Stránka 1 z 1

Napsal: úte 07.07.2015 21:19
od PetrPepa
Přátele, dnes se poštěstilo a vířivá klapka mi proletěla šestým válcem, motor je KO. Nechat to opravit mi příjde asi zbytečné, sháním teda druhý. Kdyby jste o něčem věděli dejte prosím info. Budu Vám moc vděčný. Rok výroby 2003 celé označení motoru 730D M57D30 306D2. Děkuji předem.

Napsal: ned 12.07.2015 19:47
od brumlae34
Ahoj, teď to konkrétně řeším na tatové 730d. Sehnal jsem, pist 4x ventil, nechal zabrousit hlavu a teď to skládání dohromady. ;-) Jinak nechci nikomu jaKý kšeft, ale myslím, že té ta oprava vyjde levněji...

Napsal: ned 12.07.2015 20:51
od brumlae34
Ahoj, teď to konkrétně řeším na tatové 730d. Sehnal jsem, pist 4x ventil, nechal zabrousit hlavu a teď to skládání dohromady. ;-) Jinak nechci nikomu jaKý kšeft, ale myslím, že té ta oprava vyjde levněji...

Napsal: pon 13.07.2015 18:01
od PetrPepa
Už se to řeší.
Prosím tě, kde jsi sehnal píst? Mechanici mě odrazujou od koupě nového, já bych tam právě chtěl dát nový a nový pístní kroužky. Starej stejnak nemůžou sehnat, a oprava se mi tím prodlužuje. Hlavu už mám zabroušenou, 4 ventily vyměněny, a komplet gufera. Hlava jako nová. Když tak info v SZ díks

Napsal: úte 14.07.2015 12:11
od ViperACR
Ahoj kdyby te to zajímalo tak mám spodek motoru,v top stavu
nechám levně

Napsal: úte 14.07.2015 13:03
od MattyX
brumlae34 píše:Ahoj, teď to konkrétně řeším na tatové 730d. Sehnal jsem, pist 4x ventil, nechal zabrousit hlavu a teď to skládání dohromady. ;-) Jinak nechci nikomu jaKý kšeft, ale myslím, že té ta oprava vyjde levněji...
Oprava klikového mechanismu jako není jenom o tom koupit novej píst, ty stávající jsou taky v nějakém stavu a musí tam na nich být minimální opotřebení, zejména blok musí být naprosto minimálně projetý a to je potřeba precizně změřit. V případě velké ovality bloku si můžeš nový píst pověsit doma na hřebík. v extrémním případě může dojít k rozdílnému tlaku ve válcích a to pro dýzl není úplně ideální.
To jen tak okrajově, samozřejmě nevím výchozí stav, takže je možné, že to je všechno v cajku ale taky se přikláním k opravě než výměně - syndrom tzv. zajíce v pytli :)

Napsal: pát 11.09.2015 09:41
od PetrPepa
Chvilku to trvalo, ale podařilo se. Novej píst, nové pístní kroužky i s čepem.
Hlava zabroušená, ventily, gufera, těsnění. Vše nové. Tlaky na všech válcích v normě. Najeto po zajíždění 2000km. Motor šlape jak hodinky. Vířivé klapky už jsou pryč. Měl jsem z toho obavu, ale auto jede normálně. Nekouří nečmoudí, startuje na drc. To pro ty kdo by uvažovali místo opravy o výměně motoru. Je ale pravda, že ten můj má najeto jen 141tis. Kdybych měl najeto 300 už bych asi o výměně motoru uvažoval. BMW zdar :-)

Napsal: čtv 17.09.2015 18:23
od JaraX
ja myslím že největší ponaučení není oprava místo výměny, ale nekupovat naftu která se stejně ani trošku nevyplatí. brumlae34 by mohl vyprávět :)

Napsal: pát 18.09.2015 09:09
od Strosek
Chvíli mi trvalo než jsem pochopil text. Říkal jsem si - nekupovat levnou naftu, ale drahou např. pod Benziny? :twisted:

Mně jednou mechanik, který se pak ukázal i dalšími faux pas, diagnostikoval, že mi odešel motor na klice. Lehce tam něco klapalo. Zběžně vypočítal cenu opravy na 25 tis. Ani vlastně nevím, jak k tomu číslu došel. Takže jsem se rozhodl pro koupi jiného motoru. Motor jsem koupil za 10k, doprava motoru stála 2k, .. no a to nejlepší, výměna motoru kus za kus cca 25 tis. Samozřejmě při tom ještě zničil komponent na automatu, takže ten jsem kupoval s tím, že už byl prej načatej :roll: :twisted:

Jo jo, za blbost se pyká.

Ponaučením musí být to, že práci musí dělat člověk, kterej už to někdy dělal, neexistují na něj špatné reference, neměl nikdy v minulosti žádný problém "za který by nemohl", ...