Stránka 1 z 1

Napsal: pon 14.04.2014 21:07
od mcconrad
ahoj, nekde se tu resila clona za ledvinkama resp. pred chladicem, ale nenasel jsem to vlakno. mam na aute za ledvinama takove jakoby zaluzie :) a nevim, zda by to na leto nemelo jit pryc. pokud si vzpominam dobre, tak v tom vlaknu bylo psano, ze se to tam dava na zimu. hodte mi nekdo info pls, diky

Napsal: pon 14.04.2014 21:22
od sedyvlk6
Z auta se nic nesundavá.

Napsal: pon 14.04.2014 21:43
od mcconrad
kamos tam ty zaluzky prave nema vubec, tak nevim, jak to je, jestli tj spesl vybava nebo to pred nim nekdo vykuchal...

Napsal: pon 14.04.2014 21:54
od Jendix
bylo to jen u posledních ročníků e60, patří to do pokročilýho thermomanagementu.. současný modely už jsou ještě dál a maji kompletně řízený termostaty a elektricky hnadný vodní pumpy..

jestli se nepletu, je to označovaný jako efficientdynamics..

konkrétně ty žaluzie zlepšují odpor auta za, protože se otevírají opravdu jen v případě že je třeba chladit.. a hlavně je celkově motor o něco dřív ohřátej..

Napsal: pon 14.04.2014 21:57
od mcconrad
dik za info

Napsal: úte 15.04.2014 07:23
od Maslista
Jendix píše:bylo to jen u posledních ročníků e60, patří to do pokročilýho thermomanagementu..
Dovolím si tě poopravit.. žaluzie před chladičem mám i na svojí e61 r.v.10/2004.. :wink:

Napsal: úte 15.04.2014 07:47
od Vlasta
Já je viděl jen na kombíkách, možná je to náhoda

Napsal: úte 15.04.2014 08:14
od _milan_
mam e61 2006 a nemam je...

Napsal: úte 15.04.2014 08:36
od Pazdi
e60 2004 - mám je tam

Napsal: úte 15.04.2014 09:22
od vita11
Nebylo to spojené s určitýma motorizacema? btw. na 325i 2008 je mám (mám tam EfficientDynamics)

Jendix: že by to pomáhalo aerodinamice si nemyslím, když je to až uplně na chladiči. Aerodinamice to pomáhá na nové C-class, ta to má přímo v masce.

mcconrad: ovládá se to elektricky. Když třeba sjedeš z dálnice, necháš nastartované auto a vystoupíš ven, tak budou otevřené.
Já mám clonu i ve spodní mřížce. Ta se otevírá náporem vzduchu.

Napsal: úte 15.04.2014 09:48
od chip
Aerodynamice to pomáhá, neboť to zabraňuje toku vzduchu do motorového prostoru. Namísto toho vzduch obtéká karoserii automobilu a to se pozitivně projeví na odporu vzduchu. Přidám citaci z TISu:
Radiator shutter

The radiator shutter seals off the engine compartment from the outside and directs the cooling air under the engine.

When the vehicle is driven, the closed radiator shutter reduces the warm-up phase of the engine. In higher road speed ranges, this improves the CW value of the vehicle. This saves fuel and thus has an advantageous effect on the emissions. Furthermore, the faster heating of the coolant means that the full heat output of the vehicle can be called up earlier.

Components

*Radiator shutter
*Solenoid switch

Function

With the ignition off or in the event of a break in the activation cable, the radiator shutter is not locked. After engine start-up, the engine control unit switches the solenoid switch to earth and thus closes prevents the radiator shutter from opening.

When one or more of the following conditions exist when the vehicle is being driven, the magnetic lock for the radiator shutter is deactivated.

*Coolant temperature > 90°C
*Gearbox fluid temperature > 110°C
*Engine oil temperature > 130°C
*Power to map thermostat > 90% (only DME)
*Electric fan active

Fault code memory entries

If there is an electrical fault in the assembly, the radiator blind lock is deactivated.

The radiator shutter lock is also deactivated if a defect is detected at the coolant-temperature sensor or electric fan.

Napsal: úte 15.04.2014 09:50
od Jendix
No od 2008 nebo 2009 je ED standartně ve výbavě snad u všech modelů..

Co se aerodynamiky týče, má to vliv.. protože se netlačí vzduch skrz motorovej prostor kde je jinak obrovskej odpor.. ale jak velký to má vliv je sporný.. ale jinen smysl v podstatě ty žaluzie nemaj.. pomáhaji motoru dostat se rychleji na provozní teplotu a snižujou celkovej odpor vzduchu..

Napsal: úte 15.04.2014 10:19
od chip
Ještě to trochu chrání chladič, není zasviněnej tolik od much apod. Celkově vzadu je to dobrá vychytávka (rychlejší ohřátí motoru - dřív teplo v kabině, vliv na spotřebu při kratších trasách, nižší odpor - vliv na spotřebu při vyšších rychlostech, ochrana chladiče před bordelem z venku)

Napsal: úte 15.04.2014 14:13
od PPetr
Zrovna včera mi kamarad říkal ze se mu na x6 3.0d neotevreli a on měl motor ko. Jel nějakou dálku přes Německo a bylo hotovo.

Napsal: úte 15.04.2014 14:19
od chip
Otevíraj se jen, když jede sahara tzn. když popojíždíš v létě v koloně. Pokud jel dálku, tak to vykurvil něčim jiným.

Napsal: úte 15.04.2014 14:44
od PPetr
No jak ho znám tak pomalu nejezdi. Jenom říkal ze se mu neotevreli ta žaluzie a proto motor ko. Víc nevím ale auto mělo najeto okolo 60 tis km.

Napsal: úte 15.04.2014 15:01
od chip
A jak víš, že to je tou žaluzií?

Napsal: úte 15.04.2014 16:14
od PPetr
Řekli mu to v servisu kam ho odvezli. Ale víš jak to je. Nebyl jsem u toho takže to nemusí být na 100%. jinak ted jsem se byl podívat a já mám rok 2008 a nemám tam nic. Nechápu dle čeho se to rozhodovalo jestli ji bude mít nebo nee.

Napsal: úte 15.04.2014 16:21
od vita11
i kdyby to bylo tou žaluzijí (což mě nepřipadá reálné), tak s tím jel dál i přes to, že to na něj řvalo že se motor přehřívá, dokud to nekleklo?