Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Rozdíl hloubky vzorku na nápravě

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Odpovědět
Zpráva
Autor
Fentanyl
Registrovaný
Příspěvky: 54
Registrován: pát 19.12.2014 01:00

#1 Příspěvek od Fentanyl »

Měl bych dotaz, možna blbej ale pro jistotu.
Může být na nápravě rozdílna hloubka (stejného) vzorku aniž by to bylo něčemu na škodu (diferenciál) ?
Rozdíl třeba do 2mm?
(E39 v automatu)
Díky za info
Mishak
Registrovaný
Příspěvky: 260
Registrován: úte 19.10.2010 00:00

#2 Příspěvek od Mishak »

Za mě ne:
To může mít vliv na víc brzkej prokluz na vodě, ale od toho ten dif je. Když si uvědomíš co ten dif musí pobrat v každý zatáčce.
Fentanyl
Registrovaný
Příspěvky: 54
Registrován: pát 19.12.2014 01:00

#3 Příspěvek od Fentanyl »

Diky,
ale tedy kromě prokluzu by to nemělo mít na nic vliv?
honzabiker1
Registrovaný
Příspěvky: 460
Registrován: čtv 22.09.2011 00:00

#4 Příspěvek od honzabiker1 »

Pokud na aute neni samosvorny diferencial (ktery by na e39 byt nemel, pokud ho tam nekdo dodatecne nedal), tak technicky by to nicemu vadit nemelo.

Ale z hlediska jizdnich vlastnosti to urcite dobre neni..
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Systém ABS toleruje rozdíl v úhlové rychlosti otáčení tj. i obvodu kola do 6%. K výpočtu rozdílu obvodů použiji http://kruh.wikina.cz/ .

Příklad pro 225/50/R17:
průměr pneu je 656,8 mm a obvod u nové pneu je 2063,4 mm
u pneu se vzorkem -2 mm bude obvod 2050,8 mm, tj. 99,39% nové pneu => tento rozdíl 0,6% ABS vadit nebude.

Pokud bych (náhodou) musel na jedné straně použít pneu 225/45/R17, bude výpočet vypadat takto:
http://pneu.extralevne-pneu.cz/index.ph ... rumerx2=17 nebo
http://www.e-pneu.cz/rozmery_pneu.php?s ... _pneu_a=17 rozdíl 3,4% ještě ABS vadit nebude.

Ale v hlubokém nebo rozbředlém sněhu se mnohem drříve zalepí pneu s menší hloubkou vzorku. Tj. auto bude mít problém s trakcí, s brzděním a boční stabilitou mnohem dříve, než auto s +/- stejnou hloubkou drážek a ABS a ASC/DSC zapracuje mnohem dříve. V zimním provozu běžně dochází k tomu, že u pravé strany bývají zbytky sněhu větší než u středu vozovky. Ale nelze jednoznačně řící, že dát pneu s menším vzorkem vlevo problém vyřeší. Největší problém vznikne při dopravní nedodě, kdy policie i pojišťovna určí podíl zavinění a náhrady podle okamžitého technického stavu. A tady hraje rozdílný typ a hloubka vzorku velkou roli.
Odpovědět