Stránka 1 z 1

Napsal: čtv 13.03.2014 21:00
od KoZi_man
Cao, když mám ráno zamrzlé auto a příjdu k němu po celé noci co stálo venku a na předním skle mám dva kruhy roztáté.

Obrázek

Mám problém s ježkem ?

Nebo jak si to mam vysvětlit ?

Napsal: pát 14.03.2014 00:05
od Brátn
trefa, máš problém s ježkem a ten ti za chvíli způsobí problém s baterkou a ta problém se startérem

Napsal: pát 14.03.2014 07:48
od KoZi_man
No já kupoval cca před 4 měsici novou baterku, jelikožř ta stará se "samovolně" neudržela napětí , tak jsem koupil novou Varta Silver Dynamic 12V 100Ah 830A,.


Ale také se mi ráno zdá, že auto netočí jak když je plně nabitá, ale jízdou ji vždy oživím a jde na otočení.

Takže ježka vyměnit, nemáte někdo na prodej toho novýho ?

Díky

Napsal: pát 14.03.2014 08:17
od KoZi_man
Hele jen pro kontrolu jak poznám ten nový "ježek" nebo kde ho nejlépe koupím ?

je to ono :

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=64&fg=40

díl č. 3 Koncový stupeň ventilátor

Díky

Napsal: pát 14.03.2014 08:35
od Birkoff
Ano "věc" číslo 3 je to milé zvířátko. A tady je postup na výměnu: http://www.e39.co.uk/index.php?option=c ... &Itemid=50

Napsal: pát 14.03.2014 08:35
od horan
Tyhle kolecka mam taky, ale nepozoruji nejaky problemy se starty.... Baterku mam starou bosch-ku a toci krasne kdykoliv.

Napsal: pát 14.03.2014 13:52
od KoZi_man
Mě se právě ta baterie přes noc vybijí bych řekl, jelikož točí hůře než, když auto staruji po práci...

Doporučte mi kde ho sehnat ?

Já nepoznám rozdíl mezi novým a starým ježkem ani jeden jsem neviděl živě.

Díky

Napsal: pát 14.03.2014 15:12
od Birkoff
Starej typ má jen několik tlustých "bodlin", kdežto ten novější typ má hodně tenoučkých "bodlinek" a tím se asi i lépe chladí.

Napsal: pát 14.03.2014 15:28
od sedyvlk6
Hoši nevím nevím mám E61 a kolečka tam mám taky a ježek je v pohodě. Je to prý důsledek toho že jednotky v autě si stále drží nějaké napětí a to samozřejmě vydává nějaké teplo a proto se na některých místech tyto roztáté kola objevují.

Napsal: pát 14.03.2014 19:27
od Mir3k
Taky mám kolečka :D mám e39 5let a dělá to stále a s baterkou problémy nemám

Napsal: sob 15.03.2014 21:21
od Brátn
žádná z jednotek, které v E39 jsou, po 16 minutách nemůže být pod takovým napětím, aby vytvářela teplo, které by roztopilo namrzlé sklo

takto se projevuje ježek, sepne ventilátor, což je elektromotor s vysokým odběrem a tedy se i hřeje a ten to roztopí

Napsal: sob 15.03.2014 21:34
od e155
Mám to taky. Ježek půl roku dozadu vyměněn za nový. Je rozdíl, kdyź je venku 0 a -10. Stačí trocha zbytkového tepla z ventilace a sklo v těch místech nenamrzne. Kdyby to dělalo i pŕi -10, tak bych se tím začal zabývat.

Napsal: sob 15.03.2014 22:00
od KoZi_man
Jenže když auto stojí od nějakách 15 ho do rána do 6 hod, tak by si myslím, už nemělo být zbytkové teplo ne ?

Tohle je foto kdy byli -2 stupně a ráno tam byli zase kroužky po 15 hodinách.

Obrázek

Napsal: sob 15.03.2014 22:32
od Brátn
e155 píše:Mám to taky. Ježek půl roku dozadu vyměněn za nový. Je rozdíl, kdyź je venku 0 a -10. Stačí trocha zbytkového tepla z ventilace a sklo v těch místech nenamrzne. Kdyby to dělalo i pŕi -10, tak bych se tím začal zabývat.
ano, samozřejmě pokud je teplota na hraně, tak stačí i čtvrt stupně a má to vliv a na skle se objeví roztátá místa, ale pokud je auto celé zamrzlé a na skle jsou dvě roztátá výrazná místa, tak je to jasně ježek

jediná možnost jak ježka vyloučit je ho přes noc odpojit

Napsal: ned 16.03.2014 01:33
od sedyvlk6
Bratn píše:žádná z jednotek, které v E39 jsou, po 16 minutách nemůže být pod takovým napětím, aby vytvářela teplo, které by roztopilo namrzlé sklo

takto se projevuje ježek, sepne ventilátor, což je elektromotor s vysokým odběrem a tedy se i hřeje a ten to roztopí
píšeš nesmyslu i to že jednotka je pod určitým napětím způsobuje vyzařování určitého zbytkového tepla.To že se jednotka po nekolika minutách uspí neznamená že není pod napětím.Podle tebe by u mě v ulici včetně mě měli další 4 majitelé BMW špatné ježky.

Napsal: ned 16.03.2014 02:20
od Falcon
Nene, nesmysly to nejsou :D Nevím jak E60/61, ale uspaná E39 nebo E38 odebírá podle bezpečnostní výbavy max 20-50mA (tedy do 0,5W) a je to víceméně alarm, pohybové čidlo interiéru, čidlo náklonu a přijímač dálkového zamykání, který čeká na signál z klíče. Pod sklem nemá co hřát, leda v prvních hodinách nějaké zbytky tepla z topení nebo od tunelu/převodovky, které stoupá přes venilační mřížky z palubovky.

Po mrazivé noci prostě auto nemůže mít roztáté fleky na skle, ani kdyby celých 0,5W uspané spotřeby bylo na palubce.

Ježek topení nemusí odejít skokově a tohle vypadá na začátek problémů, které časem dojdou až k tomu, že ježek začně vybíjet baterii doslova přes noc. Ti "šťastlivci", kterým se ty fleky dělají (skutečně od ježka, ne zbytkového tepla) a stejně vždy nastartují, mají zřejmě lehčí formu ježkózy :)

Napsal: ned 16.03.2014 11:18
od KoZi_man
Podle mého selského rozumu, vím, že když se auto uspí po těch 15 min, mělo by odebírat absolutně minimální proud. 50- 100mA.

To nemůže vyrábět po dobu 15 hodin přece teplo, aby mi to rozehřálo zamrzlé okno...


Někde bude porblém a to se přikláním k teorii s ježkem, navíc když víme, že ten problém je celkem častej a já už kvuli tomu jednu baterii měnil, jelikož nevydržela nabitá. ani 24 hodin.

Napsal: ned 16.03.2014 11:49
od KoZi_man
Hele co si myslíte o tom, když ho objednám z Ebay z číny.

http://www.ebay.com/sch/i.html?_sop=15& ... c&LH_BIN=1

Je to tam celkem levné...

Napsal: ned 16.03.2014 14:44
od Brátn
sedyvlk6 píše:
Bratn píše:žádná z jednotek, které v E39 jsou, po 16 minutách nemůže být pod takovým napětím, aby vytvářela teplo, které by roztopilo namrzlé sklo

takto se projevuje ježek, sepne ventilátor, což je elektromotor s vysokým odběrem a tedy se i hřeje a ten to roztopí
píšeš nesmyslu i to že jednotka je pod určitým napětím způsobuje vyzařování určitého zbytkového tepla.To že se jednotka po nekolika minutách uspí neznamená že není pod napětím.Podle tebe by u mě v ulici včetně mě měli další 4 majitelé BMW špatné ježky.
odpověděl ti Falcon za mě

E60/61 neznám, tam nemůžu srovnávat,

KoZi_man
tak věřím, že i ten z BMW je čínský výrobek a ta nízká cena je způsobena možná jen odebráním provize z prodeje originálních dílů, zkus a uvidíš sám

Napsal: úte 18.03.2014 20:43
od bartpt
KoZi_man píše:Hele co si myslíte o tom, když ho objednám z Ebay z číny.

http://www.ebay.com/sch/i.html?_sop=15& ... c&LH_BIN=1

Je to tam celkem levné...
Koupil jsem něco podobného. Funguje, ale co se týče citlivosti regulace je to horší než originál. Nechal jsem ho tam, ale pokud někdy odejde tak si připlatím za kvalitnější