Stránka 1 z 1
Napsal: čtv 23.01.2014 14:42
od Quido
Ahoj,
u tohoto motoru mně začlo docházet k tomu, že až se zahřeje a poté se jede z kopce, tak začne opět chladnout (rafička klesne z 1/2 na 1/4).
Vyměnil jsem termostat tj. 6. (Původní měl upadenou uzávěrku), odzvudšnil a přesto problém přetrvává.
Může být příčinou i díl č. 14 - Termostat pro recirk.výf.plynů-chlazení?
Případně něco jiného?
Děkuji za reakce

Napsal: čtv 23.01.2014 17:26
od jarda1976
ano,díl č 14,to je příčina tvého problému.
Napsal: pát 24.01.2014 12:01
od Quido
Díky za potvrzení, vyměním. !!

Napsal: pát 24.01.2014 12:12
od all
ano, může to být také zdroj chladnutí motoru.
když je zaslepené egr, může se ta vodní cesta zaslepit.
já dávám normální tesnění gumové a je to vyžešeno ralativně zadarmo

funkci to má pak jako když nemáš egr. schlazovač.
ještě lepší řešení je tam dát trubku co na sobě toto vůbec nemá a vyměnit trubky vody kde není pripojení.
ono se sem tam i tento radiátor stane problémem a začne téct a tak...
Napsal: sob 25.01.2014 14:06
od Quido
Díky za rady!

Napsal: sob 25.01.2014 21:25
od mravenec
Ahoj můžu se připojit k tématu? Teď jak je zima tak mi teplota stopne kousek nad modré pole.Může to být dílem č.14.Díky za odpověď.
Napsal: ned 26.01.2014 01:20
od all
může a nemusí, může to být hlavní termostat, nebo termostat egr
Napsal: sob 02.01.2016 00:34
od DaweTDS
Trošku to oživím.. Mám E39 530d 135kw před face (jeden termostat),když jedu normálním stylem po okreskách,tak mám teplotu vody podle BC cca 75st. rafička na budíku je kolmo nahoru. Když jsem jel z kopce cca 10km, tak mi teplota klesla i na 60. V létě jsem to ani nepozoroval,ale teď v zimně jo. Auto normálně topí a řekl bych,že se i normálně zahřívá (po ujetí 3 km bez webasta mám cca 50st.) Vidíte to na termostat?
Napsal: sob 02.01.2016 12:53
od mika_hakkinen
10km dolu z kopce uplne bez plynu, ten motor ti muze klidne vychladit i topeni. Podle nejakych prospektu co jsem videl, to topeni ma vykon 2kw. muze to byt i tim. Jinak bych si tu spravnou cinnost termostatu jeste overil.
Napsal: sob 02.01.2016 13:01
od Sweden
Myslim ze 60st i z kopce je malo,termostat by mel zavrit a udrzovat vyssi teplotu,termostat je ca.tisicikorunova zalezitost,preventivne bych to vymenil.
Napsal: sob 02.01.2016 13:17
od Johny9
Kdyby nekdo potreboval tak mam uplne novy hlavni termostat na 530d od firmy GATES.Vice info v odkaze
http://www.autodily-cardo.cz/termostaty ... th35188g1/
Cena 500Kč
Napsal: sob 02.01.2016 13:17
od DaweTDS
Napište mi někdo kdo máte E39 3,0d, v jaké pozici je ručička teploty při teplotě 75st. (při použití BC) Mě budíky ukazují 75 a mám ji kolmo nahoru.
Díky. Z toho kopce to určitě padat nemá... možná jen o kousek.. a při klidné jízdě to má mít teda kolem 90ti?
Díky za odpověď.
Napsal: sob 02.01.2016 13:22
od Lucifer
Napsal: sob 02.01.2016 13:30
od Sweden
Ručička je pouze orientační,na více BMW jsem jezdil s ručičkou kolmo a teplota 70st,to je pouze orientační,vyměň termostat odvzdušni a bude to OK.
Napsal: sob 09.01.2016 23:43
od DaweTDS
Tak jsem dnes dal nový termostat a teplota na displeji je 89/90 při klidné jízdě ,takže to byl vadný termostat.