Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
f01 - bouchání z přední nápravy
Zdravím,
na F01 730d (cca 100tis. km) mě docela štve bouchání z přední nápravy, o kterém v BMW tvrdí, že je v pořádku. Je pravda, že v sedmě je takové ticho, že člověk zaznamenává každé ťuknutí na nápravě...neví někdo o tomto problému něco? Buď je to problém adaptivních tlumičů, nebo aktivního stabilizátoru (každý tvrdí něco jiného).
Zajímavé je, že jsem nedávno četl recenzi na 5GT s nastavitelnými tlumiči a tam to kritizovali taky, že nečekali u nového auta bouchání z nápravy viz http://www.auto.cz/test-bmw-535d-gt-xdr ... ence-80299
na F01 730d (cca 100tis. km) mě docela štve bouchání z přední nápravy, o kterém v BMW tvrdí, že je v pořádku. Je pravda, že v sedmě je takové ticho, že člověk zaznamenává každé ťuknutí na nápravě...neví někdo o tomto problému něco? Buď je to problém adaptivních tlumičů, nebo aktivního stabilizátoru (každý tvrdí něco jiného).
Zajímavé je, že jsem nedávno četl recenzi na 5GT s nastavitelnými tlumiči a tam to kritizovali taky, že nečekali u nového auta bouchání z nápravy viz http://www.auto.cz/test-bmw-535d-gt-xdr ... ence-80299
JaraX: přesně jak říkáš, mám stejný názor. Mám víc aut a v každém je nějakej ten ramvajs od motoru, pneu, ... V sedmě je takové ticho, že si všimnu každého ťuknutí, které bych v jiném autě nepostřehl. Ale je to bohužel na pikacu, protože když někoho vezu, tak se diví, že v takovém autě může něco "bouchat" na nápravě 

E38
50 km/h: 56 dB(A)
100 km/h: 61 dB(A)
130 km/h: 66 dB(A)
160 km/h: 70 dB(A)
180 km/h: 73 dB(A)
200 km/h: 75 dB(A)
F01
50 km/h: 54 dB(A)
100 km/h: 58 dB(A)
130 km/h: 62 dB(A)
160 km/h: 67 dB(A)
cca každé 3 db navíc vnímá lidské ucho jako dvojnásobný hluk.
Jen pro zajímavost, F10 má při 130 km/h 69-70 db
50 km/h: 56 dB(A)
100 km/h: 61 dB(A)
130 km/h: 66 dB(A)
160 km/h: 70 dB(A)
180 km/h: 73 dB(A)
200 km/h: 75 dB(A)
F01
50 km/h: 54 dB(A)
100 km/h: 58 dB(A)
130 km/h: 62 dB(A)
160 km/h: 67 dB(A)
cca každé 3 db navíc vnímá lidské ucho jako dvojnásobný hluk.
Jen pro zajímavost, F10 má při 130 km/h 69-70 db
zajimavé čísla. takže nová 5er má hlučnější provoz jak starší e38 to mě těší.
Ještě by to chtělo srovnání s ostatníma autama třeba superb I-II audi A6-A8 apod.
Jsou někde testy hlučnosti na netu ?
Myslím si že dost to mohou ovlivnit pneumatiky, silnice na které se testuje. Folie na sklecha dvojitá okna a pod doplňky.
Jinak fajn zjištění že nová F10 je hlučnější jak stará E38
Ještě by to chtělo srovnání s ostatníma autama třeba superb I-II audi A6-A8 apod.
Jsou někde testy hlučnosti na netu ?
Myslím si že dost to mohou ovlivnit pneumatiky, silnice na které se testuje. Folie na sklecha dvojitá okna a pod doplňky.
Jinak fajn zjištění že nová F10 je hlučnější jak stará E38

já jezdím v plno autech a musím přiznat že i nová oktavka III 2,0 je prostě o dost hlučnější oproti E38. Furt se snažím zavírat okna nebo koukám zda jsou dovřené dveře ...
Pak E61 nevim to nedokážu posoudit ale i tak si myslím, že bude ve prospěch e38 ale je to jen pocit chtělo by to měřák a vyzkoušet na všech sedadlech v úrovni hlavy. na stejné silnici.
7er bude na tom nejlépe a čím novější ročník tím o něco líp podle mě.

Pak E61 nevim to nedokážu posoudit ale i tak si myslím, že bude ve prospěch e38 ale je to jen pocit chtělo by to měřák a vyzkoušet na všech sedadlech v úrovni hlavy. na stejné silnici.
7er bude na tom nejlépe a čím novější ročník tím o něco líp podle mě.
Tak dneska jsem se byl projet s F10 550i (http://www.sauto.cz/osobni/detail/bmw/r ... oFrom=list) a dělalo to taky (myslím to triskani)... A musím říct, ze oproti me staré E60 545i s DD je to pěkně dost uhoupane (hlavně při brzdění se čumák dost boří, ikdyž je podvozek na sport)... Asi si nakonec E60 nechám... 

Tohle není pravda, jedná se o velmi častý omyl / záměnu.caknakis píše:E38
cca každé 3 db navíc vnímá lidské ucho jako dvojnásobný hluk.
Zvýšení hlasitosti o 3dB sice odpovídá dvojnásobnému výkonu (třeba u repráků by to šlo připodobnit zvýšení výkonu zesilovače z 20W na 40W), ovšem pro lidské ucho je tento rozdíl na hranici slyšitelnosti (cca polovina lidí při testech tvrdí, že rozdíl neslyší). Příčinou je způsob, jakým naše uši fungují - příroda to vymyslela tak, aby naše smysly dokázali zachytit obrovskou škálu hlasitostí a stále dokázali rozeznávat rozdíly.
Dvojnásobnou hlasitost (tak, jak bychom jí označili při poslechu jako dvojnásobnou) odpovídá zvýšení o 10dB, což je zvýšení výkonu na desetinásobek.
To nic neubírá na faktu, že utlumit např. 3dB na hluku je úctyhodné, protože to znamená, že se výrobci povedlo snížit přenos vibrací na polovinu - nemluvě o snížení o 8dB, viz 160 km/h F01 vs. E38.
Takže mám nový postřeh ohledně bouchání přední nápravy na F01 s aktivedrive...
Doposud Renocar + specialista na BMW z Brna Slatiny: náprava OK bez vůlí, problém pravděpodobně v aktivním stabilizátoru. Cena materiálu bez DPH cca 30tis....
Skutečnost: neskutečné vůle v čepech + poškozené silentbloky na všech čtyřech předních spodních ramenech. Po výměně auto jako nové... Závadu našel a opravil běžný "garážník".
Takže si můžete udělat názor na odborníky...
Doposud Renocar + specialista na BMW z Brna Slatiny: náprava OK bez vůlí, problém pravděpodobně v aktivním stabilizátoru. Cena materiálu bez DPH cca 30tis....
Skutečnost: neskutečné vůle v čepech + poškozené silentbloky na všech čtyřech předních spodních ramenech. Po výměně auto jako nové... Závadu našel a opravil běžný "garážník".
Takže si můžete udělat názor na odborníky...