Stránka 1 z 1
Napsal: ned 03.07.2016 18:33
od Dragonerix
Zdravím, chtěl bych poradit... Auto nemám tak dlouho a celkově s tím zběhlí nejsem. Když zkontroluju množství motorového oleje tak je to přesně na spodní risce min. Takže bych ho rád dolil... na motoru u nádržky je nalepené "Castrol SLX 0W-30 LL01 FE" bohužel jsem nenašel přesný typ tohoto oleje jen pouze jako tyto
https://www.alza.cz/hobby/0w-30/18857165.htm...
Takže dotaz zní mohu tam nalít jaký koliv co je 0W-30 nebo je lepší ho celej vyměnit za jeden z prodávaných? popřípadě je dobrý mít 0W-30 nebo je lepší třeba 5W-40? Předem děkuji
Napsal: ned 03.07.2016 20:27
od zzeli
Pamatuju, kdyz v Delnicke ulici c.p. 7 Alzasoft zacinal v miniaturnim kramku narvanym 17" CRT monitorama, ze nesly zavrit dvere, takze zaviracka byla asi az kdyz prodali urcity mnozstvi zbozi. A dnes si k nim muzes jit koupit pocitac a k tomu pracku a olej do motoru. Neskutecny, jak tezej z reklamy toho jejich zelenyho panaka. Pan Zavoral je asi tezce v baliku, jestli je to jeste vubec jeho
K veci...koupil bych 0W30 specifikace LL01 nebo lepsi a dolil. Sledoval bych spotrebu oleje a pripadne bych presel na 5W30 opet specifikace LL01 a lepsi. Vymena kazdych 15tis km nebo min podle provozu.
Napsal: ned 03.07.2016 21:33
od JaraX
určitě bych tam 0W30 nedaval, to tydle motory moc rády nemají a to je i důvod proč je tam spodní ryska, prostě si to tendle typ oleje více veme.
dej tam nějakou lepší 5W30 a hotovo.
Napsal: ned 03.07.2016 21:47
od Dragonerix
pokud to chápu tak 0W nebo 5W je hustota oleje... to další číslo je kvalita?? a to LL01 je specifikace... takže třeba tento?
http://www.123-olej.cz/SHELL-HELIX-ULTRA-5W-30-1L
ale dolejt ho už nemohu, musí se celý vyměnit? a můžu tam rovnou pak dát 5w-40?...
EDIT: tak sem se v manuálu dočetl že by tam přednostně měla bejt specifikace LL-04.... takže asi nechat někde vyměnit než tu sračku 0W-30 FF01 co tam j po původním majiteli...
Napsal: ned 03.07.2016 22:12
od JaraX
Napsal: ned 03.07.2016 22:39
od Dragonerix
Dobrá tedy.. takže teď na léto určitě musí 0W-30 pryč

a nechám ho nahradit 5W-40... a měl bych mít na celý rok klid...
Díky moc, mám před sebou ještě hodně čtení abych chápal vše důležité a na nic se neptal.. ale zase od toho forum je
Sám to asi dělat nemám co? z 0W-30 LL01 na 5W-40 LL04, popřípadě je třeba měnit ještě něco nebo to nějak proplachovat neutrálním olejem... ?
Napsal: pon 04.07.2016 00:21
od Francis
Bez proplachu, jen to vyměň. Pokud jsi paranoidní, udělej další výměnu dříve než za 15k km. Každopádně zapomeň na long life interval výměny oleje.
Které pako tam nalilo LL01-FE olej? Písmena FE znamenají sníženou HTHS viskozitu a tento olej je zakázaný pro M67 motory, resp.je povolen pro N1x, N2x, N54, N55, N63 a N74, do jiných motorů je zákazaný.
Napsal: pon 04.07.2016 06:59
od Dragonerix
je tento v pořádku?
http://www.123-olej.cz/CASTROL-EDGE-FST ... L-5W-40-1L chci pro svého bramboráčka to nejlepší
jinak filtr měnit nemusím nějaký??
Napsal: pon 04.07.2016 07:29
od JaraX
tak znova a pořádně,
olej 0W30 je řídká sračka, ten pak motory karbonuje, klepe co může atd,
první číslo je viskozita za studena, druhé číslo je viskozita za tepla, ale do toho se počítá spousta dalších faktorů, např kde se auto provozuje, jaké jezdí trasy atd,
pokud bys jezdil vyloženě jen krátké trasy do 10km, tak by tam být ta 0W30 mohla, jenže jak se ti ohřeje na provozní teplotu tak už je to problém.
5W40 je zase problém, ten je zase hodně hustý, osobně bych ti 5W40 doporučil někam na sever afriky, na použití v ČR a ježdění normálních tras je do nafty 5W30, ten je odzkoušeny a funguje nejlíp,
s olejem vyměn taky olejový fíltr
http://bmwfans.info/parts-catalog/E65/E ... exchanger/
díl č.2
a každé cca 3-4 výměny oleje musíš u nafty vyměnit olejový separator (pouze originál BMW)
http://bmwfans.info/parts-catalog/E65/E ... separator/
díl č.1, nevyměněním separatoru dochází velmi často ke zničení turb né li celého motoru,
na tvém starém separatoru by mělo být časové razitko, tak mrkni jak je starý at víš jeslti už měnit nebo ne.
Napsal: pon 04.07.2016 21:37
od Dragonerix
Dobře... zítra se na to zkusím podívat snad to najdu

... každopádně i kdyby ne ve čtvrtek to dávám do servisu něco jako známému tak mu vše řeknu a snad to dopadne dobře
Nechám tedy vyměnit olej za W5-30 FF04 a filtr... a zkontrolovat separátor. Dále si nechávám věměnit pravej čep řízení, následně geometrie a nakonec diagnostiku páč sem odpojoval baterku a teď mi tam zůstali 2 chyby (pásy a airbagy).
Jinak moc děkuji za pomoc. V tomto sem nováček.
Napsal: pon 04.07.2016 21:46
od Francis
Chtěl jsi napsal LL-04 ?
Napsal: pon 04.07.2016 21:52
od Dragonerix
Jo jasný... už toho je hodně

LL-04
Napsal: pon 04.07.2016 22:39
od Dragonerix
Nemohu nikde na internetu nají kde ten olejový filtr je abych věděl.... moc fotek E65 740D není

a k autu už se mi nechce...
EDIT... asi nalezeno... když se sundá kryt motoru že?? tedy jen takový to velký kolo na znakem BMW
http://bmwfans.info/parts-catalog/E65/E ... rt_engine/
Napsal: úte 05.07.2016 10:09
od JaraX
malo kdá má dost kuráže a peněz živit 740d,
Napsal: úte 05.07.2016 10:51
od Dragonerix
pořád nechápu proč to každej tak kritizuje? mě to nepříjde zase tak děsný. ano asi je to dražší než Felicia ale není to nic přehnaného. Spotřeba na dlouhý tratě taky dobrá...
Napsal: úte 05.07.2016 10:53
od JaraX
protože my Snejkem tydle auta servisujem a víme jaký to je peklo, ty o tom evidetně nevíš níc, ale u těchdle motorů není investice 100k nic zvláštního, životnost převodovky s tímto motorem je taky mizivá, spotřeba o ničem, žere to skoro jak V8 benzín, o LPG se nebavím vůbec.
vždyt jen ten blbej separator stojí 8k, na benzína stojí litr

Napsal: úte 05.07.2016 10:55
od Dragonerix
No tak převodovka je co sem čet i problém u 730d.. jinak celkově to je ten důvod proč chci pro to auto to nejlepší a budu rád za každou radu o všem... né jen teď ten motorový olej
Napsal: úte 05.07.2016 18:35
od JaraX
tak doporučuju
- vyměnit olej v motoru, kontrola separatoru
- vyměnit olej v převodovce
- vyndat vstřiky a nechat zkontrolovat (špatné vstřiky umí zničti celý motor)
- jestli má auto DPF, zkontrolovat protitlaky DPF, připadně vyčistit
- zkontrolovat jeslti se motor ohřívá na teplotu jakou má
- udělat diag motoru a připadně vyměnit věci co se hlásí na diag.