Stránka 1 z 1
Napsal: čtv 13.03.2014 21:00
od KoZi_man
Cao, když mám ráno zamrzlé auto a příjdu k němu po celé noci co stálo venku a na předním skle mám dva kruhy roztáté.
Mám problém s ježkem ?
Nebo jak si to mam vysvětlit ?
Napsal: pát 14.03.2014 00:05
od Brátn
trefa, máš problém s ježkem a ten ti za chvíli způsobí problém s baterkou a ta problém se startérem
Napsal: pát 14.03.2014 07:48
od KoZi_man
No já kupoval cca před 4 měsici novou baterku, jelikožř ta stará se "samovolně" neudržela napětí , tak jsem koupil novou Varta Silver Dynamic 12V 100Ah 830A,.
Ale také se mi ráno zdá, že auto netočí jak když je plně nabitá, ale jízdou ji vždy oživím a jde na otočení.
Takže ježka vyměnit, nemáte někdo na prodej toho novýho ?
Díky
Napsal: pát 14.03.2014 08:17
od KoZi_man
Hele jen pro kontrolu jak poznám ten nový "ježek" nebo kde ho nejlépe koupím ?
je to ono :
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=64&fg=40
díl č. 3 Koncový stupeň ventilátor
Díky
Napsal: pát 14.03.2014 08:35
od Birkoff
Ano "věc" číslo 3 je to milé zvířátko. A tady je postup na výměnu:
http://www.e39.co.uk/index.php?option=c ... &Itemid=50
Napsal: pát 14.03.2014 08:35
od horan
Tyhle kolecka mam taky, ale nepozoruji nejaky problemy se starty.... Baterku mam starou bosch-ku a toci krasne kdykoliv.
Napsal: pát 14.03.2014 13:52
od KoZi_man
Mě se právě ta baterie přes noc vybijí bych řekl, jelikož točí hůře než, když auto staruji po práci...
Doporučte mi kde ho sehnat ?
Já nepoznám rozdíl mezi novým a starým ježkem ani jeden jsem neviděl živě.
Díky
Napsal: pát 14.03.2014 15:12
od Birkoff
Starej typ má jen několik tlustých "bodlin", kdežto ten novější typ má hodně tenoučkých "bodlinek" a tím se asi i lépe chladí.
Napsal: pát 14.03.2014 15:28
od sedyvlk6
Hoši nevím nevím mám E61 a kolečka tam mám taky a ježek je v pohodě. Je to prý důsledek toho že jednotky v autě si stále drží nějaké napětí a to samozřejmě vydává nějaké teplo a proto se na některých místech tyto roztáté kola objevují.
Napsal: pát 14.03.2014 19:27
od Mir3k
Taky mám kolečka

mám e39 5let a dělá to stále a s baterkou problémy nemám
Napsal: sob 15.03.2014 21:21
od Brátn
žádná z jednotek, které v E39 jsou, po 16 minutách nemůže být pod takovým napětím, aby vytvářela teplo, které by roztopilo namrzlé sklo
takto se projevuje ježek, sepne ventilátor, což je elektromotor s vysokým odběrem a tedy se i hřeje a ten to roztopí
Napsal: sob 15.03.2014 21:34
od e155
Mám to taky. Ježek půl roku dozadu vyměněn za nový. Je rozdíl, kdyź je venku 0 a -10. Stačí trocha zbytkového tepla z ventilace a sklo v těch místech nenamrzne. Kdyby to dělalo i pŕi -10, tak bych se tím začal zabývat.
Napsal: sob 15.03.2014 22:00
od KoZi_man
Jenže když auto stojí od nějakách 15 ho do rána do 6 hod, tak by si myslím, už nemělo být zbytkové teplo ne ?
Tohle je foto kdy byli -2 stupně a ráno tam byli zase kroužky po 15 hodinách.

Napsal: sob 15.03.2014 22:32
od Brátn
e155 píše:Mám to taky. Ježek půl roku dozadu vyměněn za nový. Je rozdíl, kdyź je venku 0 a -10. Stačí trocha zbytkového tepla z ventilace a sklo v těch místech nenamrzne. Kdyby to dělalo i pŕi -10, tak bych se tím začal zabývat.
ano, samozřejmě pokud je teplota na hraně, tak stačí i čtvrt stupně a má to vliv a na skle se objeví roztátá místa, ale pokud je auto celé zamrzlé a na skle jsou dvě roztátá výrazná místa, tak je to jasně ježek
jediná možnost jak ježka vyloučit je ho přes noc odpojit
Napsal: ned 16.03.2014 01:33
od sedyvlk6
Bratn píše:žádná z jednotek, které v E39 jsou, po 16 minutách nemůže být pod takovým napětím, aby vytvářela teplo, které by roztopilo namrzlé sklo
takto se projevuje ježek, sepne ventilátor, což je elektromotor s vysokým odběrem a tedy se i hřeje a ten to roztopí
píšeš nesmyslu i to že jednotka je pod určitým napětím způsobuje vyzařování určitého zbytkového tepla.To že se jednotka po nekolika minutách uspí neznamená že není pod napětím.Podle tebe by u mě v ulici včetně mě měli další 4 majitelé BMW špatné ježky.
Napsal: ned 16.03.2014 02:20
od Falcon
Nene, nesmysly to nejsou

Nevím jak E60/61, ale uspaná E39 nebo E38 odebírá podle bezpečnostní výbavy max 20-50mA (tedy do 0,5W) a je to víceméně alarm, pohybové čidlo interiéru, čidlo náklonu a přijímač dálkového zamykání, který čeká na signál z klíče. Pod sklem nemá co hřát, leda v prvních hodinách nějaké zbytky tepla z topení nebo od tunelu/převodovky, které stoupá přes venilační mřížky z palubovky.
Po mrazivé noci prostě auto nemůže mít roztáté fleky na skle, ani kdyby celých 0,5W uspané spotřeby bylo na palubce.
Ježek topení nemusí odejít skokově a tohle vypadá na začátek problémů, které časem dojdou až k tomu, že ježek začně vybíjet baterii doslova přes noc. Ti "šťastlivci", kterým se ty fleky dělají (skutečně od ježka, ne zbytkového tepla) a stejně vždy nastartují, mají zřejmě lehčí formu ježkózy

Napsal: ned 16.03.2014 11:18
od KoZi_man
Podle mého selského rozumu, vím, že když se auto uspí po těch 15 min, mělo by odebírat absolutně minimální proud. 50- 100mA.
To nemůže vyrábět po dobu 15 hodin přece teplo, aby mi to rozehřálo zamrzlé okno...
Někde bude porblém a to se přikláním k teorii s ježkem, navíc když víme, že ten problém je celkem častej a já už kvuli tomu jednu baterii měnil, jelikož nevydržela nabitá. ani 24 hodin.
Napsal: ned 16.03.2014 11:49
od KoZi_man
Hele co si myslíte o tom, když ho objednám z Ebay z číny.
http://www.ebay.com/sch/i.html?_sop=15& ... c&LH_BIN=1
Je to tam celkem levné...
Napsal: ned 16.03.2014 14:44
od Brátn
sedyvlk6 píše:Bratn píše:žádná z jednotek, které v E39 jsou, po 16 minutách nemůže být pod takovým napětím, aby vytvářela teplo, které by roztopilo namrzlé sklo
takto se projevuje ježek, sepne ventilátor, což je elektromotor s vysokým odběrem a tedy se i hřeje a ten to roztopí
píšeš nesmyslu i to že jednotka je pod určitým napětím způsobuje vyzařování určitého zbytkového tepla.To že se jednotka po nekolika minutách uspí neznamená že není pod napětím.Podle tebe by u mě v ulici včetně mě měli další 4 majitelé BMW špatné ježky.
odpověděl ti Falcon za mě
E60/61 neznám, tam nemůžu srovnávat,
KoZi_man
tak věřím, že i ten z BMW je čínský výrobek a ta nízká cena je způsobena možná jen odebráním provize z prodeje originálních dílů, zkus a uvidíš sám
Napsal: úte 18.03.2014 20:43
od bartpt
Koupil jsem něco podobného. Funguje, ale co se týče citlivosti regulace je to horší než originál. Nechal jsem ho tam, ale pokud někdy odejde tak si připlatím za kvalitnější