Stránka 1 z 1
Napsal: ned 12.10.2014 09:03
od calif
Zdravim, motor má najeto 400000 nepamatuju se ted kolik jsem od výměny najel km ale nebude to ani 5tis, ubyly dvě zelené kostičky, dolil jsem 1,5l a určitě ještě něco doleju, nejezdím zrovna dlouhé štreky.
Je to přiměřená spotřeba oleje pro tento motor a 400tis najetych km?
Pomohla by výměna separátu oleje? kde ho vlastně najdu, ten separátor?
Napsal: ned 12.10.2014 10:55
od JaraX
pokud jsi separator neměnil,určitě ho vyměn, je zezadu sání motoru, rovnou to chce vyndat ven a sání přetěsnit i sání.
ale stejně se obávám že je ten motor spíš KO, pár takových M60 mi sem jezdí a už se dělalo vše.
Napsal: ned 12.10.2014 14:41
od calif
jasný, separátor chápu, to těsnění ale nemusí ven kvůli jeho výměně nebo ano? dokážu ho vyměnit sám? šroubovák, kladivo,kleště,sikovky...

Napsal: ned 12.10.2014 18:46
od calif
http://www.youtube.com/watch?v=kKNeN8tR3wM
zajímavý video, je tam i test separatoru pomocí sukce z trubičky na olejovou měrku a záběr kouře z vejfuků, ten podtlak v trubičce zkusim, ale žádný dým z vejfuků mi nejde určitě...
pokud bych během výměny dolil cca 2 litry,asi bych to neřešil, uvidím za jak dlouho to zhltne ten 1,5l co jsem dolil.
Ale pokud jsem to pochopil, tak vyměnil jen tu membránu

)
Napsal: ned 12.10.2014 22:04
od T613
1,5l na 5tkm? vubec to neres a nech to byt, je to nejlevnejsi co muzes udelat u tak stareho motoru s takovym najezdem
motor muze najet jeste dalsich xxxt, nemusi byt ko, zalezi zda bere olej treba pres krouzky nebo nahore pres stiratka. Zmer tlaky a pokud jsou +/- ok tak jezdi dal a sem tam neco dolij.
Napsal: pon 13.10.2014 11:27
od Strosek
JaraX píše:pokud jsi separator neměnil,určitě ho vyměn, je zezadu sání motoru, rovnou to chce vyndat ven a sání přetěsnit i sání.
ale stejně se obávám že je ten motor spíš KO, pár takových M60 mi sem jezdí a už se dělalo vše.
Co v tvém pojetí znamená vše ?
Napsal: pon 13.10.2014 17:25
od Filozof
Asi bych změřil tlaky na válcích ještě pro jistotu zda je vše cca akorát.
A pak těsnění pod hlavou a vanou a zkontroloval zda ti někde neteče. Ono to může utíkat třeba jen při jízdě po kapkách.
Měl to takto kámoš a furt jsme řešili kde mizí olej.
Hadice nové a komplet přetěsněnej motor a už zase bere jen 0,5litru na 5-8tis km.
Nevím kolik u M60ky ale u R6 byla psaná myslím 1,5litru na 10tis km tovární údaj. A vím že co jsem měl 525i R6 tak při vyšších otáčkách bral i olej a motor taky přes 400tis najeto. (reál měl tak 500-600tis km už za sebou)
Motor jel jako pila tlaky měl taky ok. Ale když jsem spěchal plné auto 180-200km/h do chorvatska na trajekt, tak si klidně vzal 0,5litru na tisíc km. Ale jen když jsem mu dával za uši. Jinak těch cca 1,5-2litry na 10tis km.
kupuj kvalitní ale levnější olej kolem 80-100kč litr se dá bez problému i levnější pokud vezmeš větší množství. Pak ti to ani nepřijde. A neřešil bych.
Novej motor do toho stojí pár tisíc. A v realu má auto třeba o kilo dvě více ani netušíš.

Napsal: pon 13.10.2014 20:11
od Strosek
No, tak u M60 se toho dá hledat hodně, co by mohlo způsobovat ztrátu olejové náplně.
Docela by mě zajímalo, co všechno to může způsobovat. Po čem jdou opraváři, kteří už to nejednou řešili.
Napsal: úte 14.10.2014 06:48
od calif
no nevim, motor se chová dle mého normálně, volnoběh nehoupe, startuje okamžitě, startoval i v lonské "zimě" naprvní, možná díky 110Ah baterii

, z výfuků jde zdravý kouř, necuká to v tahu.... M50b25 mi takhle podobně žral olej 7 let..... uvidím kolik to bude do výměny, tohle je moje první výměna oleje..
Napsal: úte 14.10.2014 06:57
od calif
to je zajimavý filosofe s tou r6, předepsaný udaj? ten M50 co jsem měl v e36 měl na budíkách 300tis, a dolil jsem cca 2l mezi výměnou, zajímavý že táta u renaultu laguna I , nedoleje ani kapku.
tady jsem si nájezdem jist, mám k tomu servisku, ověřoval jsem si i ten servis kam to jezdilo, měl ještě i poznačníky s jejich jménem a telefonem

dost vyšisovaný... prostě kilákům věřím, ještě v 360tis to bylo na kontrole v tom autorizáku kdesi r reichu.... ale ted mi měnili pneu a dole když jsem stál pod autem, čelem k zadním kolům, tak hned pod tim sundacim krytem motoru co je pod vanou, tak na pravý straně je jakýsi kulatý kovový bazmek a na něm se tvořila kapička, ale jelikož malinko propouští servo kdesi u nádobky, avšak hladina neklesá

, jen je to tam umatlaný, tak jsem to přisuzoval tomuto... co to je tam dole? že sem ptám takhle hloupě ..... po směru jízdy je to hned nalevo od toho krytu....
Jinak do toho leju castrol magnatec 10w40 stejne jako jsem lil do M50,překupník co auto přivezl mi nedokázal zdělit jaký olej použival původní majitel..
Napsal: úte 14.10.2014 10:11
od Strosek
Strosek píše:JaraX píše:pokud jsi separator neměnil,určitě ho vyměn, je zezadu sání motoru, rovnou to chce vyndat ven a sání přetěsnit i sání.
ale stejně se obávám že je ten motor spíš KO, pár takových M60 mi sem jezdí a už se dělalo vše.
Co v tvém pojetí znamená vše ?
Tak si ještě jednou dovolím zopakovat dotaz, protože mě to fakt zajímá.
ale samozřejmě, odpovídat nemusíš, jestli nemáš čas, chuť, náladu, osobní averzi, ....
Napsal: úte 14.10.2014 10:19
od JaraX
nemám averzi, jen nemám čas, je tu aut že už to není kam parkovat, ale odepíšu neboj
Napsal: úte 14.10.2014 11:38
od Filozof
na všechny naše staré auta bych dával 10w-40.
Pokud je to auto super a chci ho dlouho provozovat tak klidně nějakej lepší olej.
Já osobně přemýšlím o Liqui Moly MOS2 Leichtlauf 10W-40 kterej je prej dobrej. Pak už jedině připlatit za Millers oil.
Tak vyzkouším a uvidíme. Zda bude menší spotřeba oleje i u mě a motor pojede ještě líp jak ted

Napsal: úte 14.10.2014 14:22
od JaraX
k čemu ti pomůžeš super drahej olej když 10W40 žadnej zrovna dobře nemaže studenej v mrazu?
Napsal: úte 14.10.2014 20:53
od Filozof
Nebo co bys doporučil do starého auta ? většinou co znám všechny dávají 10w40 mluvím o BMW 5er 3er 90-2000 benzíny. Vyjimečně někdo 5w-40 nebo 10w-60 co jezdí s novějším autem a pro lepší pocit si připlatí nebo je tady olej od Millers oil kterej má i nano složku a má další výhody. Ale to už je cenově 3x tak dražší jak klasika.
5w-40 asi jen do nového motoru nebo po kompletní generálce. Či do aut co jim motor nežere olej.
Mám pocit že i ty sám jsi jej doporučoval jak 10w tak 5w. ale do auta co má 15-20let a nejlepší roky za sebou ? co bys tam chtěl dát. Vždyt to bude žrát tu 5ku.
5w-40 je super ale pro staré motory prostě už není. Tam už spíše ten 10w-40.
Jedině mít motor v top stavu. nebo pak více dolívat.
5w-40 je lepší na zimu to souhlasím ale jak se to projeví u starého auta co má 400tis a více netuším.
Napsal: stř 15.10.2014 06:57
od calif
Inu Jarax má spousty zkušeností , ale za mě taky 10w40.... ale to už je jiné téma

Napsal: pon 20.10.2014 20:32
od Strosek
JaraX píše:nemám averzi, jen nemám čas, je tu aut že už to není kam parkovat, ale odepíšu neboj
začínám se obávat

Napsal: pát 07.11.2014 15:26
od Strosek
Strosek píše:JaraX píše:nemám averzi, jen nemám čas, je tu aut že už to není kam parkovat, ale odepíšu neboj
začínám se obávat

furt nic

Napsal: sob 08.11.2014 12:52
od Blackie
Mlčí jako hrob... Taky by mě zajímalo něco o M60 sice čtyřlitr,ale to bude stejný
Napsal: sob 08.11.2014 13:06
od JaraX
konečně jsem si našel chvilku
nejčastejší sou uniky oleje, ty to chce prověřit první, ono se to nezdá, ale když ten olej chčije v patřičnym množstvi, tak třeba olej kape na kryt, za jízdy se to rozfouka a olej mizi ale pod autem kapky nejsou.
takže mrknout na ventil víka, ty chčijou nejčasteji, když olej kape na svody, tak se odpaři a nikde neni nic. rukama ošahat ventilvika ze všech stran jeslti to někde není mastny. často taky tečou ventilvíka mezi hlavy, pak teče olej tím žlábkem k převodovce a vytika mezi převodovkou a motorem a vypada to jako by tekl z gufera.
pak to chce zkontrolovat čidlo tlaku oleje, taky to tam často teče, vanu, prsa.
no a pak už je na místě jen spotřeba oleje,
bud separator, často se projevuje kouřením za studena, ale vždy to chce zkontrolovat i odtokovou cestu ze separatoru, tzn hlinikova trubka pod snaim, o kroužky, nestačí mit dobrej separator, když se nema ten olej kudma vracet.
no a další věc sou kroužky, pokud sou špatné kroužky, ale nemusí to být hlavní, stačí když je špatnej stírací kroužek na pístu, tak zustava olej na povlaku valce a pak ho to žere tama. změření tlaku motoru je jeden z indikatoru.