Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Problém mazání e39 m52
Začlo se mi stávat s příchodem jara a poté co se motor zahřeje na provozní teplotu, a ujetí cca 30km, že na volnoběh se rozsvítí červená kontrolka oleje...po lehkém přidání plynu zmizí..za jízdy nesvítí...Oleje je k horní rysce, motor jede normálně, žádný pazvuky nejsou slyšet, naopak je tišší po výměně oleje najeto na něm cca 5000km origo bmw 5w40 a neubývá, co tam bylo za olej předtím nevím..Jedná se o e39 1997 m52 523i.. Najeto 290000km Nesetkal se s tím někdo?Přes zimu se to nedělo...Pravdou je, že po výměně oleje začlo znatelně tíct těsnění okolo víka ventilů, takže se vyměnilo a ok.Děkuju za rady,
Zdarec,jezdil jsi i před problémem na 5W40?Zkus diagnostiku,ev. 5w40 vyměň za 10w40 polosyntetiku,která splňuje předepsané specifikace,tím se nedá nic pokazit.Pokud při tom km proběhu 290 tis(když to nemáš od nova,není to směrodatné) byla před výměnou používána polosyntetika,mohlo dojít teoreticky k rozpuštění úsad oleje a přiucpání olejového kanálku,ev. vada spínače tlaku oleje,...netěsné hydroštely,....přeměř tlak oleje s tabulkovou hodnotou,...nějak bych to nehrotil,i když ti to svítí na volnoběh po 30 km teď,kdy je ve dne 10-15 stupňů,co to bude dělat v létě při 30?..
olejový filtr každopádně,jak říká kolega,co v tom máš za olej 5w40? značku?hanzikk píše:Ahoj, dekuju za odpověď, objednal jsem cišlo tlaku oleje, tak ho vymenim a uvidim co dal..
Teoreticky specifikaci splňuje i polský Orlen,de facto i prakticky,je to napsané na etiketě,ale nevím,na staré 735i LPG jsem najel na 10w40 Orlen skoro 200 tis., do prodeje auta,spotřeba oleje neznatelná a při štelování ventilů žádný bordel na palici ani deklu...
...no záleží,kdo s tím autem předtím jezdil a jestli ho teď koupil atd..Určitě ten filtr oleje,olej v motoru je to první,co udělám,když koupím auto. Další věc podle mě by mohl být pojistný ventil mazací soustavy a jeho případná nětěsnost.Ten má obecně každý motor.Měl jsem kdysi BMW e30 318 karburátor cca 400 tis.,320e30 s podobným nájezdem,než jsem ho zrušil o stromstarML píše:Výměna čidla tlaku oleje je taky dobrý nápad. Ale já jsem se několikrát setkal s nevyměněným filtrem oleje. A taky to "nemazalo" při volnoběhu.

Dneska seženeš za pusu xx různých mechanických manometrů,vyrob si redukci a podle továrních tabulek/otáčky/teplota/ si ověř mazací tlak,u bmw není normální ,že to po zahřátí svítí,abysněco fakt nedokurvil.
Olej tam je značky bmw 5w40, filtr jsem samozřejmě měnil, auto jsem zatím odstavil a v úterý přijede kámoš s manometrm, tak uvidim..
Ten filtr zkusim vyměnit..Auto mám zmíněných 5000km od minulého léta, kdy se problém za tepla nestal , jezdím s ním většinou okolo komína, takže během takového provozu se to nestává,ale jak jedu trochu dál..Jo a jsem řidič slečny Daisy, žádnej závodník, auto zná tak 90 max, je to spíš mazel,na běžný ježdění mám ještě jinou 39ku...

-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Kontaktovat uživatele:
V dubnu se něco podobného řešilo na Slovensku, vlákno s mými příspěvky najdeš zde https://www.bmwklub.sk/bmw5-e60-e61/530 ... 33-30.html 

-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Kontaktovat uživatele:
Pokud ten motor nebude zrovna běžet, tak můžeš !! A dej pozor na O-kroužek (4) http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=30hanzikk píše:Lama dotaz ....že na mě nevystříkne vlna oleje:-D