Stránka 1 z 1

Napsal: stř 30.09.2015 19:45
od Jaris330D
Ahoj, jak prosím funguje tlačítko rest? Mám e66 745i a nemám k tomu manuál. Nikde jsem nic nenašel, a když už, tak se nikdo neshodl.
Díky

Napsal: stř 30.09.2015 19:53
od MildaX5
Tlačítko slouží k vytápění vozu po vypnutí motoru,pokud je ještě k dispozici zbytkové teplo :wink:

Napsal: stř 30.09.2015 20:00
od Jaris330D
No a jak funguje. Přijedu, zhebnu motor, zmáčknu a mělo by to frčet?.

Napsal: stř 30.09.2015 20:19
od MildaX5
JJ přesně tak.

Napsal: stř 30.09.2015 21:52
od hurvajs77
ano, přesně tak. Jen musí být motor zahřátý aby to fungovalo. Já to párkrát zkoušel a nic extra to není

Napsal: stř 30.09.2015 21:59
od Jaris330D
Díky všem. Až bude možnost, tak to schválně zkusím.

Napsal: stř 30.09.2015 23:30
od inspi1981
Ale hlavně musí fungovat přídavné čerpadlo topeni, který je na každým druhým aute v háji :lol:

Napsal: čtv 01.10.2015 00:35
od starML
Originální popis najdeš ve WDS http://www.bmw-planet.com/diagrams/rele ... /index.htm po vyhledání hesla "Restwärme". Překládal jsem to na tomto fóru cca v roce 2012 podle odkazu výše pro e39, ale v novějších autech včetně 7er to funguje podobně. Respektive nikde jinde než u e39 jsem ten popis REST nenašel.

Zbytkové teplo REST:
Zbytkové teplo je funkce umožňující využití tepla motoru pro vytápění vnitřního prostoru i při neběžícím motoru. Aktivuje se tlačítkem REST na ovládacím panelu při vypnutém zapalování, při vnější teplotě 70 stupňů Celsia
- klíč zapalování v poloze R nebo vypnuto
- neuplynulo více jak 15 minut od vypnutí motoru (napětí na svorce 15)
- napětí elektrické sítě vozidla > 11,4 V

Vypnutí funkce REST :
stisknout tlačítko REST nebo
zapnout zapalování (=napětí na svorku 15) nebo
napětí elektrické sítě vozidla < 11,4V

Funkci REST je možno zapnout v poloze klíčku 0 nebo R. Další stavy záleží na stavu klíčku v zapalovací skříňce.

Spínací skříňka-poloha 1:
Ovládací jednotka je aktivní
Regulace teploty je nastavitelná
Klapky jsou nastavitelné
Větrák je nastavitelný
Podsvícení panelu zapnuté
Pravý tlačítkový blok je neaktivní (Odmražení předního okna, vytápění zadního skla, cirkulující vzduch/AUC a klimatizace)

Spínací skříňka-poloha 0:
Ovládací jednotka je neaktivní
Nastavení regulace teploty zůstane stejné, jako bylo v okamžiku vypnutí zapalování
Nastavení klapek a ventilátoru zůstane stejné, jako u topení
Zůstane podsvíceno pouze tlačítko REST

Napsal: čtv 01.10.2015 15:09
od kurevtor
Mne tahle funkce pripada super, je to idealni, kdyz je venku klendra a clovek musi na chvili zaparkovat venku nebo kdyz treba nekdo ceka v aute...

Napsal: čtv 01.10.2015 15:58
od hurvajs77
zkoušel jsem to párkrát v zimě a osobně jsem dospěl k názoru, že reději nechám běžet motor