Stránka 1 z 1
Napsal: čtv 22.10.2015 10:24
od Filozof
Napsal: čtv 22.10.2015 12:41
od TANN3R
BMW M5 má notorické problémy s tolerancemi u jeho VANOSu (proměnlivé časování ventilů), které Vás donutí k některým nákladným opravám později a auto Vám na volnoběh bude znít jako dieselový traktor. 540i nemá žádnou z těchto drahých oprav a její volnoběh je naprosto v pořádku.
M5 vyžaduje pouze speciálně objednávaný syntetický olej 10W60, což není nejlevnější. 540i používá běžný 10W30, který seženete kdekoliv a zahubičku i ve vysoké kvalitě – a to nezmiňujeme že tento motor je používán téměř v každém dalším BMW této éry, takže dílů je dost a za rozumnou cenu.
Očividně ten článek psal někdo na drogách. Každá vanosová M62 zní na volnoběh jako diesel a je to právě díky ocasům, co do toho dávají xxW-30.
A není to jediný nesmysl, který se v tom článku vyskytuje. Jaksi se autor zapomněl zmínit o chronických problémech s manuální převodovkou, která je, jak sám zmínil, stejná jako u M5 a nejde opravit. Na druhou stranu, 540i s automatem jede hůř než kdejaká manuální 530d, takže radši ten manuál..
Napsal: čtv 22.10.2015 22:13
od Filozof
rozhodně nesouhlasím. 540i s automatem je furt rychla bestie a nafta ji nesahá po kotníky. jak z nuly na sto tak ze sto na dvestepade se nafta v 3litru nechyta.
Znam 3kusy a jsou krasné a zdravé dostávají kvalitní oleje i péči a ten zvuk je opravdu krásnej. To že se musí dělat servis a vanosy pokud to není bezvanos to je pravda ale nevidím nic tragického je to servis jednou za 200tis km preventivně.
Napsal: čtv 22.10.2015 23:34
od TANN3R
Veř si čemu chceš, ale nemůžeš dělat s 540iA "bestii". Pružné zrychlení je opravdu bída a sám sem ji kvůli tomu radši prodal, oproti manuálu je to pocitově tak o 100 koní méně a na chipnutou naftu se nechytá. Sehnat ale slušnou 540tku v manuálu, jdu do ní taky.
Napsal: pát 23.10.2015 09:38
od Filozof
Samozřejmě v manuálu je to někde jinde. A nejlépe e34 540i s manuálem to je teprve radost pokud je auto v krásném stavu ...

Napsal: pát 23.10.2015 10:12
od loyd-krismas
radši čtyři 540iA než jednu 530d...
Napsal: pát 23.10.2015 10:40
od TANN3R
Filozof píše:Samozřejmě v manuálu je to někde jinde. A nejlépe e34 540i s manuálem to je teprve radost pokud je auto v krásném stavu ...

E34 540i s manuálem je moje vysněné auto, škoda že dnes už nereálné sehnat.
Napsal: pát 23.10.2015 11:18
od Hanz
TANN3R píše:a na chipnutou naftu se nechytá
haha, jedno poučné ze života
https://www.youtube.com/watch?v=RvnTF7cR_MU
Napsal: sob 24.10.2015 00:45
od TANN3R
Popletl sis auta.. E53 v naftě prostě nefunguje, stejně jako třeba E65 - to je mimochodem s 30d neuvěřitelně líná mrcha. Naopak E46, E39, E60 si s naftou rozumí velmi dobře. Ale hlavně, já psal že 540iA se nechytá (akcelerací) na upravenou naftu s MANUÁLEM (ani bych si netroufal polemizovat o upravené 530d se slavnou GM převodovkou). Zdravá 540i s manuálem je výkonem na kolech úplně jinde než 540iA. Samotného mě ten rozdíl dost překvapil.
Tak prosím nevytrhávej pár slov z kontextu, když si přečtu jen tvůj příspěvek, tak bych se skoro i červenal

Napsal: sob 24.10.2015 14:49
od 540david
Rozdíl mezi 540i a 540iA 5HP30 je neznatelný. Obě auta jsem vlastnil a při porovnání na 250 byl rozdíl dvě auta ve prospěch 6q. Byly to první verze bezVanos z větším sáním z 4.0, které se montovalo jen do 10.1997. 6q měla motor po generálce a zrychlení 0-100 za 5,85. Pokud bych měl volit, tak automat, jelikož E39 rozhodně není sportovní auto a nejvíc jí limituje maticové řízení a veliká váha na předních kolech. Srovnání s dieslem je hloupost, jelikož kamarád měl upravenou e46 330d 6q na 260ps a 540iA vždy na 200 ujela. Je pravda, že pocitově je 540 taková línější ve spodním spektru otáček, jelikož člověk nedává pořád plnej, ale když se na to šlápne je to celkem svižné auto. A snad ještě malý dodatek k tak "uctívané" 6q skříni. Je to převodovka naprd. Jednička k ničemu a při jízdě musíte stále kvrdlat mezi 3 a 4. 2 je na okresku krátká a jelikož motor točí jen 6tis tak auto zbytečně jankovatí. Takže používáte 3, ale té dojde dech a musíte na chvilku kvrdlit 4. U automatu dal člověk 3 a jízda byla plynulejší. A 6 stupeň je kratší než 5. Při 2000 jede 5HP30 125 km/h a 6q 115 km/h. O tom, že jde jen velmi těžko opravit už se tady psalo. A není stejná jako v M5, ale myslím že jako v M3 E36 3.2(ale tím si nejsem na 100% jist)