k rozpuštění úsad oleje a přiucpání olejového kanálku,ev. vada spínače tlaku oleje,...netěsné hydroštely,....přeměř tlak oleje s tabulkovou hodnotou,...nějak bych to nehrotil,i když ti to svítí na volnoběh po 30 km teď,kdy je ve dne 10-15 stupňů,co to bude dělat v létě při 30?..
Napsal: sob 26.04.2014 21:52
od starML
To hanzikk: Vyměň ještě jednou olejový filtr a potom se ozvi.
Napsal: sob 26.04.2014 22:07
od hanzikk
Ahoj, dekuju za odpověď, objednal jsem cišlo tlaku oleje, tak ho vymenim a uvidim co dal..
Napsal: sob 26.04.2014 22:15
od wehrwolf
hanzikk píše:Ahoj, dekuju za odpověď, objednal jsem cišlo tlaku oleje, tak ho vymenim a uvidim co dal..
olejový filtr každopádně,jak říká kolega,co v tom máš za olej 5w40? značku?
Teoreticky specifikaci splňuje i polský Orlen,de facto i prakticky,je to napsané na etiketě,ale nevím,na staré 735i LPG jsem najel na 10w40 Orlen skoro 200 tis., do prodeje auta,spotřeba oleje neznatelná a při štelování ventilů žádný bordel na palici ani deklu...
Napsal: sob 26.04.2014 22:17
od starML
Výměna čidla tlaku oleje je taky dobrý nápad. Ale já jsem se několikrát setkal s nevyměněným filtrem oleje. A taky to "nemazalo" při volnoběhu.
Napsal: sob 26.04.2014 22:50
od wehrwolf
starML píše:Výměna čidla tlaku oleje je taky dobrý nápad. Ale já jsem se několikrát setkal s nevyměněným filtrem oleje. A taky to "nemazalo" při volnoběhu.
...no záleží,kdo s tím autem předtím jezdil a jestli ho teď koupil atd..Určitě ten filtr oleje,olej v motoru je to první,co udělám,když koupím auto. Další věc podle mě by mohl být pojistný ventil mazací soustavy a jeho případná nětěsnost.Ten má obecně každý motor.Měl jsem kdysi BMW e30 318 karburátor cca 400 tis.,320e30 s podobným nájezdem,než jsem ho zrušil o strom

,e32 735i LPG a při cca 700 tis. jsem ho prodával.Teď mám už 6tý rok 525 tds e 39 manuál,ani do jednoho od výměny do výměny jsem olej nemusel dolévat,u ropáku je to přesně nad minimem.150 tis. při koupi,teď asi 320 tis a jediná vážná oprava výměna komplet spojky a dvojhmoťáku a plastové vodní pumpy,která se rozpadla za Graf nerez.Ale žádné z nich nikdy ani na chvíli nesvítlia na volnoběh kontrolka oleje,ani v létě a jízdě po dálnici.
Dneska seženeš za pusu xx různých mechanických manometrů,vyrob si redukci a podle továrních tabulek/otáčky/teplota/ si ověř mazací tlak,u bmw není normální ,že to po zahřátí svítí,abysněco fakt nedokurvil.
Napsal: ned 27.04.2014 05:57
od hanzikk
Olej tam je značky bmw 5w40, filtr jsem samozřejmě měnil, auto jsem zatím odstavil a v úterý přijede kámoš s manometrm, tak uvidim..

Ten filtr zkusim vyměnit..Auto mám zmíněných 5000km od minulého léta, kdy se problém za tepla nestal , jezdím s ním většinou okolo komína, takže během takového provozu se to nestává,ale jak jedu trochu dál..Jo a jsem řidič slečny Daisy, žádnej závodník, auto zná tak 90 max, je to spíš mazel,na běžný ježdění mám ještě jinou 39ku...
Napsal: ned 27.04.2014 10:51
od starML
V dubnu se něco podobného řešilo na Slovensku, vlákno s mými příspěvky najdeš zde
https://www.bmwklub.sk/bmw5-e60-e61/530 ... 33-30.html 
Napsal: ned 27.04.2014 11:23
od hanzikk
Lama dotaz

Můžu vyměnit jenom filtr bez vypuštění oleje..jako, že když otevřu těleso filtru, že na mě nevystříkne vlna oleje:-D
Napsal: ned 27.04.2014 11:35
od bawacek
99% olejové čidlo,měl jsem ten samý problém
Napsal: ned 27.04.2014 12:21
od starML
hanzikk píše:Lama dotaz ....že na mě nevystříkne vlna oleje:-D
Pokud ten motor nebude zrovna běžet,
tak můžeš !! A dej pozor na O-kroužek (4)
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=30
Napsal: ned 27.04.2014 15:18
od hanzikk
to bawacek, jj tvůj problém sem četl, tak se modlim, ze to bude jen tím..
Napsal: pát 02.05.2014 07:19
od hanzikk
Tak vyměněn olejový filtr a čidlo tlaku oleje a zdá se, že závada odstraněna..zdřejmě to bylo čidlem, konektory byly celý od oleje a vůbec to čidlo nevypadalo dobře...Díky kluci za rady!!
Napsal: stř 21.05.2014 16:10
od hanzikk
Tak problém přetrvává:-( Myslíte, že pomůže vyměnit olej za hustší??Teď je tam 5w40 najeto 300 000