Stránka 1 z 1
Napsal: sob 26.09.2015 10:50
od 27jarin
Ahoj kluci, mam na své e65 takový problém a to s ABS. Někdy se mi rozsvítí kontrolky brzd a ABS, je to nepravidelné a po vypnutí motoru a vyjmutí klíčků to zase zhasne. Podle diagnostiky je to zadní pravé čidlo, ale to už jsem dvakrát za měsíc vyměnil za origo a pořád to takhle blbne.
Nemáte někdo tucha čím by to mohlo třeba ještě být?
Díky za radu a pomoc.
Napsal: sob 26.09.2015 11:56
od zzeli
Prohod cidla na zadku mezi sebou a budes mit na 100 procent jistotu, jestli to je cidlem nebo ne. Pak muzes pokracovat dal ve stylu kabelaz, lozisko, jednotka.
Napsal: sob 26.09.2015 12:55
od 27jarin
Jo, jo čidla jsem prohodil už při první výměně. Takto bude asi ta kabeláž. Nevíš jestli je to pakarna to vyměnit? Asi by stačil nějaký ten kousek od konektoru k svazku, nebo kam se to sbiha od zadku. Na ložisku je co? Že píšeš ložisko.
Napsal: sob 26.09.2015 13:26
od zzeli
Takze cidlo bude ok a neco je spatne na prave strane.
e65 nemam, tak jsem to na vlastni oci nevidel, ale na lozisku by mel byt magneticky krouzek, ktery se muze poskodit a cidlo (sledujici zmenu mag. pole) pak dava spatny data. Nebo konektory, draty. Draty se asi budou menit spatne, urcite bych to nedelal naslepo a zmeril, kde je presne problem. Jestli je to sporadicka chyba, tak ani to mereni nebude uplne jednoznacne a bude to chtit mozna i nejakou lepsi merici techniku.
Osobne bych pokracoval s osciloskopem, porovnal signaly ktere jdou z leve strany a z prave strany v nekolika mericich bodech. Nejdriv na konektoru cidla a pak u ABS jednotky. Jinak to cidlo bude asi potrebovat nejake napajeni. Ale zatim jsem to nemusel delat, takze detaily nereknu, jen principielni postup. Asi bych pouvazoval o navsteve dobreho servisaka. Dobreho podtrhuji

Napsal: sob 26.09.2015 14:01
od 27jarin
No ti asi budu muset navštívit nějakého guru přes autoelektro., pač já jsem na elektriku a dráty lama. Jinak je to sporadicka chyba. Nesvítí to stabilně. Přijde mi jako by se ti rozsvitilo vždy když je vlhko nebo mokro. Tak asi to může být i ten magnetický proužek na ložisku ne?
Napsal: sob 26.09.2015 15:55
od zzeli
To nejde tipnout. Urcite bych kvuli tomu cvicne nemenil lozisko. Resil bych asi u Snejka, pokud nemas nekoho spolehliveho, kdo to nezacne bezhlave menit. Snejk bude mit i veci na prohozeni a vyzkouseni. A jestli to udela jednou za mesic, tak ani Snejk na to nemusi prijit, kdyz to bude zrovna fungovat vzorove.
Napsal: ned 27.09.2015 20:50
od 27jarin
Nevíš kde bych sehnal schéma elektriky na E65?
Napsal: ned 27.09.2015 21:24
od zzeli
Ja urcite ne, to musi mistni borci.
Napsal: úte 29.09.2015 10:16
od Falcon
Kabeláž neodchází. Někdy to bývá čidlo nebo jeho konektor v podběhu, ale většinou přesně takhle sporadicky začíná ŘJ - skvělý hybridní design 5.7 od inženýrů z Bosche, kde se rozpadají signálové cesty nabodované na keramickém tišťáku, v kombinaci s inženýry BMW, kteří ABS jednotky cpou zásadně k motoru/svodům, aby ta samodestrukce byla rychlejší
Umím je repasovat. Prošlo mi rukama opravdu hodně ABS jednotek a kromě těch pár, co jsem předem vyloučil jako mrtvé (vada přímo v elektronice), tak všechny ostatní v pořádku jezdí.
Jardo, až si přijedeš pro navi, proměřím ti i ABS jednotku a budeš vědět, na čem jsi

Napsal: úte 29.09.2015 11:40
od zzeli
Nevim co je design 5.7, tak se radsi zeptam polopaticky. E65/66 ma taky jednotku, ktera se mrvi stejne jako e38? F rada taky? Diky.
Napsal: úte 29.09.2015 12:25
od Falcon
Tahle sviňka, používá se od roku 1998. Na obrázku je DSC s 12 válečky. ASC má jen 10, jinak je vzhledově stejná. To samé používají i E65, samozřejmě s jinými koncovými čísly, ale jinak shodné konstrukce.
Serou se postupně všechny, jak benzín tak nafta. Rozhodující je, kolik má jednotka "najeto", tolik zhruba bude rozpadlá. Po repasu se tomu vrátí časomíra opotřebení hodně dozadu - nahrazuju tam všechno, co běžně odchází a co lze pozemskými metodami vyměnit
