Stránka 1 z 9
					
				
				Napsal: čtv 01.10.2015 10:54
				od BMW745i
				Vlastním BMW 745i, 2005, benzín, najeto poctivých 160 000km, 4398cm3, 245kW. Z výfuku se mi občas docela brutálně zakouří.  Hlavně po běhu na volnoběh a následném rozjetí. Jedná se o spálený olej. Nyní spotřeba oleje cca 1l/1000km.
Odvětrávací membrány OK. 
Mohou příčinou  být ztvrdlá gufera ventilů? 
Dále  by mě zajímalo, zda se dají tato gufera u osmiválce vyměnit v autě, či musí motor ven z auta.
			 
			
					
				
				Napsal: čtv 01.10.2015 11:06
				od Sweden
				viděl bych to na gufera na ventilech,alespoň příznaky tomu nesvědčují,jeden z klasických problémů N62.
S motorem v autě to asi půjde udělat ale myslím že většina mechaniků a specialistů na n62 tady ti poradí jít s motorem ven a pořešit více much jednou ranou,trubka,těsnění pod alternátorem,kouknout na rozvody.Záleží na financích,já bych to řešil stejně.Až mě někdy něco potká tak půjde motor ven a udělá se vše najednou.
Kouření začalo z ničeho nic nebo se to pozoruješ už déle a postupem času a najetých km se to zhoršuje?
			 
			
					
				
				Napsal: čtv 01.10.2015 11:35
				od JaraX
				ano gufera na ventilech, 
dá se i na autě i ven z auta, dělal bych dle stavu motoru, ale lepší samozřejmě udělat vše jak píše Sweden,
			 
			
					
				
				Napsal: čtv 01.10.2015 11:47
				od BMW745i
				Auto nejdříve olej vůbec "nežralo", následně proběhla standartní výměna oleje. Servis mi tam dal Castrol 5W-30.
Po cca 2000km po výměně se mi rozsvítila žlutá kropička, že je nízká hladina oleje, což mi připadalo strašně divný. Nechal jsem tedy olej dolít.
Zbystřil jsem a sledoval jsem následně po rozjetí v zrcátku občas nestandartní zakouření z výfuku.  Od té doby jsem najel kolem 4000km, kouření je řekl bych nepatrně větší, řekl bych že se to zhoršuje.   
Taky bych řekl, že to jsou ztvrdlá gufera a následné spálení oleje v katalizátoru.
U toho motoru jiný mouchy vzhledem k najetým km nejsou, proto bych ho raději nevyndával z auta. Jedná se mi o to, zda je technicky možná výměna gufer bez sundání hlav a tudíž bez vyndávání motoru z auta??
			 
			
					
				
				Napsal: čtv 01.10.2015 12:05
				od JaraX
				jasně, psal jsem že gufera se dají udělat normálně na autě, je to škaredá práce, ale my si na to třeba vyrobily přípravky a jde to.
jenže nejhorší je když dáš 20k za gufera s ventildeklama na autě a za měsíc ti začně týct trubka
			 
			
					
				
				Napsal: čtv 01.10.2015 12:09
				od BMW745i
				To mi prosím vysvětli, nejsem zas takový odborník na motory. 
On u těchto motorů bývá problém s nějakou trubkou? O co se jedná?
			 
			
					
				
				Napsal: čtv 01.10.2015 13:48
				od JaraX
				mě se líbí že si lidi kupujou auta a nic o tom neví, předpokládám že s tebou nebyl mechanik co servisuje 7er? takže to s tím stavem asi zas tak dobry nebude.
motor N62 je jeden z nejlepších motoru co BMW vyrobilo, troufam si řict že 250tkm a 10let najezdí bez jakýchkoli problémů, jak už to má něco najeto a nebo stáří přes 10 let, tak se začnou projevovat těsnění všude možně, přece jen guma má vždy omezenou životnost.
no a která tedy?
- gufera na ventilech, nejčastěji tomu ublíží 5W30ka, ale stáří dělá taky svoje
- těsnící okroužek na vodní trubce vedoucí středem motoru, pak dojde k uniku chladící kapaliny, na autě se to originál metodou vyřešit nedá, aby se k tomu člověk dostal musí motor ven, vany dolů, prsa dolů,
- těsnění ventilových vík - klasika, na autě nepřijemné ale jde to
- těsnění pod konzolí alternátoru - na autě asi 5 hodin práce, mimo auto 10minut
- těsnění vakukové pumpy, na autě necelá hodinka, mimo auto opět pár minut
- čidlo tlaku oleje
- olejová vana
- rybníček vody
todle sou nejčastější uniky oleje a vody, bud se to dá řešit na autě, krom teda trubky origo metodou, a nebo motor ven a udělá se vše, pak na to prakticky člověk 10 let nechytne.
			 
			
					
				
				Napsal: čtv 01.10.2015 14:27
				od BMW745i
				Mechanik se mnou nebyl. ale kupoval jsem to auto od opravdu dobrého známého... 
Těsnící kroužek vodní trubice mu už měnili a motor byl venku v roce 2011 při 116 000km. 
Ve výměně oleje pokračuji ve stejném servise jako předchozí majitel, a lejí tam 5W-30. Jak tomu ten olej může ublížit?  
Vzhledem k tomu, že se chystám 745i prodat, tak bych asi opravdu potřeboval vyměnit pouze ta gufera ventilů, a to tak, aby motor ven nemusel. O jakou investici cca se jedná? Dalo by se to nějak odhadnout? Pochopil jsem správně, že vy by jste to byli schopni udělat?
			 
			
					
				
				Napsal: čtv 01.10.2015 14:49
				od JaraX
				u nas cca 20tkč, kolik jinde nevím
			 
			
					
				
				Napsal: pát 02.10.2015 11:42
				od BMW745i
				Kde to je u vás? Prosím jaký město?
			 
			
					
				
				Napsal: pát 02.10.2015 13:53
				od JaraX
				olomoucko, ale čekácí doba na servis řádově v měsících
			 
			
					
				
				Napsal: pát 02.10.2015 18:57
				od Jaris330D
				Ahoj, prosím-tě. Chci vyměnit olej u 745tky. Udělám chybu, když naliju Mobil 3000 X1 5W40. Lil jsem ho do všech benzínů, co jsem měl nebo mám. Díky
			 
			
					
				
				Napsal: pát 02.10.2015 19:40
				od JaraX
				asi jo, v názvu oleje máš napsany že ten olej se leje pouze do BMW X1,
ne dělám si srandu, mužeš to tam nalít, vyměn po 15tkm
			 
			
					
				
				Napsal: pát 02.10.2015 19:47
				od Jaris330D
				OK, díky. Jen mě zaskočili ty gufera. Abych něco neposral. Zatím všude v poho. Jinak třeba s 330d jsem hodně jezdil couračky, tak jsem měnil po 10 000 Km a nebo po roce. Jinak jak píšeš po 15 000. Díky za radu
			 
			
					
				
				Napsal: pon 05.10.2015 11:30
				od BMW745i
				JaraX píše:mě se líbí že si lidi kupujou auta a nic o tom neví, předpokládám že s tebou nebyl mechanik co servisuje 7er? takže to s tím stavem asi zas tak dobry nebude.
motor N62 je jeden z nejlepších motoru co BMW vyrobilo, troufam si řict že 250tkm a 10let najezdí bez jakýchkoli problémů, jak už to má něco najeto a nebo stáří přes 10 let, tak se začnou projevovat těsnění všude možně, přece jen guma má vždy omezenou životnost.
no a která tedy?
- gufera na ventilech, nejčastěji tomu ublíží 5W30ka, ale stáří dělá taky svoje
- těsnící okroužek na vodní trubce vedoucí středem motoru, pak dojde k uniku chladící kapaliny, na autě se to originál metodou vyřešit nedá, aby se k tomu člověk dostal musí motor ven, vany dolů, prsa dolů,
- těsnění ventilových vík - klasika, na autě nepřijemné ale jde to
- těsnění pod konzolí alternátoru - na autě asi 5 hodin práce, mimo auto 10minut
- těsnění vakukové pumpy, na autě necelá hodinka, mimo auto opět pár minut
- čidlo tlaku oleje
- olejová vana
- rybníček vody
todle sou nejčastější uniky oleje a vody, bud se to dá řešit na autě, krom teda trubky origo metodou, a nebo motor ven a udělá se vše, pak na to prakticky člověk 10 let nechytne.
Můžeš mi prosím nějak vysvětlit, jak ten olej 5W-30 konkrétně může ublížit guferům ventilů? Je celkem jasné, že gufera mi začala protékat až po výměně oleje. Ale proč se tak stalo? Z jakého důvodu ta gufera najednou odešla??? Díky za upřesnění.
 
			
					
				
				Napsal: pon 05.10.2015 13:24
				od JaraX
				většinou se motor na 5W30 zakarbonuje, karbon nsledně ničí gumovou čášt gufer, ale je možné že těch přičin bude i víc.
			 
			
					
				
				Napsal: pon 05.10.2015 20:39
				od Jaris330D
				Ještě taková blbá otázka. Jelikož mně chcal tlakový snímač oleje, tak potřebuji dolit. Jenže mně ještě nepřišel olej na výměnu. Podle původního majitele je tam nalit olej 5w40 Castrol a já mám litr oleje 5W40 Mobil 3000 X1. Bude problém, když ho doleji tím Mobilem? Příští týden budu dělat výměnu. Lepší asi něco než nic co?
			 
			
					
				
				Napsal: pon 05.10.2015 20:46
				od JaraX
				klidně dolej, ale pokud to mšá na spodní rysce tak to počká
			 
			
					
				
				Napsal: pon 05.10.2015 21:04
				od Jaris330D
				jj mám, většinou jsem klidnější, když je to mezi.  Díky
			 
			
					
				
				Napsal: stř 07.10.2015 17:20
				od BMW745i
				JaraX píše:většinou se motor na 5W30 zakarbonuje, karbon nsledně ničí gumovou čášt gufer, ale je možné že těch přičin bude i víc.
S karbonem problém určitě nebude, žádný tam není....
Ta gufera jednoduše odešla, protože ztvrdla guma po deseti letech stáří. 
Abych pravdu řekl, jsem z toho všeho pěkně znechucen. K čemu mi je soft close, větrání koulí v sedadlech, lednička, když motor nefunguje a nemůžu jezdit!!!  Motor vydrží méně, nežli jakýkoliv průměrný "japonec". Dle mého názoru pro BMW pěkná ostuda, když při 160000km, a to dokonce u řady 7,  musí motor již podruhé z auta ven!!!  Vůbec jsem netušil, že je u BMW něco takového možné! Nechám auto opravit a jde rychle z baráku pryč.....
Nebo jestli si někdo chce ty simeringy vyměnit, prodám to auto hned. Auto je zachovalé až na ty simeringy, v maximální výbavě. Do provozu v ČR, 1.majitel Kancelář poslanecké sněmovny.