Stránka 1 z 1

Napsal: pát 24.04.2015 18:03
od Kani
Kluci kdo mi poradi jak na tomhle bazmeku merit kolik amper mi zere auto v klidovem stavu? Pripadne promerit odber v pojistkovce. Mam to bez navodu a na netu sem nasel jenom v nemcine a sem z toho blby. A elektrikar fakt nejsem, tak nechci riskovat. Radeji se zeptam, nez se z toho zakouri.

Obrázek

Napsal: pát 24.04.2015 18:31
od Vlasta
Karusel nastavíš tečkou na A a měřák připojíš do série

Napsal: pát 24.04.2015 18:49
od starML
Tento multifunkční přístroj nelze použít pro změření klidového odběru auta, protože je určen do 10 ampér DC maximálně. Jenže okamžitě po zapojení teče proud vyšší než 20A, záleží na typu auta. Proud sice postupně klesá, ale pod 10A se dostane později, než se z tohoto měřáku zakouří. Tento přístroj není určen pro dlouhodobější měření proudu, poohlédni se po přístroji, který snese alepoň 20A.

Napsal: pát 24.04.2015 19:08
od Kani
Takze treba neco takoveho:

Obrázek

Napsal: pát 24.04.2015 19:52
od Vlasta
Teoreticky by to šlo i s tím prvním, paralelně s ním vodič a po půl hodině ho odpojit a nechat to jet jenom přes měřák

Napsal: pát 24.04.2015 20:10
od Francis
Paralelnímu vodiči-odporu se říká bočník.

Napsal: pát 24.04.2015 20:16
od starML
ANO, tohle už je lepší. Vidím tam sice 15 sec MAX 20A, ale je to FUSED. To znamená, že někde uvnitř je klasická tavná pojistka, která ten měřák ochrání před odchodem do "elektronického nebe". S tímto bych se o to pokusil i já. Před pokusem zavřít všechny dveře, nechat otevřené okno spolujezdce, vyndat žárovku osvětlení schránky spolujezdce, odkud se budou vytahovat pojistky a vyblokovat i osvětlení kufru - nejlépe vyndat žárovku. Na začátku to bude brát dost velký proud. Pokud to bude ukazovat číslice, tak je to dobré a postupně to bude klesat. Pokud to bude ukazovat jen "E" více než 15 sekund, tak bych pokus přerušil. Pokud ten displej zhasne, tak ta pojistka to nepřežila. Ale nesmíte tam dávat silnější. :!:

To Vlasta: S tím "drátěným bočníkem" to myslíš dobře, ale v tomto případě bych to nekoplikoval. :D

Napsal: pát 24.04.2015 20:42
od Vlasta
Co si budeme povídat, nejlepší by byl klešťák, ale ten zase nebude měřit mA, které by tam měly na konci být

Napsal: pát 24.04.2015 21:07
od Kani
Takze napojit mezi baterku a privod do auta potom co vsechno zamknu a radeji necham v klidu par minut stat.

Napsal: pát 24.04.2015 21:20
od starML
Měřák zapojit do série jako ampérmetr mezi (-) pól baterie a (-) kabel baterie, je to nejjednodušší:

1. (+) na baterce nech připojený, tak jak je.
2. např. červený drát jako (+) ampérmetru připevni na (-) pól baterky.
3. černý drát jako (-) ampérmetru připevni na kostru vozu nebo mínusový kabel baterky.

A hlavně si přečti toto vlákno http://bmwklub.cz/modules.php?name=Foru ... sc&start=0 , je tam spoustu moudrostí, schémat a zkušeností. :D

Napsal: pát 24.04.2015 21:39
od Kani
Diky za rady.