Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
neustále svítící zapnutí pásu spolujezdce
Dobrý den,
koupila jsem si BMW 120d od známého a nechala jsem si ho profesionálně vytepovat. Po čištění jsem ovšem vyjela ze servisu a pípalo mi a svítilo upozornění na to, že spolujezdec není připoutaný. Okamžitě jsem se do servisu vrátila, abych vzniklou závadu reklamovala. Servis se zachoval tak, že mi reklamaci uznal bez delšího debatování, ale ten den mi auto neopravili, že mohlo jen zatéci do úchytu na pás a může to vyschnout. Moc jsem s tím nepočítala a také se tak nestalo. Objednala jsem se znovu do toho samého servisu a auto jim tam znovu odvezla na opravu.
Před druhou návštěvou jsem se ovšem na internetu dočetla, že závada, je nejspíše na zátěžové dečce na sedadle spolujezdce. Logicky mi to taky dává větší smysl než úchyt na pás. Když pás zapnu, tak indikátor přestane hlásit, že spolujezdec není zapnutý. V servisu jsem řekla, co jsem se dozvěděla, ale i přes to je prý závada v úchytu na pás.
Ráda bych se zeptala zda by opravdu závada mohla být v úchytu, protože mi to příjde nepravděpodobné.
Vzhledem k tomu, že je servis dost daleko od mého bydliště i pracoviště, nemám čas jim tam auto každý týden vozit, aby si vyzkoušeli, čím by to asi mohlo být. Navíc v servis trochu ztrácím důvěru, a tak si nejsem úplně jistá, zda se mi chce riskovat, že mi při další opravě nepoškodí něco jiného.
Nevíte, zda mám možnost opravy v jiném servisu tak, aby mi byly náklady na opravu zaplaceny tímto servisem? Jakým způsobem bych měla postupovat, pokud by jimi navrhovaná oprava nezabrala?
Předem děkuji za odpovědi
Šimralka
koupila jsem si BMW 120d od známého a nechala jsem si ho profesionálně vytepovat. Po čištění jsem ovšem vyjela ze servisu a pípalo mi a svítilo upozornění na to, že spolujezdec není připoutaný. Okamžitě jsem se do servisu vrátila, abych vzniklou závadu reklamovala. Servis se zachoval tak, že mi reklamaci uznal bez delšího debatování, ale ten den mi auto neopravili, že mohlo jen zatéci do úchytu na pás a může to vyschnout. Moc jsem s tím nepočítala a také se tak nestalo. Objednala jsem se znovu do toho samého servisu a auto jim tam znovu odvezla na opravu.
Před druhou návštěvou jsem se ovšem na internetu dočetla, že závada, je nejspíše na zátěžové dečce na sedadle spolujezdce. Logicky mi to taky dává větší smysl než úchyt na pás. Když pás zapnu, tak indikátor přestane hlásit, že spolujezdec není zapnutý. V servisu jsem řekla, co jsem se dozvěděla, ale i přes to je prý závada v úchytu na pás.
Ráda bych se zeptala zda by opravdu závada mohla být v úchytu, protože mi to příjde nepravděpodobné.
Vzhledem k tomu, že je servis dost daleko od mého bydliště i pracoviště, nemám čas jim tam auto každý týden vozit, aby si vyzkoušeli, čím by to asi mohlo být. Navíc v servis trochu ztrácím důvěru, a tak si nejsem úplně jistá, zda se mi chce riskovat, že mi při další opravě nepoškodí něco jiného.
Nevíte, zda mám možnost opravy v jiném servisu tak, aby mi byly náklady na opravu zaplaceny tímto servisem? Jakým způsobem bych měla postupovat, pokud by jimi navrhovaná oprava nezabrala?
Předem děkuji za odpovědi
Šimralka
- Joshuax
- Registrovaný
- Příspěvky: 1621
- Registrován: úte 09.08.2011 00:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Zatezova decka obvykle rozsviti chybu airbagu, tzn dojde k rozpojeni okruhu a cidlo nevi, jestli je sedadlo obsazeno, nebo nikoliv. To se pak odstranuje budto vymenou decky, nebo jejim bypasem za pomoci odporu spravne hodnoty, ale sedadlo se jevi, jako neustale obsazene a vyzaduje po spolujezdci, aby se zapnul, ikdyz tam nikdo nesedi.
V cem je presne problem ? V tom co popisuji vyse, nebo kdyz tam nekdo sedi a zapne si pas, tak nedojde k detekci zapnuteho pasu ?
Vyzaduje auto zapnuti pasu spolujezdce, ikdyz neni sedadlo obsazeno ? Co se stane po jeho zapnuti ?
V cem je presne problem ? V tom co popisuji vyse, nebo kdyz tam nekdo sedi a zapne si pas, tak nedojde k detekci zapnuteho pasu ?
Vyzaduje auto zapnuti pasu spolujezdce, ikdyz neni sedadlo obsazeno ? Co se stane po jeho zapnuti ?
Při startu se chyba chyba airbagu rozsvítí, ale hned zhasne. Nepřikládala jsem tomu žádnou váhu, protože jsem si nebyla jistá, zda to nedělalo i před tím.
Hlavní problém je v tom, že i když na sedadle nikdo nesedí, je vyžadováno zapnutí pásu u spolujezdce. Po zapnutí je vše v normálu. Tedy nesvítí, že mám pás zapnout. Pokud na sedadle někdo sedí a připne si pás, pak je také vše v pořádku. Problém je pouze, když na sedadle nikdo nesedí a není zapnutý pás.
Hlavní problém je v tom, že i když na sedadle nikdo nesedí, je vyžadováno zapnutí pásu u spolujezdce. Po zapnutí je vše v normálu. Tedy nesvítí, že mám pás zapnout. Pokud na sedadle někdo sedí a připne si pás, pak je také vše v pořádku. Problém je pouze, když na sedadle nikdo nesedí a není zapnutý pás.
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Kontaktovat uživatele:
- při startu se rozsvítí všechny kontrolky včetně airbagu, to je OK, = kontrola žárovek
- pokud systém SRS vyžaduje zapnutí pásu, tak falešně detekuje, že na té sedačce spolujezdce někdo sedí, to dělá ta detekční dečka => buď je to ještě mokré (nepravděpodobné), nejspíše tu dečku obsluha při tepování zničila kolenem, trvalý zkrat, jak píše "mi00wa"
- k opravě je třeba náhradní díl v ceně podle výbavy vozu (60-150 Euro) + práce za rozčalounění sedačky, výměnu dečky a zpětné zašití cca 40 Euro + DPH, http://www.ebay.de/itm/Original-Airbag- ... 1691744624 , http://www.etk.cc/bmw/CS/search/selectC ... 5/65_1488/ díl číslo 6
- požádej tu profesionální čistící firmu o souhlas dát si to opravit v BMW, jinak Ti tam oni dají pouze emulátor dečky (=konektor s diodami a odpory), který se bude tvářit, že je všechno OK, ale v případě kolize se odpálí všechny airbagy, i když nebude sedačka spolujezdce obsazena a řidiče domlátí boční airbag z pravých dveří
- určitě mají tzv. "pojistku na blbost" tak ať platí

- pokud systém SRS vyžaduje zapnutí pásu, tak falešně detekuje, že na té sedačce spolujezdce někdo sedí, to dělá ta detekční dečka => buď je to ještě mokré (nepravděpodobné), nejspíše tu dečku obsluha při tepování zničila kolenem, trvalý zkrat, jak píše "mi00wa"
- k opravě je třeba náhradní díl v ceně podle výbavy vozu (60-150 Euro) + práce za rozčalounění sedačky, výměnu dečky a zpětné zašití cca 40 Euro + DPH, http://www.ebay.de/itm/Original-Airbag- ... 1691744624 , http://www.etk.cc/bmw/CS/search/selectC ... 5/65_1488/ díl číslo 6
- požádej tu profesionální čistící firmu o souhlas dát si to opravit v BMW, jinak Ti tam oni dají pouze emulátor dečky (=konektor s diodami a odpory), který se bude tvářit, že je všechno OK, ale v případě kolize se odpálí všechny airbagy, i když nebude sedačka spolujezdce obsazena a řidiče domlátí boční airbag z pravých dveří
- určitě mají tzv. "pojistku na blbost" tak ať platí

Pojištění jsou. Možná díky tomu je jejich přístup prozatím relativně vstřícný, ale právě kvůli tomu, že si většina myslí, že se jedná o dečku a oni mi tvrdí, že je to v úchytu na pás začínám pochybovat a ráda bych se vyvarovala, že opravu nějak obejdou.
A jsem schopna nějak zjistit, že mi pouze překlemovali kontakt v zapínání pásu nebo mi neopravili auto správně?
Pokud jsou pak rizika takové jaké popisujete, tak to určitě nechci riskovat.
A jsem schopna nějak zjistit, že mi pouze překlemovali kontakt v zapínání pásu nebo mi neopravili auto správně?
Pokud jsou pak rizika takové jaké popisujete, tak to určitě nechci riskovat.
na 99% je to dečkou pod sedačkou, jak píše StarML, auto si myslí že sedí spolujezdec a nemá pas, právě proto ty ho zapneš i když tam nikdo nesedí.
Auto detekuje jestli sedí spolujezdec jako dítě či dospělý podle PDF servical training o e60ce co jsem četl.
Pokud bych já měl problém s dečkou, tak bych sháněl druhou dečku a dal to profesionálovi na čalounictví.
Odpor nepřipadá k úvahu, srazíš srnu či jiné lesní zvíře, jednotka airbagu detekuje kolizi a vystřeli ti bag, když tam budeš mít i odpor (oblbovač) tak jednotka si myslí že sedí i spolujezdec tak vystřeli i druhý bag i když skutečny spolujezdec nesedí. A palubovka se mění za novou, jinak tam budeš mít díru po bagu.
Auto detekuje jestli sedí spolujezdec jako dítě či dospělý podle PDF servical training o e60ce co jsem četl.
Pokud bych já měl problém s dečkou, tak bych sháněl druhou dečku a dal to profesionálovi na čalounictví.
Odpor nepřipadá k úvahu, srazíš srnu či jiné lesní zvíře, jednotka airbagu detekuje kolizi a vystřeli ti bag, když tam budeš mít i odpor (oblbovač) tak jednotka si myslí že sedí i spolujezdec tak vystřeli i druhý bag i když skutečny spolujezdec nesedí. A palubovka se mění za novou, jinak tam budeš mít díru po bagu.

Taky bych si to ráda odvezla do autorizovaného servisu a jim dala zaplatit fakturu, ale vzhledem k tomu, že jsou i servis, tak si myslím, že se jim do něčeho takového chtít nebude - náklady na opravu v autorizáku se nedají srovnat s tím, na kolik je to vyjde ve vlastní dílně, takže moc nevěřím tomu, že by s něčím takovým souhlasili. Nevím jestli je nějaká šance, že bych se jich neptala. Mám to totiž dost z ruky, takže i vozit to tam je pro mě dost časově náročné.
Každopádně náhradní díl je objednaný originál z BMW, na to jsem se ptala, tak uvidíme. Snad už to tam vezu naposled, i když dle informací od Vás všech tomu moc nevěřím
Doufám, že poznám, pokud se to budou snažit nějak obejít.
Každopádně náhradní díl je objednaný originál z BMW, na to jsem se ptala, tak uvidíme. Snad už to tam vezu naposled, i když dle informací od Vás všech tomu moc nevěřím

Doufám, že poznám, pokud se to budou snažit nějak obejít.