Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
e38 M60b30 spotřeba oleje
Zdravim, motor má najeto 400000 nepamatuju se ted kolik jsem od výměny najel km ale nebude to ani 5tis, ubyly dvě zelené kostičky, dolil jsem 1,5l a určitě ještě něco doleju, nejezdím zrovna dlouhé štreky.
Je to přiměřená spotřeba oleje pro tento motor a 400tis najetych km?
Pomohla by výměna separátu oleje? kde ho vlastně najdu, ten separátor?
Je to přiměřená spotřeba oleje pro tento motor a 400tis najetych km?
Pomohla by výměna separátu oleje? kde ho vlastně najdu, ten separátor?
http://www.youtube.com/watch?v=kKNeN8tR3wM
zajímavý video, je tam i test separatoru pomocí sukce z trubičky na olejovou měrku a záběr kouře z vejfuků, ten podtlak v trubičce zkusim, ale žádný dým z vejfuků mi nejde určitě...
pokud bych během výměny dolil cca 2 litry,asi bych to neřešil, uvidím za jak dlouho to zhltne ten 1,5l co jsem dolil.
Ale pokud jsem to pochopil, tak vyměnil jen tu membránu
)
zajímavý video, je tam i test separatoru pomocí sukce z trubičky na olejovou měrku a záběr kouře z vejfuků, ten podtlak v trubičce zkusim, ale žádný dým z vejfuků mi nejde určitě...
pokud bych během výměny dolil cca 2 litry,asi bych to neřešil, uvidím za jak dlouho to zhltne ten 1,5l co jsem dolil.
Ale pokud jsem to pochopil, tak vyměnil jen tu membránu

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1677
- Registrován: ned 02.01.2005 01:00
- Bydliště: Zlin
- Kontaktovat uživatele:
1,5l na 5tkm? vubec to neres a nech to byt, je to nejlevnejsi co muzes udelat u tak stareho motoru s takovym najezdem
motor muze najet jeste dalsich xxxt, nemusi byt ko, zalezi zda bere olej treba pres krouzky nebo nahore pres stiratka. Zmer tlaky a pokud jsou +/- ok tak jezdi dal a sem tam neco dolij.
motor muze najet jeste dalsich xxxt, nemusi byt ko, zalezi zda bere olej treba pres krouzky nebo nahore pres stiratka. Zmer tlaky a pokud jsou +/- ok tak jezdi dal a sem tam neco dolij.
- Filozof
- Registrovaný
- Příspěvky: 7589
- Registrován: sob 18.01.2003 01:00
- Bydliště: Brno , Vyškov
- Klubové ID: 1044
Asi bych změřil tlaky na válcích ještě pro jistotu zda je vše cca akorát.
A pak těsnění pod hlavou a vanou a zkontroloval zda ti někde neteče. Ono to může utíkat třeba jen při jízdě po kapkách.
Měl to takto kámoš a furt jsme řešili kde mizí olej.
Hadice nové a komplet přetěsněnej motor a už zase bere jen 0,5litru na 5-8tis km.
Nevím kolik u M60ky ale u R6 byla psaná myslím 1,5litru na 10tis km tovární údaj. A vím že co jsem měl 525i R6 tak při vyšších otáčkách bral i olej a motor taky přes 400tis najeto. (reál měl tak 500-600tis km už za sebou)
Motor jel jako pila tlaky měl taky ok. Ale když jsem spěchal plné auto 180-200km/h do chorvatska na trajekt, tak si klidně vzal 0,5litru na tisíc km. Ale jen když jsem mu dával za uši. Jinak těch cca 1,5-2litry na 10tis km.
kupuj kvalitní ale levnější olej kolem 80-100kč litr se dá bez problému i levnější pokud vezmeš větší množství. Pak ti to ani nepřijde. A neřešil bych.
Novej motor do toho stojí pár tisíc. A v realu má auto třeba o kilo dvě více ani netušíš.
A pak těsnění pod hlavou a vanou a zkontroloval zda ti někde neteče. Ono to může utíkat třeba jen při jízdě po kapkách.
Měl to takto kámoš a furt jsme řešili kde mizí olej.
Hadice nové a komplet přetěsněnej motor a už zase bere jen 0,5litru na 5-8tis km.
Nevím kolik u M60ky ale u R6 byla psaná myslím 1,5litru na 10tis km tovární údaj. A vím že co jsem měl 525i R6 tak při vyšších otáčkách bral i olej a motor taky přes 400tis najeto. (reál měl tak 500-600tis km už za sebou)
Motor jel jako pila tlaky měl taky ok. Ale když jsem spěchal plné auto 180-200km/h do chorvatska na trajekt, tak si klidně vzal 0,5litru na tisíc km. Ale jen když jsem mu dával za uši. Jinak těch cca 1,5-2litry na 10tis km.
kupuj kvalitní ale levnější olej kolem 80-100kč litr se dá bez problému i levnější pokud vezmeš větší množství. Pak ti to ani nepřijde. A neřešil bych.
Novej motor do toho stojí pár tisíc. A v realu má auto třeba o kilo dvě více ani netušíš.

no nevim, motor se chová dle mého normálně, volnoběh nehoupe, startuje okamžitě, startoval i v lonské "zimě" naprvní, možná díky 110Ah baterii
, z výfuků jde zdravý kouř, necuká to v tahu.... M50b25 mi takhle podobně žral olej 7 let..... uvidím kolik to bude do výměny, tohle je moje první výměna oleje..

to je zajimavý filosofe s tou r6, předepsaný udaj? ten M50 co jsem měl v e36 měl na budíkách 300tis, a dolil jsem cca 2l mezi výměnou, zajímavý že táta u renaultu laguna I , nedoleje ani kapku.
tady jsem si nájezdem jist, mám k tomu servisku, ověřoval jsem si i ten servis kam to jezdilo, měl ještě i poznačníky s jejich jménem a telefonem
dost vyšisovaný... prostě kilákům věřím, ještě v 360tis to bylo na kontrole v tom autorizáku kdesi r reichu.... ale ted mi měnili pneu a dole když jsem stál pod autem, čelem k zadním kolům, tak hned pod tim sundacim krytem motoru co je pod vanou, tak na pravý straně je jakýsi kulatý kovový bazmek a na něm se tvořila kapička, ale jelikož malinko propouští servo kdesi u nádobky, avšak hladina neklesá
, jen je to tam umatlaný, tak jsem to přisuzoval tomuto... co to je tam dole? že sem ptám takhle hloupě ..... po směru jízdy je to hned nalevo od toho krytu....
Jinak do toho leju castrol magnatec 10w40 stejne jako jsem lil do M50,překupník co auto přivezl mi nedokázal zdělit jaký olej použival původní majitel..
tady jsem si nájezdem jist, mám k tomu servisku, ověřoval jsem si i ten servis kam to jezdilo, měl ještě i poznačníky s jejich jménem a telefonem


Jinak do toho leju castrol magnatec 10w40 stejne jako jsem lil do M50,překupník co auto přivezl mi nedokázal zdělit jaký olej použival původní majitel..
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 840
- Registrován: čtv 15.09.2005 00:00
- Bydliště: nemám :o(
- Klubové ID: 2567
Tak si ještě jednou dovolím zopakovat dotaz, protože mě to fakt zajímá.Strosek píše:Co v tvém pojetí znamená vše ?JaraX píše:pokud jsi separator neměnil,určitě ho vyměn, je zezadu sání motoru, rovnou to chce vyndat ven a sání přetěsnit i sání.
ale stejně se obávám že je ten motor spíš KO, pár takových M60 mi sem jezdí a už se dělalo vše.
ale samozřejmě, odpovídat nemusíš, jestli nemáš čas, chuť, náladu, osobní averzi, ....
- Filozof
- Registrovaný
- Příspěvky: 7589
- Registrován: sob 18.01.2003 01:00
- Bydliště: Brno , Vyškov
- Klubové ID: 1044
na všechny naše staré auta bych dával 10w-40.
Pokud je to auto super a chci ho dlouho provozovat tak klidně nějakej lepší olej.
Já osobně přemýšlím o Liqui Moly MOS2 Leichtlauf 10W-40 kterej je prej dobrej. Pak už jedině připlatit za Millers oil.
Tak vyzkouším a uvidíme. Zda bude menší spotřeba oleje i u mě a motor pojede ještě líp jak ted
Pokud je to auto super a chci ho dlouho provozovat tak klidně nějakej lepší olej.
Já osobně přemýšlím o Liqui Moly MOS2 Leichtlauf 10W-40 kterej je prej dobrej. Pak už jedině připlatit za Millers oil.
Tak vyzkouším a uvidíme. Zda bude menší spotřeba oleje i u mě a motor pojede ještě líp jak ted

- Filozof
- Registrovaný
- Příspěvky: 7589
- Registrován: sob 18.01.2003 01:00
- Bydliště: Brno , Vyškov
- Klubové ID: 1044
Nebo co bys doporučil do starého auta ? většinou co znám všechny dávají 10w40 mluvím o BMW 5er 3er 90-2000 benzíny. Vyjimečně někdo 5w-40 nebo 10w-60 co jezdí s novějším autem a pro lepší pocit si připlatí nebo je tady olej od Millers oil kterej má i nano složku a má další výhody. Ale to už je cenově 3x tak dražší jak klasika.
5w-40 asi jen do nového motoru nebo po kompletní generálce. Či do aut co jim motor nežere olej.
Mám pocit že i ty sám jsi jej doporučoval jak 10w tak 5w. ale do auta co má 15-20let a nejlepší roky za sebou ? co bys tam chtěl dát. Vždyt to bude žrát tu 5ku.
5w-40 je super ale pro staré motory prostě už není. Tam už spíše ten 10w-40.
Jedině mít motor v top stavu. nebo pak více dolívat.
5w-40 je lepší na zimu to souhlasím ale jak se to projeví u starého auta co má 400tis a více netuším.
5w-40 asi jen do nového motoru nebo po kompletní generálce. Či do aut co jim motor nežere olej.
Mám pocit že i ty sám jsi jej doporučoval jak 10w tak 5w. ale do auta co má 15-20let a nejlepší roky za sebou ? co bys tam chtěl dát. Vždyt to bude žrát tu 5ku.
5w-40 je super ale pro staré motory prostě už není. Tam už spíše ten 10w-40.
Jedině mít motor v top stavu. nebo pak více dolívat.
5w-40 je lepší na zimu to souhlasím ale jak se to projeví u starého auta co má 400tis a více netuším.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 24548
- Registrován: pát 10.06.2005 00:00
- Klubové ID: 482
- Kontaktovat uživatele:
konečně jsem si našel chvilku
nejčastejší sou uniky oleje, ty to chce prověřit první, ono se to nezdá, ale když ten olej chčije v patřičnym množstvi, tak třeba olej kape na kryt, za jízdy se to rozfouka a olej mizi ale pod autem kapky nejsou.
takže mrknout na ventil víka, ty chčijou nejčasteji, když olej kape na svody, tak se odpaři a nikde neni nic. rukama ošahat ventilvika ze všech stran jeslti to někde není mastny. často taky tečou ventilvíka mezi hlavy, pak teče olej tím žlábkem k převodovce a vytika mezi převodovkou a motorem a vypada to jako by tekl z gufera.
pak to chce zkontrolovat čidlo tlaku oleje, taky to tam často teče, vanu, prsa.
no a pak už je na místě jen spotřeba oleje,
bud separator, často se projevuje kouřením za studena, ale vždy to chce zkontrolovat i odtokovou cestu ze separatoru, tzn hlinikova trubka pod snaim, o kroužky, nestačí mit dobrej separator, když se nema ten olej kudma vracet.
no a další věc sou kroužky, pokud sou špatné kroužky, ale nemusí to být hlavní, stačí když je špatnej stírací kroužek na pístu, tak zustava olej na povlaku valce a pak ho to žere tama. změření tlaku motoru je jeden z indikatoru.
nejčastejší sou uniky oleje, ty to chce prověřit první, ono se to nezdá, ale když ten olej chčije v patřičnym množstvi, tak třeba olej kape na kryt, za jízdy se to rozfouka a olej mizi ale pod autem kapky nejsou.
takže mrknout na ventil víka, ty chčijou nejčasteji, když olej kape na svody, tak se odpaři a nikde neni nic. rukama ošahat ventilvika ze všech stran jeslti to někde není mastny. často taky tečou ventilvíka mezi hlavy, pak teče olej tím žlábkem k převodovce a vytika mezi převodovkou a motorem a vypada to jako by tekl z gufera.
pak to chce zkontrolovat čidlo tlaku oleje, taky to tam často teče, vanu, prsa.
no a pak už je na místě jen spotřeba oleje,
bud separator, často se projevuje kouřením za studena, ale vždy to chce zkontrolovat i odtokovou cestu ze separatoru, tzn hlinikova trubka pod snaim, o kroužky, nestačí mit dobrej separator, když se nema ten olej kudma vracet.
no a další věc sou kroužky, pokud sou špatné kroužky, ale nemusí to být hlavní, stačí když je špatnej stírací kroužek na pístu, tak zustava olej na povlaku valce a pak ho to žere tama. změření tlaku motoru je jeden z indikatoru.