Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

e38 728ia - automat vs steptronic

Vše o E23, E32, E38, E65/E66, F01/F02, G11/G12
Odpovědět
Zpráva
Autor
anaru
Registrovaný
Příspěvky: 71
Registrován: úte 16.12.2008 01:00

#1 Příspěvek od anaru »

Cau,mam na vas prosim dotaz ohledne techto dvou prevodovek.Pokukuju po 728 a chci ji pouze v automatu.priznam se,ze rok pro me neni dulezity,zalezi na stavu auta,ale spis by me zajimala spolehlivost techto dvou zminenych moznosti.Jde hlavne o celkovou spolehlivost,jestli je vetsi dzak starsi automat nebo steptronic a proste celkove vase nazory a zkusenosti,diky moc.
Uživatelský avatar
fishmaker Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3327
Registrován: sob 15.07.2006 00:00
Bydliště: kousek za Prahou
Klubové ID: 1703

#2 Příspěvek od fishmaker Moderátor »

steptronic je označení automatu u BMW...u jiných automobilek se to jmenuje Tiptronic apod...

jinak jestli myslis rozdil automatu, který má na sobě PRND432 a tim co má navíc +/- tak automat je "stejnej"...jen má volbu, že si můžeš "řadit sám" což využiješ tak 5x když si to auto koupíš....a jinak tak 2x do roka...jinak je to celkem zbytečná funkce a budeš jezdit hlavně na D :D :D
First EX : BMW e38 740i 6/1995
Second car : BMW e66 745Li 3/2002
Third EX : BMW f01 740i 3/2009
Birkoff
Registrovaný
Příspěvky: 1641
Registrován: pát 05.11.2004 01:00
Bydliště: Strakonice (Jižní Čechy)
Klubové ID: 989

#3 Příspěvek od Birkoff »

Jak píše fishmaker. Kromě toho je rozdíl ve vlastní převodovce + elektrice, ale pokud je v pořádku, tak je to asi jedno.
oxik7
Registrovaný
Příspěvky: 45
Registrován: pon 10.02.2014 01:00

#4 Příspěvek od oxik7 »

Ja teda manualni rezim pouzivam docela casto.. at uz z kopce na brzdeni nebo pred predjizdenim.. myslim ze to je pro prevodovku lepsi nez kickdown a nekdy je to proste treba :D
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od JaraX »

ten automat ze steptronicem i bez steptronicu je furt sama převodovka a vubec se neliší, jinej jen jen volič a jednotka. a už FC je jiiná skřín, i když nevím jeslti i 6 válce, každopádně spolehlivost všech těchto ZF převodovek je výborná, jde o to spíš jaký koupíš kus.
anaru
Registrovaný
Příspěvky: 71
Registrován: úte 16.12.2008 01:00

#6 Příspěvek od anaru »

Vsem moc dekuju za nazory,obzvlast od tebe Jaraxy,vim,ze sedmicky jsou hlavne tvoje parketa :)
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od JaraX »

protože je to nejvíc muziky za nejmín penez a největší spolehlivost, pětky sou strašně poruchový a 1,3,6 sou super ale strašně drahý, prostě to všichni chcou tak to drží cenu, a Xka mají šilené náklady.
anaru
Registrovaný
Příspěvky: 71
Registrován: úte 16.12.2008 01:00

#8 Příspěvek od anaru »

Prave proto chci e38,hodne tady ctu diskuse a tvoje prispevky,vim, ze je i servisujes,tak verim,ze o nich neco vis,na e65 nemam rozpocet a ani se mi nelibi,e38 je pro me jedno z nejkrasnejsich BMW a myslim,ze i spolehlivosti se radi mezi drzaky,vim, ze by jsi mi asi nejspis doporucil 740i,ale priznam se,ze si myslim,ze celkovej provoz u ni bude znatelne rozdilnejsi a ja nepotrebuju nijak zavodit,ale jizdu si vychutnat,pomalu timhle parnikem proplouvat a uzivat si ten pocit :wink:
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od JaraX »

jestli živíš 740i nebo 728i už je jedno, každé má pro a proti, výsledek je cenově plus minus stejny, u těchdle aut jde spíš o to jaké auto koupíš, 9 z 10 E38 miček je past a jen do toho zahučí spousta penez. duležité je obě varianty zaplynovat, ten plyn je velká uspora která ti dovolí šetřit na ostatní provoz auta.
anaru
Registrovaný
Příspěvky: 71
Registrován: úte 16.12.2008 01:00

#10 Příspěvek od anaru »

Tak urcite plyn je supr volba
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov
Klubové ID: 1044

#11 Příspěvek od Filozof »

Souhlas s jaraxem. Pokud můžeš dívej se na auto po fandovi co ti k tomu řekne více. A hlavně si ho projdi pořádně.

Já mám rok e38 728i a musel jsem dát LPG před 3mi měsíci rovnou jsem šel do Prins VSI a spokojenost ...spotřeba 11,2L/100km což je paráda.

Na 7er.cz se občas prodávají e38čky. Pro mě je to parádní kočár za super peníze který jde stejně servisovat jako každé jiné auto.

E65 je už finančně uplně jinde co se týče servisu je vše mnohem dražší proto jsem volil na dalších 5-7let e38 a jsem spokojenej.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od JaraX »

to že je E65 někde jinde finančně bych uplně netvrdil, když to tak vidím tak moji zakaznici cpou do E38 víc jak jiní do E65, ale je to o konkrétních autech, někdo narve kilo do E38, jinej do E65.
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov
Klubové ID: 1044

#13 Příspěvek od Filozof »

jistě pokud někdo koupí nějakou vyjetou e38 která potřebuje velkej servis a cpe do ní vše origo tak to stojí ranec.

Já koupil auto co chtělo jen pár drobností. Podvozek i motor je ok. Automat taky super. Mám 14tis km najeto za rok bez problému a jedinné co řeším jsou hlouposti typu že mi občas zhasne pravej xenon - musím zjistit problém v kabeláži u xenonu a pak akorát čerpadlo ostřikovače si na to musím najít čas a vyměnit nebo opravit kabel, ještě autobaterku koupit novou to je vše za poslední rok. Takže za mě velká spokojenost.

Auto má komplet hotovej podvozek a vyměněny kapaliny i v automatu před 20tis km . Takže defakto jen základní servis mě čeká a pokud se objeví nějaká blbost co neovlivní nijak chod auta tak je to moc fajn.

Výhoda pro člověka pokud koupí auto po někom kdo jej dobře servisoval a dal mu co patří.

U e65 spatřuji nevýhodu dražších dílů defakto na vše jak spotřebák tak výměny třeba převodovka je xkrát dražší kdyby se musela měnit.

Takže za mě předface e38 nejlepší volba jak jsi sám doporučil. Jednoduché auto podle mě ještě k tomu motor M52 je super že má menší náklady na palivo ( spotřeba 11,2-11,7litru LPG posledních 8tankování do plna LPG)¨

Za litr najezdí 550km což je super. plus něco na starty benzínu.
400kč za měsíc vezmu.
Nejúspornější 7er co znám zatím
:)

Výhoda LPG je ta že zbyde opravdu dost na pěknej servis auta. Pak není problém i pro běžného člověka servisovat takovou 7er.
anaru
Registrovaný
Příspěvky: 71
Registrován: úte 16.12.2008 01:00

#14 Příspěvek od anaru »

JaraX a Filozof:mam uplne stejny nazor jako vy,dekuju vam za reakce,ohledne toho plynu premyslim,ale ta investic pujde asi nejdriv do auta,aby dostalo nejakej zaklad,pak se uvidi dal podle financi,ja to autu budu mit spis na "vikendove" jezdeni,muj rocni najez bude cca. 10000Km,ta tu spotrebu az tolik neresim.......je mi jasny,ze ted bude reagovat Jarax tak,ze pri tonmhle najezdu bych vubec nemusel resit spotrebu 740 i,to asi ne,ale celkove si myslim,ze bude narocnejsi,tezsi motor,coz bde zase vice namahy na podvozek,brzdy atd.....
anaru
Registrovaný
Příspěvky: 71
Registrován: úte 16.12.2008 01:00

#15 Příspěvek od anaru »

Jeste jsem chtel reagovat k Filozofovy:uz jsem nekolikrat zaregistroval,ze se u e38icek doporucuje spis model pred face,proc?
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od JaraX »

no ja třeba do svoji do E38 narval 400k, ale proto že jsem honil vybavu a myslím že mužu svědomitě říct že jsem měl nejvybavěnější 7er v česku, bohužel jsem hodně jezdil,cca 50k ročně no a to auto mě "sežralo" jelikož lpg jsem řešil až na konci života toho auta, ted řeším LPG uplně hned na prvním místě, když to řeknu blbě, z každé nádrže mi zbyde 1500kč, pokud beru plnou co 14dní, tak to znamená že měsíčně mi zbyde 3000kč který mužu do toho auta proinvestovat :)

ja ti poradím jinak, fakt nehled po 728i a vybírej mezi
728i, 735i,740i, s tím že Face je vždy dražší na provoz (double vanos, ASC,DSC, apod) tydle tři motorizace bych řešil a mezi nima si vybral best-value car. prosotě to který bude za danou cenu v nejlepším stavu a nejlepší ceně.
Já už bych se na E38 vykašlal z duvodu toho že sehnat pod 150 000kč pěknou E38 je oříšek a sehnat za 150 000kč pěknou E65 je jednodušší, ty E38mičky sou už stylovka a krásně drží ceny, narozdíl od E39.
Spousta lidi za mnou ted chodí a děkuje mi že jsem před letama ukecal na E38, jelikož většina z nich dala za E38 cca 100-150, odjezdili 5 let a prodali za 100-150, ti co měli E39 ju tehdy koupili za 200-250 a prodali ted za 50,
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov
Klubové ID: 1044

#17 Příspěvek od Filozof »

jak píše jarax. Akorát bych věřil tomu že když budeš hledat najdeš krásnej kousek i kolem 100k. tak se neboj a hledej. Ideálně zde http://www.7er.cz tam jsou opravdu fandové a srdcaři a 7er občas někdo z nich prodává.
Ovšem to neznamená že nemůže objevit nějaká past musíš si to vždy z někým kdo ty auta servisuje projít před koupi.

E38 si bude držet cenu ještě dlouhé roky je to elegán.
728i je podobně finančně náročná na údržbu jako e39 528i co jsem tak zjistil ohledně cen.

Pokud koupíš od fandy dobře servisovanej kousek řekněme za 100-120tis tak budeš spokojenej a tratíš nejméně na tomto autě.
Předface má vše jednodušší a levnější jak psal jarax. převodovka a motor jsou cenově mnohem levnější jako facelift.

osobně bych se díval jen na 728i nebo pokud výkon 740i a rovnou v LPG.

Hodně štěstí při výběru.

8)
anaru
Registrovaný
Příspěvky: 71
Registrován: úte 16.12.2008 01:00

#18 Příspěvek od anaru »

Moc vam obema dekuju,dam vedet,az neco poridim.....
Odpovědět