Stránka 1 z 1

Napsal: pon 12.10.2015 18:25
od Fentanyl
Měl bych dotaz, možna blbej ale pro jistotu.
Může být na nápravě rozdílna hloubka (stejného) vzorku aniž by to bylo něčemu na škodu (diferenciál) ?
Rozdíl třeba do 2mm?
(E39 v automatu)
Díky za info

Napsal: úte 13.10.2015 07:48
od Mishak
Za mě ne:
To může mít vliv na víc brzkej prokluz na vodě, ale od toho ten dif je. Když si uvědomíš co ten dif musí pobrat v každý zatáčce.

Napsal: čtv 15.10.2015 14:18
od Fentanyl
Diky,
ale tedy kromě prokluzu by to nemělo mít na nic vliv?

Napsal: pát 16.10.2015 09:30
od honzabiker1
Pokud na aute neni samosvorny diferencial (ktery by na e39 byt nemel, pokud ho tam nekdo dodatecne nedal), tak technicky by to nicemu vadit nemelo.

Ale z hlediska jizdnich vlastnosti to urcite dobre neni..

Napsal: pát 16.10.2015 14:18
od starML
Systém ABS toleruje rozdíl v úhlové rychlosti otáčení tj. i obvodu kola do 6%. K výpočtu rozdílu obvodů použiji http://kruh.wikina.cz/ .

Příklad pro 225/50/R17:
průměr pneu je 656,8 mm a obvod u nové pneu je 2063,4 mm
u pneu se vzorkem -2 mm bude obvod 2050,8 mm, tj. 99,39% nové pneu => tento rozdíl 0,6% ABS vadit nebude.

Pokud bych (náhodou) musel na jedné straně použít pneu 225/45/R17, bude výpočet vypadat takto:
http://pneu.extralevne-pneu.cz/index.ph ... rumerx2=17 nebo
http://www.e-pneu.cz/rozmery_pneu.php?s ... _pneu_a=17 rozdíl 3,4% ještě ABS vadit nebude.

Ale v hlubokém nebo rozbředlém sněhu se mnohem drříve zalepí pneu s menší hloubkou vzorku. Tj. auto bude mít problém s trakcí, s brzděním a boční stabilitou mnohem dříve, než auto s +/- stejnou hloubkou drážek a ABS a ASC/DSC zapracuje mnohem dříve. V zimním provozu běžně dochází k tomu, že u pravé strany bývají zbytky sněhu větší než u středu vozovky. Ale nelze jednoznačně řící, že dát pneu s menším vzorkem vlevo problém vyřeší. Největší problém vznikne při dopravní nedodě, kdy policie i pojišťovna určí podíl zavinění a náhrady podle okamžitého technického stavu. A tady hraje rozdílný typ a hloubka vzorku velkou roli.