Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
e65 740d - jaký motorový olej
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 247
- Registrován: stř 08.06.2016 00:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Zdravím, chtěl bych poradit... Auto nemám tak dlouho a celkově s tím zběhlí nejsem. Když zkontroluju množství motorového oleje tak je to přesně na spodní risce min. Takže bych ho rád dolil... na motoru u nádržky je nalepené "Castrol SLX 0W-30 LL01 FE" bohužel jsem nenašel přesný typ tohoto oleje jen pouze jako tyto https://www.alza.cz/hobby/0w-30/18857165.htm...
Takže dotaz zní mohu tam nalít jaký koliv co je 0W-30 nebo je lepší ho celej vyměnit za jeden z prodávaných? popřípadě je dobrý mít 0W-30 nebo je lepší třeba 5W-40? Předem děkuji
Takže dotaz zní mohu tam nalít jaký koliv co je 0W-30 nebo je lepší ho celej vyměnit za jeden z prodávaných? popřípadě je dobrý mít 0W-30 nebo je lepší třeba 5W-40? Předem děkuji
Pamatuju, kdyz v Delnicke ulici c.p. 7 Alzasoft zacinal v miniaturnim kramku narvanym 17" CRT monitorama, ze nesly zavrit dvere, takze zaviracka byla asi az kdyz prodali urcity mnozstvi zbozi. A dnes si k nim muzes jit koupit pocitac a k tomu pracku a olej do motoru. Neskutecny, jak tezej z reklamy toho jejich zelenyho panaka. Pan Zavoral je asi tezce v baliku, jestli je to jeste vubec jeho
K veci...koupil bych 0W30 specifikace LL01 nebo lepsi a dolil. Sledoval bych spotrebu oleje a pripadne bych presel na 5W30 opet specifikace LL01 a lepsi. Vymena kazdych 15tis km nebo min podle provozu.

K veci...koupil bych 0W30 specifikace LL01 nebo lepsi a dolil. Sledoval bych spotrebu oleje a pripadne bych presel na 5W30 opet specifikace LL01 a lepsi. Vymena kazdych 15tis km nebo min podle provozu.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 247
- Registrován: stř 08.06.2016 00:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
pokud to chápu tak 0W nebo 5W je hustota oleje... to další číslo je kvalita?? a to LL01 je specifikace... takže třeba tento?
http://www.123-olej.cz/SHELL-HELIX-ULTRA-5W-30-1L
ale dolejt ho už nemohu, musí se celý vyměnit? a můžu tam rovnou pak dát 5w-40?...
EDIT: tak sem se v manuálu dočetl že by tam přednostně měla bejt specifikace LL-04.... takže asi nechat někde vyměnit než tu sračku 0W-30 FF01 co tam j po původním majiteli...
http://www.123-olej.cz/SHELL-HELIX-ULTRA-5W-30-1L
ale dolejt ho už nemohu, musí se celý vyměnit? a můžu tam rovnou pak dát 5w-40?...
EDIT: tak sem se v manuálu dočetl že by tam přednostně měla bejt specifikace LL-04.... takže asi nechat někde vyměnit než tu sračku 0W-30 FF01 co tam j po původním majiteli...
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 247
- Registrován: stř 08.06.2016 00:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Dobrá tedy.. takže teď na léto určitě musí 0W-30 pryč
a nechám ho nahradit 5W-40... a měl bych mít na celý rok klid...
Díky moc, mám před sebou ještě hodně čtení abych chápal vše důležité a na nic se neptal.. ale zase od toho forum je
Sám to asi dělat nemám co? z 0W-30 LL01 na 5W-40 LL04, popřípadě je třeba měnit ještě něco nebo to nějak proplachovat neutrálním olejem... ?

Díky moc, mám před sebou ještě hodně čtení abych chápal vše důležité a na nic se neptal.. ale zase od toho forum je

Sám to asi dělat nemám co? z 0W-30 LL01 na 5W-40 LL04, popřípadě je třeba měnit ještě něco nebo to nějak proplachovat neutrálním olejem... ?
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5995
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Klubové ID: 80
- Kontaktovat uživatele:
Bez proplachu, jen to vyměň. Pokud jsi paranoidní, udělej další výměnu dříve než za 15k km. Každopádně zapomeň na long life interval výměny oleje.
Které pako tam nalilo LL01-FE olej? Písmena FE znamenají sníženou HTHS viskozitu a tento olej je zakázaný pro M67 motory, resp.je povolen pro N1x, N2x, N54, N55, N63 a N74, do jiných motorů je zákazaný.
Které pako tam nalilo LL01-FE olej? Písmena FE znamenají sníženou HTHS viskozitu a tento olej je zakázaný pro M67 motory, resp.je povolen pro N1x, N2x, N54, N55, N63 a N74, do jiných motorů je zákazaný.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 247
- Registrován: stř 08.06.2016 00:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
je tento v pořádku? http://www.123-olej.cz/CASTROL-EDGE-FST ... L-5W-40-1L chci pro svého bramboráčka to nejlepší 
jinak filtr měnit nemusím nějaký??

jinak filtr měnit nemusím nějaký??
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 24548
- Registrován: pát 10.06.2005 00:00
- Klubové ID: 482
- Kontaktovat uživatele:
tak znova a pořádně,
olej 0W30 je řídká sračka, ten pak motory karbonuje, klepe co může atd,
první číslo je viskozita za studena, druhé číslo je viskozita za tepla, ale do toho se počítá spousta dalších faktorů, např kde se auto provozuje, jaké jezdí trasy atd,
pokud bys jezdil vyloženě jen krátké trasy do 10km, tak by tam být ta 0W30 mohla, jenže jak se ti ohřeje na provozní teplotu tak už je to problém.
5W40 je zase problém, ten je zase hodně hustý, osobně bych ti 5W40 doporučil někam na sever afriky, na použití v ČR a ježdění normálních tras je do nafty 5W30, ten je odzkoušeny a funguje nejlíp,
s olejem vyměn taky olejový fíltr
http://bmwfans.info/parts-catalog/E65/E ... exchanger/
díl č.2
a každé cca 3-4 výměny oleje musíš u nafty vyměnit olejový separator (pouze originál BMW)
http://bmwfans.info/parts-catalog/E65/E ... separator/
díl č.1, nevyměněním separatoru dochází velmi často ke zničení turb né li celého motoru,
na tvém starém separatoru by mělo být časové razitko, tak mrkni jak je starý at víš jeslti už měnit nebo ne.
olej 0W30 je řídká sračka, ten pak motory karbonuje, klepe co může atd,
první číslo je viskozita za studena, druhé číslo je viskozita za tepla, ale do toho se počítá spousta dalších faktorů, např kde se auto provozuje, jaké jezdí trasy atd,
pokud bys jezdil vyloženě jen krátké trasy do 10km, tak by tam být ta 0W30 mohla, jenže jak se ti ohřeje na provozní teplotu tak už je to problém.
5W40 je zase problém, ten je zase hodně hustý, osobně bych ti 5W40 doporučil někam na sever afriky, na použití v ČR a ježdění normálních tras je do nafty 5W30, ten je odzkoušeny a funguje nejlíp,
s olejem vyměn taky olejový fíltr
http://bmwfans.info/parts-catalog/E65/E ... exchanger/
díl č.2
a každé cca 3-4 výměny oleje musíš u nafty vyměnit olejový separator (pouze originál BMW)
http://bmwfans.info/parts-catalog/E65/E ... separator/
díl č.1, nevyměněním separatoru dochází velmi často ke zničení turb né li celého motoru,
na tvém starém separatoru by mělo být časové razitko, tak mrkni jak je starý at víš jeslti už měnit nebo ne.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 247
- Registrován: stř 08.06.2016 00:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Dobře... zítra se na to zkusím podívat snad to najdu
... každopádně i kdyby ne ve čtvrtek to dávám do servisu něco jako známému tak mu vše řeknu a snad to dopadne dobře 
Nechám tedy vyměnit olej za W5-30 FF04 a filtr... a zkontrolovat separátor. Dále si nechávám věměnit pravej čep řízení, následně geometrie a nakonec diagnostiku páč sem odpojoval baterku a teď mi tam zůstali 2 chyby (pásy a airbagy).
Jinak moc děkuji za pomoc. V tomto sem nováček.


Nechám tedy vyměnit olej za W5-30 FF04 a filtr... a zkontrolovat separátor. Dále si nechávám věměnit pravej čep řízení, následně geometrie a nakonec diagnostiku páč sem odpojoval baterku a teď mi tam zůstali 2 chyby (pásy a airbagy).
Jinak moc děkuji za pomoc. V tomto sem nováček.
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5995
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Klubové ID: 80
- Kontaktovat uživatele:
Chtěl jsi napsal LL-04 ?
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 247
- Registrován: stř 08.06.2016 00:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 247
- Registrován: stř 08.06.2016 00:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Nemohu nikde na internetu nají kde ten olejový filtr je abych věděl.... moc fotek E65 740D není
a k autu už se mi nechce...
EDIT... asi nalezeno... když se sundá kryt motoru že?? tedy jen takový to velký kolo na znakem BMW
http://bmwfans.info/parts-catalog/E65/E ... rt_engine/

EDIT... asi nalezeno... když se sundá kryt motoru že?? tedy jen takový to velký kolo na znakem BMW
http://bmwfans.info/parts-catalog/E65/E ... rt_engine/
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 247
- Registrován: stř 08.06.2016 00:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 24548
- Registrován: pát 10.06.2005 00:00
- Klubové ID: 482
- Kontaktovat uživatele:
protože my Snejkem tydle auta servisujem a víme jaký to je peklo, ty o tom evidetně nevíš níc, ale u těchdle motorů není investice 100k nic zvláštního, životnost převodovky s tímto motorem je taky mizivá, spotřeba o ničem, žere to skoro jak V8 benzín, o LPG se nebavím vůbec.
vždyt jen ten blbej separator stojí 8k, na benzína stojí litr
vždyt jen ten blbej separator stojí 8k, na benzína stojí litr

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 247
- Registrován: stř 08.06.2016 00:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 24548
- Registrován: pát 10.06.2005 00:00
- Klubové ID: 482
- Kontaktovat uživatele:
tak doporučuju
- vyměnit olej v motoru, kontrola separatoru
- vyměnit olej v převodovce
- vyndat vstřiky a nechat zkontrolovat (špatné vstřiky umí zničti celý motor)
- jestli má auto DPF, zkontrolovat protitlaky DPF, připadně vyčistit
- zkontrolovat jeslti se motor ohřívá na teplotu jakou má
- udělat diag motoru a připadně vyměnit věci co se hlásí na diag.
- vyměnit olej v motoru, kontrola separatoru
- vyměnit olej v převodovce
- vyndat vstřiky a nechat zkontrolovat (špatné vstřiky umí zničti celý motor)
- jestli má auto DPF, zkontrolovat protitlaky DPF, připadně vyčistit
- zkontrolovat jeslti se motor ohřívá na teplotu jakou má
- udělat diag motoru a připadně vyměnit věci co se hlásí na diag.