Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
odber E61
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Kontaktovat uživatele:
U e39 jsem klidový odběr po uspání, tj. po 15-17 minutách, měřil několikrát a byl v rozmezí 3-5mA, to je 0,002-0,005 Ampéru. U e60 jsem to ještě nestihnul, ale těm 20mA =>0,020 Ampéru by se dalo věřit. Je tam více elektroniky, něco třeba bere alarm.
Výpočet:
- proud 20mAh, tj. 480mAh za den, 3,36Ah za týden, 14,4Ah za měsíc, tj. 15% z 90Ah baterky => i po měsíci by to mělo startovat OK
- proud 200mAh, tj. 4,8 Ah za den, 33,6 Ah za týden, 72 Ah za 14 dní, tj. 80% z 90Ah baterky => už to sotva natočíš.
Samozřejmě, že s klesajícím napětím se ten parazitní odběr bude taky zmenšovat, nebo dokonce ustane, protože ta neuspatá jednotka taky usne. Ale jde o to, jestli se některá jednotka občas neprobudí a něco nesežere. Nedávno jsem přišel do garáže a na zamčené auto jsem ani nesáhnul. Rozsvítil jsem v garáži, hrabal jsem v krabicích a asi po 5 minutách od vstupu do garáže se v zamčeném autě asi na 5 vteřin rozběhlo čerpadlo v nádrži (EKP). Prostě si dočerpalo palivo k motoru a vypnulo. A teď mi někdo vysvětlete, co to EKP donutilo k činnosti. Denní světlo nebo snad studený vzduch z venku?
Výpočet:
- proud 20mAh, tj. 480mAh za den, 3,36Ah za týden, 14,4Ah za měsíc, tj. 15% z 90Ah baterky => i po měsíci by to mělo startovat OK
- proud 200mAh, tj. 4,8 Ah za den, 33,6 Ah za týden, 72 Ah za 14 dní, tj. 80% z 90Ah baterky => už to sotva natočíš.
Samozřejmě, že s klesajícím napětím se ten parazitní odběr bude taky zmenšovat, nebo dokonce ustane, protože ta neuspatá jednotka taky usne. Ale jde o to, jestli se některá jednotka občas neprobudí a něco nesežere. Nedávno jsem přišel do garáže a na zamčené auto jsem ani nesáhnul. Rozsvítil jsem v garáži, hrabal jsem v krabicích a asi po 5 minutách od vstupu do garáže se v zamčeném autě asi na 5 vteřin rozběhlo čerpadlo v nádrži (EKP). Prostě si dočerpalo palivo k motoru a vypnulo. A teď mi někdo vysvětlete, co to EKP donutilo k činnosti. Denní světlo nebo snad studený vzduch z venku?
Re: odber E61
Čus jen přispěju mojí zkušeností u mé E60. Po zamknutí se proud motá kolem 8A klesá a ustálí se na 0.200A.Celou hodinu to žere 0.200A a až pak to spadne na 0.020A.Nevím proč to tak je ale asi je to normální.
Tady je link na vsě kolem dobíjení,startu a hlídání stavu baterie u BMW
https://www.google.cz/url?sa=t&rct=j&q= ... vSdOn0e5PQ
Tady je link na vsě kolem dobíjení,startu a hlídání stavu baterie u BMW
https://www.google.cz/url?sa=t&rct=j&q= ... vSdOn0e5PQ