Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
e66 745i - vysoká spotřeba LPG-může se něco pokazit ?
Ahoj, chci se jen zeptat ohledně provozu auta na LPG. Posledni dobou jsem si všiml, že mně auto chlastá víc LPG než by mělo. Jel jsem 200 km a podle spotřeby bych měl jet za 10,5 L benzínu, ale podle spotřeby na LPG jsem projel 17l plynu. Jsem objednaný na seřízení, ale až 8.12.. Teď raději jezdím na benzín než to seřídí a vymění filtry. Moje otázka zní, může se něco pokazit, když budu jezdit na LPG, které ví chlastá? Spálit lambdy, kat atd? Taky jsem si všiml, že když jsem dojel na LPG a ráno startoval, tak auto špatně chytalo, zahlcovalo se. Tak jsem zkusil na radu Jaraxe jezdit jen na benzín a najednou byli raní starty úplně v pořádku. Takže to nejspíš bude špatně seřízený, ale mám teď strach na LPG jezdit, abych si něco neodrovnal. Byla by to škoda, protože tam Lambdy jsou nové.
Díky za info
Díky za info
uplně normální u zánovního plynu, ty komponenty si sedají, osobně z praxe nejlepší
1. seřízení cca po 2000km
2. seřízení po 10tkm
3.seřízení někde kolem 30tkm
a pak cca po 20tkm
já mám ve svojí sedmě prins a po 20tkm taky pěkně sedl do bohata, průser prinsu je že ti to udělaj málo kde a servis stojí podstatně větší peníze než u magicu, jen filtry stojí přes 2k, což je u magicu pár stovek.
1. seřízení cca po 2000km
2. seřízení po 10tkm
3.seřízení někde kolem 30tkm
a pak cca po 20tkm
já mám ve svojí sedmě prins a po 20tkm taky pěkně sedl do bohata, průser prinsu je že ti to udělaj málo kde a servis stojí podstatně větší peníze než u magicu, jen filtry stojí přes 2k, což je u magicu pár stovek.
Ja bych měl mít najeto něco kolem 30 000 km. Podle záznamu to bylo montováno 7/2014. Ale nikde jsem se nedočetl, kdy byl naposled seřizován a dělána revize. Ani nevím jestli jsi to naposled seřizoval ty nebo to jezdila pak jinam. Budu se muset pozeptat Petra. Takže rada zní, že raději na LPG do seřízení nejezdit. Ten studený start jsem pak eliminoval tím, že jsem asi 15 km před dojezdem přepínal na benzín.
Ahoj, prosím o ujasnění. V inpě mám tuhle závadu - DME/DDE - 2772 - vadný odvzdušňovací ventil palivové nádrže. Nikde jsem ho nenašel a když jsem dnes byl na seřízení u plynaře, tak říkal, že tam nemusí být kvůli LPG. Nenašel ho. Prý se to ale dá vyladit i s ním. Nebo se zakáže. Systém si montoval ty, tak jediný ty mě to můžeš objasnit. Taky říkal, že ty vstřikovače jsou pomalejší a chtělo by to rychlejší. Byla moc bohatá směs, takže ji ochudil, prý s tím už někdo hýbal a snižoval. Snížil víc a mám pozorovat ty studené starty. Dnes jízdou od něj, se mně zdálo, že mírně občas pohupují otáčky na volnoběh, jakmile přepnu na benzín, tak to zmizí. Tak uvidíme, to že se to dusilo za studena chápe, protože tam šla v ten moment chudá benzínová směs. Jinak si pochvaloval montáž, že je tam pěkný přístup 

S plynem jsem se naučil už díky jaraxoj dost věcí (předělával mi polonefunkční lpg do parádního stavu) - děkuji. LPG si nyní seřizuji již sám. Průměrná spotřeba BC 12l/ reál lpg 13.1.
1. seřídit N62 není úplně triviální, nedá se seřizovat automaticky podle podtlaku v sání (snad to pospisuju dobře), naučil jsem se to a dělat seřízení v 1 člověku je dost hardcore. Jarax intervaly seřizování popisuje a dělá dobře, prostě je to třeba jednou za čas kontrolně seřídit.
2. měl jsem starší vstřikovače Magic Jet, teď mám FX a spotřeba šla dolů asi o 1,5-2l/100km
3. pokud máte rozhozené palivové adaptace, tak to nejde seřídit !
To ujetí cca 50km předtím není doporučení, ale nutnost. Mám vypozorované, že adaptace jsou jiné pro malé/střední a vysoké zatížení a navzájem se neovlivňují.
Auto mi na dálnici v ostrém tempu házelo chudou směs, při normální stavu je vše ok. První polovinu mapy jsem měl dobře, protože ujet 50km po městě nesrovná ty adaptace pod zátěží (jo jezdím jako důchodce). Druhá část byla o 15-20% chudší, bylo potřeba nejdříve srovnat vrchní zatížení a pak až ladit.
Kdysi dávno mi bývalý plynař seřizoval směs stylem, hází to bohatou směs, tak změníme naklonění celé osy místo jemného poladění.
1. seřídit N62 není úplně triviální, nedá se seřizovat automaticky podle podtlaku v sání (snad to pospisuju dobře), naučil jsem se to a dělat seřízení v 1 člověku je dost hardcore. Jarax intervaly seřizování popisuje a dělá dobře, prostě je to třeba jednou za čas kontrolně seřídit.
2. měl jsem starší vstřikovače Magic Jet, teď mám FX a spotřeba šla dolů asi o 1,5-2l/100km
3. pokud máte rozhozené palivové adaptace, tak to nejde seřídit !
To ujetí cca 50km předtím není doporučení, ale nutnost. Mám vypozorované, že adaptace jsou jiné pro malé/střední a vysoké zatížení a navzájem se neovlivňují.
Auto mi na dálnici v ostrém tempu házelo chudou směs, při normální stavu je vše ok. První polovinu mapy jsem měl dobře, protože ujet 50km po městě nesrovná ty adaptace pod zátěží (jo jezdím jako důchodce). Druhá část byla o 15-20% chudší, bylo potřeba nejdříve srovnat vrchní zatížení a pak až ladit.
Kdysi dávno mi bývalý plynař seřizoval směs stylem, hází to bohatou směs, tak změníme naklonění celé osy místo jemného poladění.
Před seřízením jsem najel 200 km na benzín, právě aby se adaptace srovnali. Jak mimo město, tak i po městě. Zlehka i zostra, takže si myslím, že jsem udělal dobře. On mně to popisoval, že má dva počítače a sleduje benzín a druhým LPG a podle toho ladí. Tak uvidíme. Hlavně bych potřeboval, jak je to opravdu s tím ventilem na odvětrávání nádrže, abych si mohl odškrtnout jednu závadu za vyřízenou.
Nemůžu ten ventil najít. Říkal, že někdo to odpojuje, protože jak ten benzín za provozu LPG pořád cirkuluje, tak se tvoří v nádrži výpary a z vracejí zpět do sání. No a někteří plynaří to neumí sladit. Takhle nějak mě to vysvětloval. Prý je to emisí debilita navíc. Rád ho vyměním, ale nevím kde je. Jestli je vůbec potřeba ho měnit.
Jakou životnost ty vstřikovače mají? Mám LPG Magic4 a plynař tvrdí, že kolem 30 000 km. Včera mně to seřízoval a dnes jsem zkušebně nastartoval a po přepnutí na LPG se mně to na volnoběh chvěje. Kurva, teď nevím, jestli nekecá, špatně mě to neseřídil, aby neměl kšeft na nové vstřikovače. Už málokomu věřím. Nechci zbytečně vyhazovat peníze, když bych je mohl dát jinam.
- vlastnemec
- Registrovaný
- Příspěvky: 1627
- Registrován: stř 16.03.2011 01:00
- Bydliště: Bruntál (Drsný kraj, drsní lidé)
To bych jezdil cca 5 měsíců a pak bych chodil pěšky? Každej má najezd trochu jinej, holt nejezdim jen na dušičky po hřbitovechjozin7 píše:kolik to LPG stoji do sedmy??30 000?Za to mam pres 1000litru benzinu a jezdim v klidu....

Pak jsou takoví jako můj tatík s hladovou 5litrovou amerikou a tohle jim někdo řekne a po dvou letech ten plyn stejně udělá a je nasranej, že už ho mohl mít zpět ale projel těch 1000litru.